Tess Sibiu: O poveste de succes

Un vis din copilărie s-a transformat într-o afacere de succes pentru Gelu Dumitru, directorul general al companiei Tess. În 2011, omul de afaceri braşovean si echipa pe care o conduce au sărbătorit 20 de ani de la inaugurarea Tess Braşov, dealer Audi şi Volkswagen, şi un deceniu de când compania este prezentă în Sibiu.

Povestea Tess a început în 1990, cu o maşină Dacia 1300. Atunci s-a născut prima şcoală particulară de şoferi din Braşov şi una dintre primele din România, după ‘89. Doi ani mai târziu, Gelu Dumitru a înfiinţat primul magazin de piese de schimb pentru maşini străine, la Braşov.

În 1997, era nevoie de un magazin mai mare, dar şi de un service auto. Construcţia centrului pentru service a început în octombrie. În martie 1998, Porsche România i-a propus lui Gelu Dumitru deschiderea unei reprezentanţe Volkswagen, Audi, Skoda și Seat, în Braşov. Din acel an, Tess a devenit dealer autorizat Audi şi Volkswagen. Vechiul sediu, destinat service-ului, a suferit modificări majore, pentru a respecta standardele impuse de Volkswagen. În 2000, a început proiectul pentru tinichigerie şi vopsitorie, finalizat după un an, când a fost preluat şi centrul din Sibiu. În 2002, cele două mărci, Volkswagen şi Audi, au fost separate. Aşa a apărut, la Braşov, un nou showroom, exclusiv pentru Audi.

În mai 2004, au demarat lucrările la sediul de pe DN1, în Ghimbav, dar şi la sediul din Sibiu. Anul următor, au fost lansate cele două noi sedii pentru Volkswagen. În februarie 2008, Tess a inaugurat un nou sediu pentru Audi, iar în septembrie – sediul Weltauto, în Ghimbav. În 2010, a apărut Bosch Car Service, un service pentru toate mărcile auto. “Ne-am propus să devenim un adevărat centru auto zonal. Sunt mulţumit – pornind de la un vis, de la o întreprindere mică, am ajuns să conduc două reprezentanţe auto, pentru mărci renumite”, spune Gelu Dumitru.

Pentru următorii zece ani, el are ca prioritate consolidarea afacerii. “Cu toţii trecem prin momente dificile. Important este cum reuşim să le depăşim, cum acţionăm mai departe şi cum folosim ce am învăţat. Este important să poţi ţine balanţa echilibrată, astfel încât decizile luate să fie corecte, să nu nedreptăţească pe nimeni, să poţi selecta riguros, să preţuieşti şi să-i stimulezi pe cei capabili. Întodeauna am încercat să înţeleg sau să mă pun în situaţia celuilalt, să analizez bine toate riscurile pe care le implică decizia mea. Eşecurile şi problemele sunt iminente, dar cu răbdare, perseverenţă, ambiţie şi optimism, le poţi rezolva”, este convins Gelu Dumitru.

Ofertă completă

Tess îşi desfăşoară activitatea în Braşov şi Sibiu, în sedii proprii, dotate cu showroom-uri spaţioase, service, depozite piese de schimb, birouri administrative, conform standardelor Audi şi Volkswagen. Potrivit conducerii companiei, Tess se bazează pe o atitudine deschisă şi orientată în exclusivitate şi permanent către client. Compania urmăreşte conceptul de dealer full service şi oferă consultanţă şi servicii de calitate, de la achiziţionarea şi până la întreţinerea şi repararea unui autovehicul. În deceniul de prezenţă pe piaţa sibiană şi în cei 20 de când este în Braşov, Tess a devenit un brand local şi naţional. Într-o perioadă dificilă pentru majoritatea firmelor din acest sector, scăderea vânzărilor Volkswagen în zonă a fost mai mică decât a mărcilor concurente. Am lansat multe modele noi, atractive ca preţ, design şi performanţe. Alături de importator, am configurat pachete de lucrări service, reduceri la preţul pieselor şi al manoperei, oferte speciale la roţi şi anvelope de iarnă şi vară, acumulatori şi plăcuţe de frână, distribuţii, tren de rulare şi multe altele. Motto-ul nostru este: <Mulţumirea clientului, pe primul loc>”, explică Ioan Geleriu, directorul executiv al Tess Sibiu.

Rezultatul este un preţ comparabil cu cel al efectuării aceloraşi lucrări într-un service neautorizat de fabrică. Asemănarea este la preţ, dar deosebirile majore sunt legate de calitatea pieselor – Tess utilizează doar piese originale, certificate, net superioare pieselor after market utilizate de atelierele de reparaţii -, şi normare conform normativelor mărcii. Ora de manoperă mai ieftină de la un atelier, înmulţită cu un timp nenormat estimat de executant, poate duce la un preţ mai mare sau comparabil cu cel de reprezentanţă. Pe lângă preţ şi efectuarea lucrărilor conform standardelor producătorului şi al sistemului de calitate ISO 9001:2008, Tess oferă garanţie, factură şi capacitate reală de acordare a garanţiei. Pentru clienţii fideli, compania acordă susţinere şi în perioada post-garanţie. Perioada de garanţie a tuturor autovehiculelor Volkswagen, ce se vor livra, este de patru ani.

Piaţă în schimbare

Echipa Tess este într-o cursă permanentă de adaptare la evoluţia pieţei şi a clienţilor din perioada post-recesiune. Ioan Geleriu îşi aminteşte că, în 2009, pe fondul scăderii vânzărilor auto, mulţi clienţi solicitau reduceri de zeci de procente la achiziţia unei maşini. Le-au şi primit, în cazul celor aflate în stoc de multă vreme sau al celor cu dotări în exces. În 2010, discount-urile erau, încă, la mare căutare, dar într-o măsură mai mică decât în 2009, ca urmare a scăderii generale a preţurilor, prezenţei permanente a ofertelor speciale, limitării marjei dealerilor şi, implicit, a posibilităţii ca preţul să varieze semnificativ de la un dealer la altul. În 2010, mulţi români au profitat de şansa de a reduce preţul maşinii prin programul Rabla, mai ales că acela a fost primul an când tichetele au fost tranzacţionabile şi au putut fi folosite trei.

În 2011, directorul executiv al Tess Sibiu nu a remarcat schimbări semnificative pe piaţa auto. El este convins că vor avea succes maşinile de litraj mai mic, economice – din cauza creşterii valorii taxelor şi impozitelor, precum şi a preţurilor carburanţilor şi asigurărilor -, mărcile cu preţ de revânzare bun, fiabile şi uşor de întreţinut. “În România, gradul de motorizare este scăzut faţă de media Europei. Dacă economia se va mişca pe un trend crescător, putem spera într-un salt semnificativ al vânzărilor. Totuşi, nu cred că în următorii 5-8 ani vom mai atinge nivelul din 2007-2008”, spune Ioan Geleriu.    

SERVICE SPECIALIZAT

  • Reparaţii generale (schimb ulei, revizii complete, reparaţii direcţie şi tren de rulare, reglaj direcţie, reparaţii sistem de frânare, motoare şi cutii de viteze).

  • Reparaţii lucrări electrice şi de climatizare.

  • Diagnosticare computerizată VAG.

  • Lucrări tinichigerie – vopsitorie

  • Spălătorie auto

  • Serviciul de tractări auto non-stop şi asistenţă tehnică

  • Staţie ITP

  • Piese de schimb si accesorii originale

  • Serviciul autovehicul la schimb, serviciul de preluare predare auto la service

articol publicat în sb.business – ediția de primăvară 2012

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share