Tot mai mulți angajați își reiau activitatea la birou. Unele companii au introdus în organigramă un post nou: Workplace Experience Manager

Foto: senivpetro @ freepik

Sistemul de muncă hibrid, care îmbină activitatea remote cu prezența la birou pentru întreaga echipă, a rămas în practica multor companii și după pandemie, dar numărul angajaților care revin la birou este în continuă creștere, observă consultanții din departamentul de Asset Services al Colliers România, care administrează circa 640.000 mp de spații imobiliare, dintre care aproape 600.000 reprezintă birouri.

“Un semn evident că biroul este acum perceput nu doar ca un centru de cost, ci mai degrabă ca un spațiu esențial, în care oamenii se pot conecta și sunt încurajați să lucreze la capacitate maximă prin noi experiențe legate de viața de birou, este și apariția unor noi posturi în organigrama companiilor, precum cel de Workplace Experience Manager. O altă tendință importantă este impunerea unui număr minim de zile de prezență la birou de către marile companii. Aceste constatări subliniază importanța interacțiunii umane și a culturii organizaționale pentru motivația angajaților și indică și o modificare în abordarea echilibrului între viața profesională și cea personală”, arată Oana Adjudeanu, Head of Business Operations Asset Services la Colliers România.

Colliers are peste 300 de chiriași în clădirile pe care le administrează în București, Cluj-Napoca, Timișoara și Brașov. Valoarea proprietăților din portofoliu depășește un miliard de euro. După o monitorizare a proiectelor gestionate, consultanții Colliers observă o tendință crescătoare a numărului de zile de lucru la birou.

De la 40 la sută în primul trimestru din 2023, numărul angajaților care se prezintă și lucrează în clădirile de birouri a crescut la circa 55 la sută în primul trimestru din 2024, incluzând în evaluare și zilele de luni și vineri, care influențează semnificativ media prezenței în zilele de marți-joi. Această evoluție se reflectă și în analiza traficului la principalele stații de metrou din București, unde există modificări semnificative ale fluxului la orele de vârf către și dinspre locul de muncă.

“Organizăm evenimente destinate chiriașilor în mai multe proiecte pe care le administrăm, cum ar fi concursuri, ateliere, acțiuni caritabile, workshop-uri educaționale și expoziții. Am fost plăcut surprinși să observăm nivelul de entuziasm al chiriașilor noștri și dorința lor de a participa activ la crearea mai multor oportunități de interacțiune și întâlnire la birou.

Beneficiile directe pentru ei sunt evidente – chiar și într-un mediu de muncă digitalizat și orientat spre lucrul de la distanță, interacțiunile umane contribuie la menținerea culturii organizaționale, sporirea productivității și, cel mai important, creșterea retenției angajaților. Altfel spus, conexiunea pe care o avem cu colegii ne aduce o stare de bine și ne motivează să ne prezentăm la birou, chiar și atunci când trebuie să petrecem cel puțin o oră în trafic”, spune Oana Adjudeanu.

Potrivit unui studiu realizat recent la nivel global, peste 40 la sută dintre angajații care aleg să vină la birou declară că pentru ei contează ce alți colegi mai sunt prezenți în acea zi, iar peste 30 la sută se orientează în funcție de evenimentele organizate în companie.

Colliers România oferă servicii de administrare aferente unor bugete anuale de peste 26 de milioane de euro și ajută la optimizarea acestor cheltuieli pentru proprietarii care au externalizat aceste servicii. Contractarea de servicii de Asset Services subliniază abordarea profesională pe care dezvoltatorii și proprietarii de spații de birouri și industriale o au în raport cu chiriașii lor și generează economii de scară și beneficii precum contribuția semnificativă la implementarea angajamentelor de mediu, sociale și de guvernanță (ESG), dar și integrarea de soft-uri și aplicații optimizate și raportarea unitară pe situația financiară coroborată cu situația operațională din site.

Divizia de Asset Services a Colliers are o abordare multidisciplinară pentru fiecare proiect și acoperă o gamă vastă de activități prin serviciile oferite. Mai exact, asigură un management operațional și tehnic al clădirilor, acoperă nevoile chiriașilor și se asigură că aceștia își îndeplinesc obligațiile contractuale. În același timp, oferă și servicii financiare pentru administrare (facturare, plăți, cheltuieli și venituri, reconciliere) și raportare către proprietari și asigură legătura operațională dintre nevoile chiriașilor și cele ale proprietarilor.

DESPRE COLLIERS

Este unul dintre liderii globali în servicii de consultanță imobiliară și de management al investițiilor. Cu operațiuni în 68 de țări, are 19.000 de angajați.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share