Viitorul Zoom vine din România: Sessions, platforma smart de comunicare, care reunește toate instrumentele de colaborare într-un singur loc

Foto: rawpixel.com @ freepik

Campania de finanțare s-a lansat în 15 decembrie și face parte dintr-o rundă de extindere de trei milioane de euro. Sessions are în componență funcții de Inteligență Artificială ce permit eficientizarea unor procese precum rezumatul unei întâlniri, extragerea ideilor principale și crearea listelor de task-uri discutate.

Compania a obținut deja 1,5 milioane de euro. Lead investor a fost fondul Early Bird. Finanțarea Early Bird în Sessions Technologies ajunge astfel la circa 2,3 milioane de euro. Suma va fi folosită pentru dezvoltarea produsului, creșterea bazei de utilizatori de la 40.000 la 100.000 și pentru acoperirea cheltuielilor operaționale.

Investiție de nouă milioane de euro

Până acum, în Sessions s-au investit nouă milioane de euro: câte 4,5 milioane de euro din partea fondatorului Radu Negulescu și printr-o rundă atrasă în februarie 2022 de la fondurile EarlyBird, LAUNCHub și Stride. Finanțarea actuală este o extindere a celei din 2022. Ideea de a lansa Sessions a apărut în pandemie, când Radu Negulescu – CEO, fondator și principalul acționar al companiei – a trebuit să organizeze o întâlnire a board-ului Trencadis, o firmă pe care a fondat-o la vârsta de 19 ani.

“Din cauza complexității ședinței, am folosit mai multe instrumente, printre care Zoom, Google Drive și Miro, fiindcă trebuia ca în același timp să înregistrez, să iau notițe, să creez liste de lucru și să fac follow-up. Utilizarea simultană a tuturor acestor instrumente a creat o experiență fragmentată, ineficientă și costisitoare. Atunci am înțeles că modul de lucru se va schimba pentru totdeauna și în 2020 am fondat Sessions, o platformă care se diferențiază major prin faptul că unifică toate aceste instrumente, care reprezintă în sine piețe de miliarde de dolari. Prin utilizarea Sessions, companiile își pot reduce costurile cu până la 50 la sută și pot avea o productivitate de până de patru ori mai mare. Practic, suntem pentru videoconferințe ce a fost smartphone-ul pentru industria de telefonie. Sessions este prima platformă smart de videoconferințe”, explică Radu Negulescu, CEO și fondator al Sessions Technologies.

Printre cele mai de succes campanii de vânzări pe AppSumo, alături de branduri ca Shopify sau Zapier

Prima versiune Sessions a fost lansată în februarie 2021, iar în iulie 2021 a obținut titlul de “Produsul zilei” și “Produsul săptămânii” pe Product Hunt, un site care prezintă zilnic produse și servicii noi din domeniul tehnologiei. Tot în 2021, a obținut titlul de “Produsul anului” (Golden Kitty Award) în categoria “Work from Anywhere”, cea mai importantă distincție oferită de Product Hunt. În 2022, s-a clasat pe locul a doilea în categoria “Software as a Service”.

Sessions are peste 35.000 de utilizatori la nivel global și a generat vânzări de două milioane de euro în ultimele șase luni. La dezvoltarea produsului contribuie cei peste 2.500 de membri, din toată lumea, din comunitatea Sessions. În noiembrie-decembrie 2023, compania a adăugat 6.300 de utilizatori, mai mult cu 148 la sută față de octombrie. În același interval, s-au derulat 23.000 de întâlniri cu peste 98.000 de participanți.

Anul acesta, Sessions a derulat o campanie pe AppSumo, un site de oferte pentru produse digitale și instrumente SaaS, care a generat vânzări de un milion de euro în circa două luni. Campania a fost printre cele mai de succes cinci campanii lansate vreodată pe AppSumo (business lansat în 2010), alături de produse precum Shopify, Zapier, Intercom.

“Noua rundă de finanțare, dar și aceste demersuri precum cel de a ne lista pe Product Hunt sau pe AppSumo, sunt pași importanți pe care-i facem ca să ne atingem obiectivul nostru major de a eficientiza modul în care oamenii muncesc. Trendul întâlnirilor online va rămâne, iar datele arată clar acest lucru. Estimările arată că piața globală de servicii de videoconferință va ajunge la 17 miliarde de dolari în 2030, față de 7,8 miliarde, anul acesta, cu o creștere anuală de 11,9 la sută, conform Fortune Business Insights. Piața de software de colaborare ar urma să crească la 52,9 miliarde de dolari, în 2032, față de 16,1 miliarde, în prezent, conform Global Market Insights. Obiectivul nostru continuu este să ne creștem baza de utilizatori, să ne consolidăm poziția pe piață și să extindem funcțiile produsului. În 2024, vrem să atragem o finanțare Serie A. Pe termen lung, obiectivul nostru este să ne listăm la Bursa de Valori din New York”, adaugă Radu Negulescu.

Compania are 26 de angajați. Echipa de management a companiei este formată din Radu Negulescu – fondator și CEO, Ionuț Anisia – Chief Operating Officer, Răzvan Duican – Head of Product, Victor Sava – Head of Delivery și Savian Boroancă – Head of Community.

“Sessions este un startup pe care ne-am dorit mult să-l aducem în portofoliu. Este condus de o echipă executivă de excepție, în frunte pe Radu Negulescu. Produsul său reprezintă o soluție pentru o nevoie esențială în echipele internaționale și transformă modalitatea de comunicare în companii, cu un impact palpabil asupra productivității. Campania de pe SeedBlink reprezintă o ocazie unică pentru investitorii privați și angel investors să se alăture narativului pe care echipa Sessions îl scrie și să participe la dezvoltarea lor dintr-o etapă timpurie. E prima dată când co-investim într-o rundă condusă de Earlybird, VC-ul care a crezut în UiPath de la început“, spune Andrei Dudoiu, Managing Partner SeedBlink.

DESPRE SESSIONS TECHNOLOGIES

Este dezvoltatorul Sessions, o platformă de comunicare ce reunește toate instrumentele de colaborare într-un singur loc și permite programare, colaborare, transcriere, înregistrare și whiteboarding. Prin unificarea acestor instrumente, Sessions permite o reducere a costurilor de până la 50 la sută și o productivitate de până de patru ori mai mare. Produsul a fost lansat în 2020.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share