#UnPicDePoveste de la Provi: Alin Lupu, Senior Credit Risk System Analyst în departamentul Credit Risk

Cine e Provident? Provident e o persoană juridică, o companie. Oamenii care dau personalitatea companiei sunt cu totul altă poveste. O poveste pe care o vom descoperi până la final de an, dintr-o serie de interviuri cu oameni din toate departamentele. O poveste scrisă de ei, autentică și fără filtre.

În România din 2006, Provident este o instituție financiară-nebancară, care oferă produse financiare simple și personalizate unei categorii de români care, altfel, ar putea fi excluși din ofertele altor instituții financiare. Cam atât despre companie, dar curiozitatea de mai mult poate fi hrănită de aici. Cât despre oamenii din Provi, povestim astăzi cu Alin Lupu. Alin este Senior Credit Risk System Analyst în departamentul Credit Risk și lucrează în companie de opt ani.

Mai jos, #UnPicDePoveste prin ochii și cuvintele lui Alin.

Cine este Alin Lupu? Dacă ar fi să se descrie în câteva cuvinte, ar spune că este o persoană empatică, perseverentă și dornică să învețe lucruri noi. Răbdarea și încrederea în propriile puteri îl ajută să ducă la bun sfârșit ce își propune, și pe plan personal, și profesional.

“Desigur, creativitatea și ambiția arzătoare de a-mi atinge rezultatul propus sunt foarte importante. Au fost situații în care rezultatul nu a fost cel dorit, dar continui să învăț mereu câte ceva din fiecare experiență. O greșeală pe care o fac – și e ceva la care lucrez – este faptul că îmi setez, de cele mai multe ori, așteptări poate prea mari de la anumite acțiuni, proiecte sau persoane și, în cele din urmă, în unele cazuri, dezamăgirea este pe măsura așteptărilor sau poate mai mare. Pe plan profesional, mi-a plăcut întotdeauna să învăț lucruri noi, am fost mereu curios să aflu cum funcționează orice altceva în afară de ce fac și știu deja, iar asta cred că m-a ajutat să mă dezvolt din punct de vedere profesional și, poate, uneori, chiar și personal”.

Opt ani la Provi, în cinci departamente diferite

Alin spune din start că Provident este locul în care s-a dezvoltat cel mai mult din punct de vedere profesional, dar și personal. Dacă se gândește la parcursul său în companie, de până acum, e clar că sunt multe lucruri bune care se întâmplă în Provident, din moment ce lucrează aici de opt ani și a avut roluri în cinci departamente diferite.

Apreciază oportunitățile de dezvoltare, beneficiile de care se bucură oamenii din companie, sistemele și dispozitivele performante cu care se lucrează, până la colegii care fac parte din această companie. “Nu pot spune că este ceva anume care îmi place foarte mult la Provident, pentru că îmi place totul. Tocmai de aceea, sunt încă aici și dau tot ce am mai bun”, mărturisește Alin Lupu.

Simte că toți anii petrecuți până acum în Provident au avut o contribuție la omul care este astăzi, iar cel mai mult îi place aici e că tot timpul trebuie dezvoltat ceva nou – fie să lucreze la o strategie nouă de creditare, fie să aducă îmbunătățiri la actualele sisteme ori să dezvolte rapoarte noi. Toate acestea îl țin într-o cursă continuă, fără să simtă că intervine monotonia.

“Chiar dacă repetiția este mama învățăturii, pot spune că nu îmi plac lucrurile repetitive sau cele care sunt neschimbate de ani de zile, doar pentru că încă funcționează și nu a fost nevoie să se intervină asupra lor. Sunt de părere că întotdeauna pot fi aduse îmbunătățiri la orice funcționează deja”, spune Alin.

Cât de importantă este echipa?

În opinia lui Alin Lupu, dincolo de oportunitățile de dezvoltare profesională, echipa este un “ingredient” care explică atmosfera plăcută de la Provident. “Sunt zile în care poate ne petrecem mai mult timp cu colegii decât cu membrii familiei noastre și zile în care vorbim și povestim mai mult cu ei decât cu persoanele dragi din viața noastră. Și atunci e nevoie ca echipa respectivă să fie formată din oameni cu care să-ți facă plăcere să lucrezi și să interacționezi. Desigur, mai pot exista situații în care membrii echipei pot avea păreri și percepții diferite, dar e foarte important ca, în cele din urmă, ei să ajungă la o înțelegere, iar în final să poată lua împreună o decizie”.

În departamentele în care a activat până acum, Alin a încercat să facă tot ce a depins de el ca să se creeze o legătură cât mai strânsă între membrii echipei, fiecare membru să fie apreciat la adevărata lui valoare, să se înfiripe ideea de unitate, care să nu lase loc pentru individualism, și să se ajute între ei ori de câte ori se poate. Cum arată colegul ideal? “Colegul ideal nu există, pentru că suntem oameni și fiecare e diferit în felul lui, dar aș descrie colegul ideal ca fiind persoană conștiincioasă, empatică, respectuoasă și proactivă”.

Lecțiile din ultimii ani

Și pentru Alin, și pentru mulți dintre colegii lui, valul de “turbulențe” din ultimii trei ani – pandemia, războiul din Ucraina, rata inflației – a venit cu câteva lecții importante. Pentru el, marile lecții din această perioadă sunt că ar trebui să învățăm să ne stăpânim sau să ne controlăm fricile, emoțiile negative, să ne dorim mai mult, dar să ne mulțumim în același timp cu ce avem, să încercăm să rămânem optimiști, indiferent de situație și circumstanțe, și să fim încrezători ca totul va fi bine.

“Cred că toate aceste <turbulențe> au avut efecte nu tocmai pozitive asupra oamenilor și a vieților lor și ne-au afectat pe mai multe planuri. Eu trebuie să recunosc că, dacă am reușit cumva să gestionez pandemia, cu toate schimbările care au venit odată cu ea, la aflarea veștii începerii războiului m-a cuprins o stare de neliniște – o frică probabil mai mult indusă, dat fiind faptul că peste tot se vorbea doar despre asta. A fost și cred că încă este o perioadă grea”, consideră Alin Lupu.

Din punct de vedere al jobului, toate lucrurile care s-au întâmplat în ultimii ani au adus procese și activități noi, dar Alin a reușit să se adapteze rapid și să le facă față. Crede că, la începutul pandemiei, partea mai grea a fost cea socială, fiindcă era obișnuit să meargă zilnic la birou și să petreacă atât de mult timp cu colegii, iar apoi, dintr-o dată, a trebuit să se rezume la un apel pe Teams sau ceva scris în chat.

Ce le-ar spune colegilor mai tineri, care fac primii pași în carieră? Alin consideră că principala calitate pe care ar trebui să o aibă fiecare tânăr la începutul carierei este răbdarea. Apoi vin celelalte, precum perseverența, dorința de învățare, ambiția sau încrederea în sine.

“Un sfat pe care mi-ar fi plăcut și mie să-l primesc la începutul carierei și pe care l-aș oferi este să aibă răbdare, iar pe lângă asta cred că ar mai avea nevoie de încredere în sine și dorință de a învăța. Oricât de bine pregătit ar fi la nivel teoretic, atunci când va trebui să-și pună în practică cunoștințele acumulate, se va lovi de lipsa experienței, iar aceasta se poate dobândi în timp, nicidecum în câteva zile”.

Unde se vede Alin peste zece ani? “Mi-ar plăcea ca în anii următori să ajung să am echipa mea, așa cum mi-am dorit-o și mi-am imaginat-o tot timpul, să evoluez pe toate planurile, atât personal, cât și profesional, și – de ce nu? – toate acestea chiar aici, în Provident. Din punct de vedere profesional, îmi doresc stabilitate, să cresc și să-mi dezvolt noi cunoștințe iar pe parte personală aș vrea să rămân același om, cu aceleași principii și intenții bune.

Poți să vezi mult mai multe despre oamenii din Provi pe undelucram.ro și www.provident.ro/cariere. Iar dacă vrei să fii coleg cu Alin, avem un rol care își așteaptă “ocupantul-pereche”. Le găsești pe toate aici. Dacă nu te-am convins încă, îi lăsăm pe colegii din Provi să facă asta, în poveștile viitoare. Până atunci, poți să arunci o privire și la povestea Alexandrei, din departamentul Call Center, și a lui Bogdan, absolventul de Istorie care conduce echipa de Managementul Informației.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share