Recrutorii din România, corigenți la feedback-ul post-interviu

Foto: Getty Images

Potrivit unui sondaj UndeLucram.ro, de-a lungul timpului, 91,4 la sută dintre candidați  – altfel spus, nouă din zece – nu au primit nici un fel de răspuns din partea companiilor la care au participat la un interviu.

Până nu demult, participarea la un interviu, în special la unul care nu se concretiza cu obținerea unui loc de muncă, rămânea la stadiul de incertitudine. Singurul răspuns primit de candidat era clasicul și aproape mereu inutilul “vă sunăm noi”. “Suntem cu toții conștienți că activitatea de HR nu este una ușoară și că poate deveni complicat să gestionezi câteva zeci sau sute de candidați. Totuși, în calitate de profesioniști, nu putem lăsa la voia întâmplării carierele a mii de oameni, prin omisiunea transmiterii unor informații esențiale pentru ei, în condițiile în care avem la dispoziție tehnologii moderne, ce permit comunicarea rapidă și eficientă”, spune Costin Tudor, fondator și CEO al UndeLucram.ro.

În ultimii ani, a existat o îmbunătățire în ceea ce privește feedback-ul din partea angajatorului, fie el negativ sau pozitiv. Aproape 73 la sută dintre participanții la sondajul UndeLucrăm.ro au răspuns afirmativ când au fost întrebați dacă în ultima vreme li s-a comunicat un refuz în privința angajării după un interviu susținut. Problema este, spun cei care au răspuns întrebărilor, că, deși li se comunică refuzurile de angajare, nu li se transmit și motivele acestor refuzuri. 98 la sută dintre respondenți și-ar dori să știe motivul refuzului, pentru a îmbunătăți acele aspecte care, la interviurile viitoare, le-ar asigura o poziție mai bună în fața angajatorului.

Când vorbim de modalitatea de comunicare post-interviu cu angajatorul, contrar tendinței la nivel mondial, românii încă preferă să li se comunice verbal, prin telefon, informațiile necesare sau rezultatele. Doar 54 la sută au optat pentru modalitățile de comunicare moderne, ca mesageria instant sau emailul. “În urma sondajului, putem constata o evoluție a relației angajator-candidat în ultimii ani, în special în ceea ce privește comunicarea răspunsurilor după un interviu. Din păcate, aceste răspunsuri își pierd  utilitatea, dacă nu sunt însoțite de o motivare care să îl facă pe candidat să înțeleagă eventualele puncte slabe”, spun autorii sondajului.

Sondajul s-a desfășurat între 11 și 25 iunie, cu participarea a 500 de persoane. UndeLucram.ro este un proiect ce găzduiește informații despre mediul de lucru din România, informații oferite de persoane care interacționează sau au interacționat din punct de vedere profesional cu angajatori de pe piața locală.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share