Leoni discută cu potenţialii cumpărători vânzarea diviziei sale care produce fire şi cabluri

Reprezentanţii Leoni au început să se întâlnească cu potenţiali cumpărători ai diviziei sale care produce fire şi cabluri (WCS), o tranzacţie menită să îmbunătăţească situaţia financiară a producătorului german de cabluri auto, au declarat, pentru Reuters, surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.

După ce, luna aceasta, a trimis informaţii despre această divizie, conducerea Leoni poartă negocieri neoficiale cu potenţialii licitatori. Pregătirile pentru listarea diviziei au fost deocamdată suspendate, din cauza condiţiilor de pe piaţă. Printre companiile interesate se află Huber+Suhner, Prysmian, Adient, Deren şi firmele de private equity Triton, Bain şi KKR, informează Agerpres.

Leoni trebuie să refinanţeze datorii de circa 200 de milioane de euro, scadente anul viitor. Divizia care produce fire şi cabluri realizează vânzări de cinci miliarde de euro, iar din această sumă, produse de două miliarde sunt achiziţionate de clienţii industriali.

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

În 10 iulie, directorul general al Leoni, Aldo Kamper, anunţa că firma explorează vânzarea sau listarea diviziei care produce fire şi cabluri, ca parte a procesului de revizuire a structurii grupului. Luna trecută, Leoni a anunţat că explorează toate opţiunile pentru a-şi asigura viitoarea finanţare, după ce a raportat pierderi nete de 132 de milioane de euro, în primul trimestru din 2019.

Leoni a abandonat, în martie, ţinta de profit pe 2019, anunţată în februarie, şi a informat că va face concedieri şi, posibil, va vinde active. În februarie, compania estima, pentru 2019, un profit, înainte de taxe şi dobânzi, de 100-130 de milioane de euro, în scădere faţă de 144 de milioane, în 2018, dar în martie a anunţat că nu-şi va îndeplini acest obiectiv şi va stabili unul nou.

Ca parte a planului de restructurare, Leoni va renunţa la circa 2.000 din cei peste 90.000 de angajaţi pe plan global. Conducerea companiei va lua în considerare toate opţiunile pentru afacere, care înregistrează vânzări anuale de până la 500 de milioane de euro.

Potrivit Reuters, în decembrie, producătorul de cabluri auto Motherson Sumi a demarat discuţiile cu Leoni, pentru o posibilă fuziune între cele două companii. Motherson Sumi, companie cu sediul în India şi o capitalizare de piaţă de 7,1 miliarde dolari, caută de ceva vreme o ţintă de achiziţie importantă în Europa, cu ajutorul unei bănci de investiţii, şi încă nu a pus la punct finanţarea pentru o posibilă tranzacţie cu Leoni, care ar urma să aibă o valoare de peste un miliard de euro.

În România, Leoni are 11.700 de angajaţi şi trei fabrici, în Arad, Bistriţa şi Piteşti.

Articolul anterior

Peste 100 de locuri de muncă în Germania pentru români, prin rețeaua EURES. Ce salarii oferă angajatorii

Articolul următor

Eliza Pîrăianu (GSK România): "Cheia pentru o retenţie corectă a angajaţilor este în leadership-ul companiei"

Articole din aceeași categorie
Total
1
Share