Liderul pieței de executive education din România le propune companiilor un model de comunicare menit să diminueze stresul și să crească gradul de coeziune în echipe, pe o piață a muncii în care se confruntă cu tot mai multe probleme legate de burnout-ul angajaților.
Potrivit unui sondaj recent EXEC-EDU, prevenirea conflictelor și reducerea stresului la locul de muncă se situează pe primele două poziții în topul avantajelor participării la cursurile PCM (Process Communication Model) – o teorie de personalitate și comunicare premiată, folosită la NASA și în pregătirea comunicațională a președinților americani. Aceste beneficii au fost menționate de 64,6, respectiv 62,5 la sută dintre absolvenții cursului. Pe locul trei apare îmbunătățirea relațiilor personale și profesionale (60,4 la sută). Respondenții sunt de părere că investiția companiilor în programul PCM va duce la o mai bună colaborare și coeziune la locul de muncă (30 la sută), în timp ce alți 25 la sută au declarat că va contribui la creșterea motivării oamenilor.
“Aceste rezultate confirmă importanța modelului PCM pe care l-am propus companiilor încă din 2010 și care a devenit tot mai popular, mai ales pe fondul amplificării sindromului de burnout, după pandemie. România ocupă poziții îngrijorătoare în clasamentele europene și este a doua cea mai afectată țară de burnout. Iar această teorie de personalitate ne ajută în primul rând să ne cunoaștem mai bine, să știm care sunt propriile nevoi psihologice, dar și ale altora, astfel încât să ne păstrăm bateriile încărcate și să putem să oferim și celorlalți apreciere”, declară Oana Scarlat, CEO EXEC-EDU.
- Angajații Orange vor lucra în una dintre clădirile emblematice ale Bucureștiului: Palatul Telefoanelor
- “Țara lui Mai Bine”: Primul proiect național care conectează producătorii români cu restaurante din toată țara
- Black Friday 2024: Black Week se stabilizează ca fenomen. Ziua de vineri aduce cea mai mare creștere a coșului mediu
Un alt aspect relevat în sondajul EXEC-EDU este impactul modelului asupra relaționării în echipe, mai ales că, la acest moment, este nevoie de armonizarea interacțiunii a patru generații diferite la birou, cu nevoi, valori și motivații diferite (baby boomers, generația X, millennials, generația Z). Aproape 40 la sută dintre cei chestionați au acordat un scor maxim în legătură cu aportul cursului PCM la diminuarea tensiunilor și conflictelor dintre colegi de generații diferite. Printre explicațiile oferite de absolvenții programului se numără faptul că aplicarea teoriei PCM duce la conștientizarea motivației din spatele diferențelor de opinii și la acceptarea diversității. “Absolvenții consideră că investiția în acest program poate ajuta și la o mai bună relaționare între manageri, la creșterea influenței și persuasiunii, a motivării oamenilor, la diminuarea conflictelor, dar și la o recrutare mai eficientă”, arată Oana Scarlat.
Un alt studiu realizat la nivel european, pentru care au fost analizate, în România, 5.135 profile de manageri și persoane cu funcții-cheie, arată că, în companiile locale, trei din patru angajați au nevoie să fie apreciați pentru competență, să le fie recunoscute eforturile și modul de gândire. De altfel, lipsa aprecierii muncii este și primul motiv al demisiei printre români. PCM vine cu înțelegerea felului în care îi poți motiva pe cei din jur pe baza personalității lor, astfel încât ei să aibă bateriile încărcate, ceea ce crește semnificativ gradul de retenție și reduce stresul în organizații.
“Potrivit acestei teorii de personalitate și comunicare, există șase niveluri ce alcătuiesc personalitatea umană: gânditor, perseverent, empatic, promotor, rebel, imaginator. În România, procentul celor care pun preț pe logică și structură (Gânditor) este cel mai ridicat din Europa, în companii – 46,8 la sută. Asta înseamnă că sunt selectate și promovate persoanele logice, responsabile și organizate. În schimb, în nicio altă țară europeană nu vom întâlni în mediul de lucru atât de puține persoane cu baza Empatic, care apreciază relațiile și oamenii. Acest lucru poate să explice de ce există o cerere atât de mare pentru cursurile de comunicare și relaționare”, arată CEO-ul EXEC-EDU.
EXEC-EDU este școala cu cele mai multe profile PCM realizate, dar și cursuri la activ, cu o experiență de 13 ani pe piață și patru traineri certificați pe acest model. Din 2010 au absolvit acest program peste 5.000 de cursanți, din corporații, dar și companii mici și mijlocii.
DESPRE EXEC-EDU
Cu o prezență de peste 18 ani, este liderul pieței de executive education – segmentul de top al pieței de training -, cu o echipă de peste 40 de traineri și experți și aproape 20.000 de cursanți. Portofoliul său cuprinde circa 70 de programe, iar oferta este structurată pe patru linii principale de activitate: programe de dezvoltare pentru C-level, programe de management, cursuri de specializare în domenii profesionale extrem de actuale, de nișă și workshop-uri de wellbeing. Cele patru direcții includ nu numai programe de training, ci și coaching, mentoring, consultanță. În 2019, EXEC-EDU a obținut premiul Gold Award în topul celor mai bune companii de training din România, în urma unei cercetări derulate de Learning Network, la care au participat peste 500 de manageri și specialiști de resurse umane.