Skanska: 6 măsuri de avut în vedere pentru reîntoarcerea în siguranță la birou

Deși pandemia a generat un context impredictibil la nivel global, ea ne-a demonstrat și că ne putem adapta și putem preveni răspândirea infecțiilor virale prin reamenajarea unor birouri care să ofere confort și siguranță angajaților, este concluzia specialiștilor de la Skanska, unul din principalele grupuri internaționale de construcții și dezvoltare de birouri.

După mai bine de un an de pandemie, care a impus schimbarea modului de lucru într-un regim de telemuncă, eforturile Skanska s-au concentrat pe definirea unui model de reajustare a noilor spații de lucru, pregătite acum pentru reîntoarcerea angajaților la birou.

“Alături de consultanții noștri interni și externi, am încercat să redefinim viitorul spațiior de lucru și să adaptăm conceptul ca să răspundă noilor nevoi ale angajaților și angajatorilor. Noile birouri nu vor fi doar un loc în care angajații trebuie să meargă zilnic, ci un loc în care își doresc, în mod natural, să fie. Vor facilita socializarea, împărtășirea de experiențe și găsirea echilibrului între viața profesională și cea personală”, spune Adam Targowski, director de mediu în divizia de dezvoltare comercială a Skanska din CEE.

Pentru a se adapta noului context, Skanska a dezvoltat “Care for Life Office Concept”, orientat pe siguranța angajaților, odată cu revenirea lor la birouri, și recomandă șase soluții pentru reamenajarea birourilor care respectă măsurile de siguranță și prevenție:

  1. Crearea mai multor  spații care sporesc abilitatea de concentrare

Un important factor de motivare în decizia de întoarcere la birou îl constituie spațiile de lucru liniștite, care permit angajaților să se concentreze. Lucratul într-un spațiu închis și confortabil crește productivitatea. Spațiile de lucru deschise pot fi reconfigurate în mai multe încăperi separate, cu diferite funcțiuni, ce permit o mai bună concentrare. Este indicat ca spațiile de birou să permită munca atât din picioare, cât și așezat, precum și odihna.

2. Facilități ce încurajează colaborarea

Potrivit unui studiu realizat de Skanska, oamenii încă preferă să meargă la birou, în detrimentul lucratului de acasă. În era post-pandemică, birourile trebuie să fie pregătite să ofere mai mult ca înainte – să fie mai bune, mai confortabile și mai interesante decât mediul de lucru de acasă. Spațiile de birouri și sălile de întâlniri vor continua să încurajeze colaborarea și socializarea, însă vor fi adaptate noilor reguli, pentru a crește siguranța angajațior.

Pentru relaxare, se recomandă amenajarea unor spații sigure destinate socializării cu echipa și sesiunilor creative, dar și servicii precum cafenele sau locuri de luat masa în clădirile de birouri. Cercetările Skanska arată că, mai ales pentru angajații români, sunt importante spațiile verzi și posibilitatea de lucru în aer liber.

3. Utilizarea în siguranță a sălilor de conferințe

Capacitatea sălilor de conferințe trebuie redusă în timpul pandemiei. Senzorii ce colectează date privind gradul de ocupare fac posibilă o mai bună controlare a numărului de participanți. Se recomandă oferirea unei mai mari flexibilități pentru ședințe și întâlnirile dintre mai mulți angajați. Dacă sălile nu permit organizarea unor întâlniri mai mari, se recomandă rearanjarea spațiului deschis. 

4. Utilizarea de soluții proptech pentru optimizarea ocupării spațiilor

Simulările computerizate îi determină tot mai mult pe chiriași să optimizeze utilizarea spațiului pe baza probabilităților statistice. Senzorii, hărțile de căldură și monitorizarea traficului sunt soluții proptech ce pot ajuta chiriașii în deciziile de management al clădirii prin observarea, analizarea și programarea traficului din spațiile de birouri.

5. “Six Feet Office

Și aranjarea mobilierului trebuie să respecte măsurile de siguranță. Noile măsuri recomandă transformarea birourilor în birouri care să respecte regula Six Feet Office, adică să asigure o distanță de 6ft. (1,83 metri) între angajați, în orice moment. Se recomandă amplasarea birourilor așa încât distanța dintre angajați să fie de cel puțin 1,6 metri. Rândurile de birouri se vor așeza la doi metri unul față de celălalt, pentru a păstra între ele spații de trecere sigure.

6. Utilizarea individuală a unui birou

Împărțirea unui birou de către angajați e o practică des întâlnită în birourile de tip open-space. Acest aspect trebuie revizuit cu atenție, iar un birou trebuie alocat unui singur angajat pe parcursul zilei. Chiar și în acest caz, biroul trebuie dezinfectat zilnic.

Ce este “Care for Life Office Concept”?

Este un model dezvoltat de Skanska pentru clădirile din Europa Centrală și de Est, în colaborare cu designeri de interior, un epidemiolog, un designer de exterior și alături de studioul de arhitectură ARUP, ca să ofere cele mai potrivite soluții de optimizare a experienței și siguranței la locul de muncă.

Conceptul include consultanță pentru chiriași și implementarea protocoalelor și soluțiilor de siguranță care să prevină transmiterea coronavirusului, dar și a oricăror alte boli potențial infecțioase în viitor. Are în vedere patru aspecte principale: calitatea aerului, implementarea soluțiilor de tip touch-free, măsurile de distanțare socială și managementul clădirilor din punct de vedere al siguranței.

“Din studiile realizate și din tendințele remarcate în clădirea Equilibrium, unde avem birourile, observăm în rândul angajaților dorința de a se reîntoarce la birou. Pentru ca noile spații de birouri să poată funcționa în cele mai bune condiții de siguranță și conform standardelor Skanska, am implementat Care for Life Office Concept în toate proiectele noastre din Europa Centrală și de Est.

Vrem să le oferim angajaților încrederea de a se reîntoarce la birou, unde vor găsi un mediu sigur și adaptat cu succes noilor cerințe. Ne dorim și să ajutăm birourile să-și revendice importantul rol pe care îl joacă în viața profesională: fie că vorbim despre aportul lor în integrarea noilor angajați, consolidarea echipelor, menținerea culturii organizaționale sau definirea limitelor între viața profesională și cea personală a angajaților, care s-au suprapus pe durata muncii de acasă”, arată Aurelia Luca, vicepreședinte executiv pentru operațiunile din Ungaria și România, din divizia de dezvoltare imobiliară a Skanska din CEE.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share