Din 15 august, Lidl renunță la vânzarea articolelor de unică folosință din plastic – pahare, farfurii adânci și întinse, tacâmuri și paie – și începe, în acest an, testarea unei soluții de tip sacoșă reutilizabilă pentru cântărirea și transportul fructelor și legumelor din Piața Lidl, dar și a pungilor din plastic compostabil.
Aceste demersuri fac parte din strategia mai amplă a Lidl, anunțată în 2018, prin care își propune să reducă plasticul utilizat cu cel puțin 20 la sută, până în 2025. Demersurile se află în linie cu decizia Consiliului UE, de a interzice utilizarea articolelor din plastic de unică folosință și sunt asumate de Lidl voluntar, înainte ca aceasta să intre în vigoare, în 2021.
Ca parte a aceleiași strategii, Lidl România va introduce ambalaje prietenoase cu mediul, pentru articolele marcă proprie, ce alcătuiesc circa 80 la sută din întregul sortiment de produse. Până în 2025, toate ambalajele din plastic pentru mărcile proprii vor fi concepute astfel încât să fie 100 la sută reciclabile.
Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele
Pe lângă măsurile interne, pe care compania le ia pentru a reduce plasticul în magazinele sale, Lidl investește și în programe de impact în domeniul protecției mediului, derulate de organizații non-profit. Cea mai recentă inițiativă este „Cu apele curate”, lansată de Asociația MaiMultVerde, ce își propune să combată poluarea cu plastic a apelor Dunării. Proiectul cuprinde acțiuni de igienizare a malurilor fluviului și de identificare și implementare a soluțiilor de prevenire a poluării cu plastic a Dunării. Proiectul include și evaluarea și revizuirea politicilor publice privind gestiunea deșeurilor din plastic, protejarea apelor sau educația pentru mediu, cu implicarea autorităților române.
Toate inițiativele Lidl pentru reducerea cantității de deșeuri din plastic se înscriu în programul REset Plastic, al Grupului Schwarz. Grupul Schwarz a dezvoltat o strategie integrată, ce cuprinde cinci zone de acțiune – de la reducerea cantității de plastic din ambalaje și regândirea designului lor, la reciclare și eliminarea completă a acestui material, până la inovare și educare în domeniu.