Pentru a-și menține poziția de lider în Europa, în domeniul sistemelor electrice de încălzit și sistemelor de prelucrare a plasticului, Grupul Zoppas Industries a accelerat, în ultimii ani, dezvoltarea capacităților sale de producție internaționale.
Zoppas Industries este o companie multinațională cu sediul central în zona Treviso, Italia, prezentă pe toate continentele lumii, cu o rețea de birouri comerciale, agenții de vânzare și oficii reprezentative. Unitățile de producție sunt localizate în Italia, Germania, Franța, Brazilia, Mexic, China și România. Zoppas Industries România (ZIR) își desfășoară activitatea în Sânnicolau Mare, din 1997, pe o suprafață de producție de circa 64.000 de metri pătrați. Investiția totală a fost de circa 70 mililoane de euro. În acest moment, compania are aproximativ 3.100 de angajați, însă numărul lor este în continuă creștere, datorită necesităților de producție actuale.
Oamenii dau valoare companiei
Dezvoltarea angajaților, respectul față de ei și oferirea șanselor egale de succes reprezintă câteva dintre prioritățile companiei Zoppas. Activitatea societăţii urmărește un set de practici comerciale deontologice. Acestea privesc în principal gestiunea resurselor umane, prin protecția, sănătatea şi securitatea personalului, protecţia mediului, drepturile omului, dezvoltarea comunitară, protecţia relaţiilor cu furnizorii şi clienţii, precum și drepturile părţilor implicate şi respectarea legilor. Zoppas tratează cu cea mai mare rigurozitate activitățile legate de selecția, recrutarea, angajarea şi retenția personalului, salarizarea acestuia, discriminarea sexuală, angajarea şi exploatarea minorilor, hărțuirea morală, efectul asupra mediului înconjurător, combaterea corupţiei sau a mitei. Zoppas Industries România aplică principiul egalităţii de şanse la locul de muncă. Pe parcursul selecţiei şi recrutării personalului, toți candidații se bucură de oportunităţi egale.
Personalul este angajat în baza unui contract de muncă. Fiecare salariat primește informații clare referitoare la caracteristicile funcției și profilelor normative și de remunerare (sporuri, premii și beneficii suplimentare acordate salariului de încadrare: spor de prezență, spor de noapte, ore suplimentare plătite dublu, spor de disponibilitate și de vechime, mărire salarială din a treia lună de la angajare, premii în funcție de realizări, premii cu ocazia sărbătorilor legale, tichete de masă, al XIII-lea salariu, transport gratuit). De asemenea, îi sunt comunicate și informațiile referitoare la alte beneficii acordate: ajutor social pentru cazurile medicale grave, ajutor deces, ajutor de naștere, ajutor pentru încălzire, ajutor pentru ochelari, dacă este cazul, cadouri pentru copiii angajaților, consultații gratuite de medicină generală și ginecologie, acces la cabinetul de psihologie organizațională, sală de sport, bibliotecă internă sau bursa facultăților (plata taxelor pentru studiile superioare).
Angajații sunt evaluați, anual, într-o manieră strict obiectivă, în funcție de performanța profesională a fiecăruia. Criteriile de evaluare țin de performanță și de potențial și au în vedere atât abilitățile profesionale, precum și comportamentele și/sau atitudinile necesare pentru îndeplinirea obiectivelor departamentului. Acestea sunt aliniate la misiunea, viziunea, valorile și strategiile companiei. Procesul de evaluare profesională își propune să faciliteze diagnosticarea problemelor individuale și, implicit, organizaționale. Acordarea de feedback permite atât conștientizarea rezultatelor obținute față de standardele prestabilite, cât și a ariilor de îmbunătățire (superior/subaltern), îmbunătățirea relațiilor superior-subaltern. Oamenii sunt motivați prin recunoașterea realizării lor, iar nevoile de formare și dezvoltare sunt analizate la nivel individual.
Formarea profesională are ca scop dezvoltarea setului de cunoștințe, abilități tehnice și non-tehnice ale angajatului, necesare realizării obiectivelor profesionale, pentru obținerea performanței. În situațiile reale de lucru, rezultatul este un procentaj de greșeli mai mic, mai buna înțelegere a atribuțiilor și vizualizarea muncii în contextul întregii organizații. Compania oferă training-uri inițiale (“școlarizări” la locul de muncă), training-uri specifice, cursuri de limbi străine și soft skills.
Implicare în viața comunității
ZIR organizează, anual, pentru angajații săi, mai multe activități de voluntariat, recreere și competiții cu premii: Eco ZIR, o acțiune de voluntariat de protecție a mediului, Concursul de pescuit, petrecerea pentru copii, de 1 Iunie, concursuri de fotbal, Crosul Firmelor. În mediul comunitar, Zoppas sprijină, cu prioritate, acțiuni și proiecte din domeniul cultural și din educație. Firma este implicată permanent în acțiuni de susținere a valorilor autentice din muzică, pictură, teatru, sport sau viața academică.
De asemenea, Asociația non profit Zoppas per Bambini, înființată în 2009, desfășoară activităţi pentru protecţia copiilor, bătrânilor şi a nevoiaşilor defavorizaţi economico-social, membrilor familiilor angajaţilor Zoppas, dar şi pentru protecția copiilor din comunitatea în care societatea îşi desfăşoară activitatea. Obiectivele asociației sunt, printre altele, protecţia copilului şi a familiilor defavorizate, prevenirea abandonului şcolar și reintegrarea şcolară a copiilor care au abandonat școala, organizarea de cursuri şi seminarii, tabere și excursii, acordarea de ajutoare, premii, burse, iniţiere în tabere. De asemenea, Zoppas per Bambini organizează cursuri, simpozioane, spectacole artistice şi concursuri, acţiuni de colectare de fonduri pentru copiii defavorizaţi, activităţi de distribuire hrană și îmbrăcăminte la casele de copii, spitale și familii nevoiaşe, și oferă sprijin material copiilor aflaţi în situaţii dificile.
Având în vedere globalizarea vieţii economice, sociale şi chiar spirituale, nevoia de moralitate a oamenilor devine din ce în ce mai crescută. Etica a devenit o valoare ce nu lipseşte din nici o cultură a lumii. Ea presupune respectarea valorilor şi condiţiilor umane după niște principii morale. De aceea, ZIR își desfășoară activitatea într-un mod eficient, dar şi deontologic, în acelaşi timp. “Suntem convinși că rentabilitatea obţinută în urma practicilor noastre de gestiune a resurselor umane și a celor de responsabilitate socială corporativă are un impact pe termen lung. Ea include o performanţă mai solidă pe plan financiar, un angajament crescut din partea angajaţilor, un turnover redus al acestora, o vulnerabilitate scăzută a afacerii, ca urmare a unei relaţii solide cu comunitatea. Nu în ultimul rând, înseamnă o creştere a reputaţiei şi a imaginii de marcă”, arată conducerea companiei.
DESPRE ZOPPAS
Toate firmele Grupului Zoppas au pornit la drum cu un obiectiv clar: satisfacția clienților. De aceea, ele furnizează o gamă completă de soluții, de la aplicații standard, în serie mare, la cele cu design la cerere și serie mică de producție. Companii de prestigiu, precum Antonio Merloni, Arcelik, Braun, Bosch, Candy, De’Longhi, Electrolux, Group Seb, Indesit Company, Kenwood, Krups, Miele, Philips, Saeco, Samsung, Tefal și Whirlpool sunt câțiva dintre clienții Zoppas. “Dezvoltarea grupului a fost susţinută printr-un focus puternic pe inovaţie, tehnologie flexibilă şi service. Toate acestea au adus Zoppas Industries în fruntea pieţei mondiale. Orientarea spre îmbunătăţirea continuă, garantarea respectării mediului înconjurător şi aplicarea dispoziţiilor legale, în scopul creării rentabilităţii pe o perioadă lungă, ne consolidează performanţa”, susțin reprezentanții ZIR.
Produsele Zoppas includ o mare varietate de soluții electrice de încălzit pentru aplicații de uz casnic, industrial și industrial speciale, de la elemente tubulare de încălzire pentru aplicații casnice (aparate cafea, ceainicuri, prăjitoare pâine, cuptoare și barbecues, friteuze, fiare de călcat), elemente pentru încălzirea aerului (aeroterme, aer condiționat, convectoare) și elemente pentru încălzirea apei ori pentru aplicații de încălzire a lichidelor, până la utilaje pentru dezghețare și anti-condens pentru frigidere, developat / tipărit foto; mașini de spălat, uscătoare, elemente de încălzire tip cartuș pentru industria plasticului, elemente de încălzire izolate în mica sau ceramică, elemente de încălzire etched foil și elemente de încălzire in close IR, aplicații industriale speciale (galvanizare, aer condiționat, mașini de format la cald, biomedicale, aeronautice, navale).
RESURSE UMANE, FIDELIZAREA PERSONALULUI, RESPONSABILITATE SOCIALĂ
Din dorința de a atinge excelența, din punct de vedere tehnologic, selectarea, recrutarea și păstrarea celor mai bune resurse existente pe piața muncii constituie o prioritate pentru Zoppas. Oportunitățile oferite, precum și politicile de salarizare și de responsabilitate socială corporativă aplicate, plasează compania printre angajatorii de top din România. Pe lângă job-urile full time disponibile, Zoppas are porțile deschise pentru oricine dorește să o cunoască îndeaproape. În plus, există diferite ocazii speciale prin intermediul cărora aspiranții la o carieră de succes pot face cunoștință cu viitorii colegi. O astfel de ocazie este Ziua Carierei, un eveniment important de promovare şi de cunoaştere a tinerilor, viitoare resurse cu potenţial, care ar putea deveni angajaţi ai companiei. Ei își pot crea o imagine de ansamblu asupra modului de lucru şi a procesului productiv din companie, şi pot afla ce oportunităţi de carieră au la dispoziție.
Zoppas oferă și stagii de internship plătit – un stagiu de pregătire pentru studenți și masteranzi, sub îndrumarea unui mentor. Studenții au șansa de a dobândi experiență profesională, înainte să-și finalizeze studiile universitare sau masterale, și de a-și evalua abilitățile de lucru, într-o companie multinațională. În urma acestui stagiu, studenții au oportunitatea de a rămâne angajați ai societății. Pe de altă parte, studenții din an terminal beneficiază de sprijin pentru elaborarea proiectelor de diplomă. Ei pot accesa informații din diverse arii productive sau administrative, cu ajutorul cărora își realizează lucrarea de licență sau dizertație.