Studiu: Numai jumătate dintre angajații români se simt susținuți de compania la care lucrează, în pandemie

Doar 54,38 la sută dintre angajații din România simt că sunt susținuți de angajatorul lor, mental și emoțional, în timpul pandemiei, față de media globală, de 71 la sută, arată studiul Randstad Workmonitor Decembrie 2020, care și-a propus să identifice principalele tendințe de pe piața muncii, din a doua parte a acestui an.

O diferență de peste 15 la sută se remarcă între angajații români și cei din alte țări din Europa de Est în ceea ce privește numărul celor care spun că au echipamentul și tehnologia pentru a face față digitalizării la serviciu (54,63 la sută, față de 70 la sută în Europa de Est și 79 la sută media globală). Procentul celor mulțumiți de locul lor de muncă este considerabil mai scăzut în România (43,50 la sută), față de alte țări din această parte a Europei (75 la sută).

Indexul de mobilitate (probabilitatea ca o persoană să se angajeze în altă companie, în următoarele șase luni) se menține relativ constant, în ultimii ani, cu o ușoară scădere în 2020. 22,75 la sută dintre români au căutat, în 2020, noi oportunități profesionale, față de media declarată de forța de muncă din Europa de Est, de 29 la sută. 20,3 la sută au schimbat efectiv serviciul, față de 23 la sută în restul țărilor din regiune.

“Dinamica modului în care ne desfășurăm activitatea se schimbă de la o zi la alta. Cu siguranță, 2021 va veni cu noutăți în ce privește felul în care angajații se raportează la locul lor de muncă. Randstad Workmonitor, efectuat la fiecare șase luni, este util în demersul companiilor de a menține un mediu de lucru sănătos și de a avea angajați implicați. Ținând cont de preferințele lor declarate, ele pot începe să se pregătească pentru biroul viitorului și să-și (re)definească propunerea de valoare ca angajatori”, spune Mihaela Maranca, Country Manager, Randstad România.

Puterea a trecut de la angajați la angajatori

Pentru aproape 40 la sută dintre angajații din România (procent aliniat cu media globală), a fost provocator să învețe noi abilități pentru a se adapta la lucrul în perioada pandemiei. Nevoia de a adopta rapid noi tehnologii determină îngrijorarea lor cu privire la măsura în care sunt pregătiți să facă față muncii în noua eră digitală. Este și unul dintre motivele pentru care siguranța locului de muncă este o preocupare pentru mulți dintre ei. Într-un singur an, puterea a trecut de la angajați la angajatori, aflați acum în situația de a alege dintr-o ofertă mai mare de forță de muncă. Totuși, aproape 50 la sută dintre angajați consideră că, post-Covid, companiile vor avea dificultăți să găsească talentele potrivite.

Ce urmează după Covid-19?

Întrebați ce așteaptă de la organizația unde lucrează, după revenirea la “normalitate”, 64 la sută din repondenții din Europa de Est pun pe primul loc siguranța locului de muncă. Abilitatea și capacitatea de a lucra de acasă s-au dovedit esențiale pentru supraviețuirea multor afaceri. Există numeroase beneficii date de mutarea biroului la domiciliu, precum reducerea impactului asupra mediului, economisirea timpului petrecut în trafic, mai mult timp alături de familie. Cu toate acestea, experții în sănătate mentală atrag atenția asupra faptului că lipsa interacțiunii sociale poate afecta sănătatea psihică și fizică, pe termen lung.

Ce spun angajații despre posibilitatea de a continua să lucreze separat de colegii pe care acum câteva luni îi vedeau zilnic? Cercetarea relevă că ei își doresc și timp petrecut la birou, pentru interacțiunile sociale și pentru avantajul de a avea un spațiu de lucru unde să nu fie distrași. Nu în ultimul rând, sunt de luat în considerare beneficiile ce îi așteaptă acolo, precum masa zilnică gratuită. Programul de lucru hibrid, ce constă în împărțirea locației de lucru între domiciliu și birou, este preferat de majoritatea repondenților. 38 la sută dintre români își doresc să lucreze în continuare și de acasă. O altă preferință ce se evidențiază pentru etapa post-pandemie este programul de muncă flexibil.

Responsabilitatea dezvoltării profesionale

Legat de dezvoltarea abilităților necesare pentru a avansa în carieră, cel mai scăzut procent este înregistrat de cei care consideră că aceasta este responsabilitatea lor și nu a angajatorului. Totuși, 84 la sută dintre angajații din Europa de Est au inițiativa învățării de noi competențe și sunt încrezători că au abilități transferabile, ce contribuie la valoarea lor pe piața muncii.

Randstad Workmonitor, un studiu ce acoperă 34 de piețe

Lansat în 2003, Randstad Workmonitor include 34 de piețe din Europa, Asia-Pacific, America de Nord și America de Sud. Scopul său este acela de a identifica gradul de mulțumire în mediul de lucru, probabilitatea schimbării serviciului în următoarele șase luni, și furnizează o înțelegere detaliată a tendințelor de pe piața muncii. Studiul este realizat online, în rândul angajaților cu vârsta între 18 și 65 de ani. Eșantionul pe România a fost de 800 de respondenți, la nivelul mediei globale. Rezultatele ediției din decembrie au la bază interviuri realizate între 13 și 26 octombrie.

DESPRE GRUPUL RANDSTAD

Liderul mondial în domeniul serviciilor de resurse umane, este specializat în soluții în domeniul serviciilor flexibile de muncă și resurse umane. În 2019, a ajutat peste două milioane de candidați să-și găsească locul de muncă potrivit, pentru 280.000 de clienți, și a instruit peste 350.000 de specialiști. Compania este activă pe 38 de piețe și ocupă unul din primele trei locuri în aproape jumătate dintre ele. În 2019, a avut, în medie, 38.280 de angajați corporativi și a generat venituri de 23,7 miliarde de euro. Fondată în 1960, compania are sediul central în Diemen, Olanda. Este prezentă în România sub forma a două sucursale, în București și Slatina.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share