Topul Celor mai doriți angajatori, lansat de Catalyst Solutions, este dominat de companii ce activează în IT, Automotive, Oil&Gas, precum și companii care își desfășoară activitatea în Telecom și FMCG.
Companiile care se plasează pe primele zece poziții, în 2017, sunt Oracle, Microsoft, IBM, Continental, Google, OMV Petrom, Vodafone, Amazon, Grup Renault România și Coca-Cola HBC. În top 20 sunt reprezentate industriile financiar-bancar, consultanță și BPO. Topul este realizat pe baza răspunsurilor libere, neasistate, ale respondenților întrebați care sunt primele trei companii pentru care își doresc să lucreze.
„Indiferent de pregătirea, experiența sau profilul candidaților, la Oracle există constant poziții deschise. Fie că vorbim de roluri în domeniul financiar, în vânzări, în resurse umane, în domeniul tehnic (development, consultanță sau support), de candidați cu experiență îndelungată, de nișă, sau aflați la început de drum, oportunitățile noastre de carieră acoperă un spectru foarte larg. În plus, angajații noștri au acces la resurse diverse de training și dezvoltare, inclusiv la expertiză și certificări internaționale. Politica de resurse umane, adaptată permanent trendurilor și nevoilor pieței, se reflectă într-un pachet competitiv de beneficii (ce include componente de asigurare, servicii medicale și o serie largă de discounturi și facilități pentru angajați). Nu în ultimul rând, Oracle este recunoscut pentru cultura sa organizațională. Angajații noștri formează o comunitate bazată pe colaborare, pe pasiuni și hobby-uri comune, și pe cultivarea intereselor din afara sferei profesionale. Toate acestea se reflectă în mediul de lucru, care este unul prietenos și inspirațional”, spun reprezentanții Oracle, cel mai dorit angajator din România, potrivit studiului Catalyst.
Criteriile în funcție de care respondenții este ales angajatorul
Studiul Cei mai doriți angajatori analizează criteriile ce stau la baza deciziei în funcție de care candidații își aleg compania preferată. În top 5 se plasează mediul de lucru plăcut, alături de pachetul de salarii și beneficii oferit de compania respectivă. Următoarele criterii sunt siguranța locului de muncă, posibilitățile de evoluție profesională și programele de training propuse.
„Pe o piață pe care, pentru a atrage și reține candidații doriți, companiile au nevoie de informații specifice cu privire la grupul țintă și comportamentul lor, studiul le pune la dispoziție astfel de date pentru construirea strategiei de recrutare și Employer Branding. Cum mă situez în topul preferințelor grupului țintă? Care sunt canalele de comunicare pe care ar trebui să le folosesc pentru ca mesajul companiei mele, respectiv oportunitățile de carieră, să fie cunoscute de ei? Care sunt motivele pentru care candidații nu au aplicat la joburile companiei mele, deși sunt pe lista companiilor dorite de ei? Sunt doar câteva dintre întrebările la care pot oferi răspunsuri rezultatele studiului”, explică Alexandra Stancu, Talent Attraction & Employer Branding Coordinator, Catalyst Solutions.
Rezultatele din acest an se bazează pe informațiile colectate în urma unui chestionar online, în perioada martie-mai. Au participat 11.036 respondenți cu studii superioare, atât juniori, cât și candidați cu experiență, din toată țara. În urma colectării datelor, informațiile prelucrate sunt centralizate sub forma a patru tipuri de rapoarte, diversificate în funcție de industria în care activează angajatorul (Industry Report: Banking, FMCG, IT&C, Outsourcing) și de nivelul de experiență al candidaților (Business sau Engineering Report).