Microsoft, Cognizant și Philips (Versuni), cei mai atractivi angajatori din România, în cea mai cuprinzătoare cercetare de brand de angajator din lume

Sectorul IT domină topul 3 celor mai atractivi angajatori din România, conform Randstad România Employer Brand Research 2024.

Microsoft se menține pe primul loc, pentru al treilea an consecutiv, Cognizant apare pe locul al II-lea, iar Philips (Versuni) ocupă locul al III-lea. Industria IT rămâne cel mai atractiv sector pentru români, care evaluează un angajator în primul rând în funcție de salariu. Echitatea, măsurată pentru prima dată în acest an de cercetare, se dovedește un element esențial în alegerea unui viitor angajator și urcă direct pe poziția a IV-a, înainte de evoluția în carieră.

“Printre tendințele și preferințele în dinamică ale angajaților, de la un an la altul, constanta ce face diferența în relația organizații – forță de muncă rămâne aceeași: brandul de angajator. În România, suntem încă în etapa de rafinare a strategiilor dedicate acestei arii, pentru majoritatea companiilor, și ne bucurăm să observăm că suntem tot mai des implicați în elaborarea lor, că ne permite să contribuim la potriviri semnificative între talente și angajatori”, arată Mihaela Maranca, Country Manager, Randstad Romania.

În topul pe industrii, cele mai atractive companii sunt Microsoft – IT, British American Shared Services Europe – servicii, Ford – automotive/ producție mașini, Continental – automotive/ producție componente auto, Antibiotice – producție și distribuție farmaceutice, Philips (Versuni) – producție, British American Tobacco Trading – FMCG, Nokia Networks – telecom, FM Logistics – logistică, Banca Transilvania – finanțe, eMAG – retail și Oscar Downstream – petrol și gaze.

“Organizația BAT DBS Romania nu este doar un loc de muncă, ci și o platformă pentru creșterea personală și profesională, pentru dezvoltare la nivel global, și are o cultură organizațională puternică și un angajament față de sustenabilitatea mediului înconjurător. Am adoptat o abordare holistică privind starea de bine a angajaților, am adoptat un program de lucru hibrid, pentru a integra momentele importante ce au loc la birou, ca să ne aducem împreună echipele diverse. Noul nostru birou, prietenos cu conceptul ESG, a fost proiectat pentru colaborare și implicare, cu un etaj complet flexibil, multe săli de întâlnire pentru lucru individual sau în echipă, terase, lumină naturală și design biofilic, zone de wellbeing și relaxare și săli de jocuri”, arată reprezentanții BAT DBS Romania.

“Antibiotice privește cu mândrie la tot ce a realizat până acum și vede viitorul cu multă determinare. Are deja un plan de afaceri, The Future Together, ce creează vizibilitate de creștere și de performanță până în 2030.

Primul pilon pe care se bazează planul de afaceri este cel de adaptare strategică a resursei umane. Aceasta înseamnă preocupare permanentă față de capitalul uman, din toate punctele de vedere: atragere și formare de talente, dezvoltare permanentă a cunoașterii și competențelor, remunerare și beneficii adaptate la piața muncii din industria farmaceutică, gestiunea carierei profesionale, programe de wellbeing, flexibilitate, asigurarea unui climat organizațional modern și orientat către empatie, si multe altele. Faptul că Antibiotice se poziționează permanent ca un brand atractiv și este considerat de români un angajator de top în industria farma ne provoacă să fim zi de zi tot mai buni”, spune Mihaela Murariu, Direcția de Resurse Umane, Antibiotice SA.

“În lumea dinamică a tehnologiei, Cognizant Romania creează experiențe valoroase pentru clienți și pentru colegi, în echipele noastre. Împreună, livrăm produse digitale de top apreciate de utilizatorii finali din întreaga lume. Pasiunea pentru tehnologie si dorința de inovare ne țin conectați la obiectivul de excelență continuă”, precizează Raluca Dolan, HR Manager, Cognizant Romania.

“Banca Transilvania (BT) este un mediu dinamic, cu oportunități reale de dezvoltare într-o organizație puternică, recunoscută pentru magnetismul brandului său. E locul în care ești încurajat să faci the extra mile, dar și motivat să descoperi impactul pe care munca ta o are în comunitate. BT înseamnă impact, oameni și povești de viață. Noi suntem #PeopleofBT, iar propunerea noastră e să descoperi cine poți fi în povestea noastră”, spun reprezentanții BT.

“Anul trecut, am derulat un amplu proces de recrutare și am adus în echipa Ford Otosan Craiova peste 1.300 de membri noi. Ne bucurăm enorm că am reușit să atragem un număr atât de mare de angajați, cu atât mai mult datorită aprecierii angajaților existenți, care au împărtășit experiențele lor pozitive, au subliniat condițiile excelente de lucru și modul în care eforturile le sunt recunoscute și recompensate corespunzător.

Crearea unui mediu de lucru pozitiv și oferirea de oportunități de dezvoltare profesională sunt parte integrantă a ADN-ului Ford Otosan. Apreciem dedicarea echipei noastre și pasiunea pe care o investește în fiecare produs pe care îl construiește. Transparența și incluziunea sunt elemente esențiale ale culturii noastre organizaționale, iar menținerea satisfacției și bucuriei angajaților noștri pentru munca lor zilnică reprezintă principala noastră direcție”, declară Müjdat Tiryaki, președinte Ford Otosan România și director al fabricii Ford Otosan Craiova.

“Povestea Continental Romania este scrisă în fiecare zi de cei peste 20.300 de colegi talentați și dedicați din Carei, Iași, Sibiu și Timișoara. #peopleofcontinental contribuie la viitorul mobilității cu tehnologiile dezvoltate și produse în centrele de cercetare și dezvoltare și în unitățile de producție din România. Setul de valori și cultura noastră organizațională depășesc interiorul companiei și se reflectă în societate. Compania investește în oameni și în dezvoltarea lor profesională, caută mereu să ofere un mediu de muncă atractiv, indiferent că e vorba despre portofoliul de activități, infrastructură sau facilități.

Suntem implicați în pregătirea viitoarei forțe de muncă prin programe dedicate studenților, clase de școlarizare duală şi parteneriate strategice cu instituțiile de învățământ universitare și preuniversitare. Nu în ultimul rând, suntem membri activi ai comunităților în care suntem prezenți și le oferim constant sprijin, alături de colegii noștri”, explică Roxana Deteșan, Head of Country Communications Continental Romania.

Dacă anul trecut erau diferențe mari între sectoarele de activitate, raportat la indicele de atractivitate, în 2024, șapte au procente apropiate sau identice. Competiția pe talente nu mai are loc astfel doar între companiile din același sector, ci și cu alte sectoare. Aceasta înseamnă că, în cazul a două oferte similare la nivel salarial, din sectoare diferite, va câștiga organizația cu bradul de angajator mai puternic.

Despre Randstad Employer Brand Research

Este cea mai cuprinzătoare și aprofundată cercetare independentă a brandului de angajator din lume, care selectează cei mai atractivi angajatori dintre mii de companii, pe baza unei metodologii optimizate în 24 de ani de analiză a brandului de angajator la nivel global. În 2024, au fost colectate opiniile a aproape 173.000 respondenți din grupa de vârstă 18-64 de ani, din circa 6.084  de companii, prezente pe 32 de piețe, care reprezință peste 75 la sută din economia globală. La ediția românească a cercetării au participat 3.851 persoane. Aceasta este realizată din 2019, în colaborare cu partenerul internațional de cercetare al Randstad, Kantar. Interviurile din studiul actual au avut loc online, în ianuarie 2024.

DESPRE RANDSTAD

Cu 46.000 de angajați, este cea mai mare companie de talente din lume. Fondată în 1960, are sediul central în Diemen, Olanda. În 2022, pe cele 38 de piețe pe care este prezentă, a ajutat peste două milioane de oameni să-și găsească un job și a consiliat peste 230.000 de clienți pentru nevoile lor de talente. Cu o echipă de peste 100 de profesioniști și peste 2.500 de angajări pe an, Randstad România are prezență în București, Slatina, Sibiu, Brașov și Timișoara. Deservește companii care caută un partener de HR cu perspective aprofundate asupra pieței, instrumente apreciate la nivel mondial și expertiză locală, pentru nevoile lor de forță de muncă, de la recrutare la muncă temporară, mobilitate internațională, outsourcing, programe de dezvoltare, outplacement și consultanță.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share