Gigantul american Google va aloca două milioane de euro în granturi pentru organizaţii din România şi alte zece ţări din Europa Centrală şi de Est (CEE), ce vor fi selectate în competiţia Google.org Impact Challenge.
Pentru obţinerea granturilor, organizaţii non/pro-profit şi instituţii academice din România se pot înscrie pe pagina proiectului, până la 1 martie. Proiectele trebuie să fie caritabile, de orice mărime şi orice nivel de maturitate (poate fi o idee nouă sau una care funcţionează deja) şi au nevoie de resurse pentru extindere.
Candidații trebuie să fie din România, Bulgaria, Croaţia, Cehia, Estonia, Ungaria, Letonia, Lituania, Polonia, Slovacia şi Slovenia. Proiectele alese pentru finanţare vor fi selectate de Google, cu sprijinul INCO Group şi al unui grup de experţi, iar valoarea fiecărui grant va fi cuprinsă între 50.000 de euro şi 250.000 de euro.
„Cred că astfel de iniţiative pot reduce decalajul la nivelul abilităţilor digitale şi online, care s-a mărit odată cu pandemia. Oportunităţi egale la piaţa muncii pentru toată populaţia sunt esenţiale într-o societate sănătoasă. De aceea, Google este implicat în susţinerea educaţiei în domeniul digital încă din 2016, prin lansarea Atelierului Digital. Proiectul Google.org Impact Challenge este un nou pas important în susţinerea pregătirii digitale la nivelul grupurilor dezavantajate”, declară Elisabeta Moraru, manager de ţară al Google România.
Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele
În 2020, prin programele derulate în România, Google a sprijinit 39.000 de persoane în dezvoltarea abilităţilor digitale sau trecerea la o carieră în domeniul digital. La nivelul întregii regiunii CEE, circa 250.000 de persoane au primit o astfel de pregătire prin programele derulate de Google. Anul trecut, Google.org a acordat granturi pentru proiecte caritabile în valoare de 300.000 de euro în România/ Suma pentru toată zona centrală şi de Est a Europei a depăşit 1,5 milioane de euro.