91 la sută din 200 de lideri europeni, care au participat la un sondaj realizat la nivel european de grupul de consultanță în HR Arthur Hunt și compania Bona Fide din Franța, consideră că organizațiile lor vor trece prin transformări moderate și majore până în 2030. Doar unu la sută dintre ei nu vor face nicio transformare în companiile pe care le conduc, în următorii șase ani.
În fața unui mediu economic dinamic și imprevizibil, liderii sunt nevoiți să-și ajusteze structura organizațională și strategiile de business, ca să-și consolideze reziliența în fața provocărilor economice actuale.
Schimbările actuale fac referire la optimizarea proceselor interne pentru a eficientiza resursele și pentru a scădea costurile, la investițiile în inovație pentru asigurarea stabilității într-o perioadă volatilă, la creșterea focusului pe client și nevoile sale, dezvoltarea și consolidarea parteneriatelor strategice sau adaptarea la modificările legislative (ex.: taxa pe zahăr, constrângeri în abordarea sustenabilă etc). Mai mult, unele companii s-au extins strategic sau și-au mutat bazele de producție în alte țări, ca să rămână competitive pe piață.
- Simona Paraschiv (Asociația InspirAction): „Suntem liantul dintre mediul academic și cel de business, formând tinerii de care companiile au mare nevoie”
- [People&Culture in Tech]: Inovație în stilul Silicon Valley – Andrei Bumbu, Engineering Manager, Creative Cloud, despre Garage Week la Adobe
- HR-ul în 2025: ce va rămâne la fel și ce se va schimba
Pe de altă parte, nevoia de integrare accelerată a tehnologiilor în organizații este principala îngrijorare pentru 84 la sută dintre executivi, în timp ce 80 la sută consideră că vor avea provocări în a relaționa cu noile generații din echipă, care nu își mai iau angajamente pe termen lung și doresc mai multă flexibilitate de program și de contract.
În acest context, marile organizații investesc în pregătirea liderilor viitorului și în abilitățile lor de a conduce, punctează specialiștii Arthur Hunt România. “Liderii viitorului trebuie să fie în primul rând agili, să se adapteze cu ușurință provocărilor de pe piață și să conducă în medii imprevizibile. Inteligența emoțională este o altă abilitate esențială pentru manageri: ei au nevoie să-și înțeleagă corect și să-și gestioneze atât propriile emoții, cât și pe ale celor din jur, mai ales când trebuie să ia decizii sau să dezvolte parteneriate strategice. Dezvoltarea inteligenței emoționale ar trebui să fie prioritară pentru orice lider în momentul de față. Mindset-ul adecvat poate face diferența, în aceste vremuri incerte, între succes și eșec”, declară Sorin Roibu, Managing Partner Arthur Hunt România.
Potrivit unui studiu Harvard Business School, în patru din zece companii globale, focusul principal se pune pe pregătirea managerilor pentru a dobândi abilități prin care pot gestiona viitoarele provocări competitive și strategice, reprezentate de globalizare, gestionarea riscului, lipsa talentelor, răspunsurile la schimbările de pe piață sau adaptarea la schimbările climatice.
Arthur Hunt este una dintre companiile internaționale de top în domeniul consultanței în resurse umane. Prezentă în România din 2006, activează în domeniul Executive Search, consultanță de HR și management al proceselor de schimbare în organizațiile medii și de mari dimensiuni.