Compania de outsourcing cu capital majoritar românesc a înregistrat, la nouă luni, o creștere de 40 la sută față de aceeași perioadă a anului trecut.
Anul trecut, compania raporta o creștere de 25 la sută, pe aceeași perioadă. Anul acesta, reușește un avans de 40 la sută, la nouă luni. „Am reușit această performanță mai ales în urma eficientizării proceselor interne și creșterii productivității, dar și grație noilor proiecte începute în acest an, care, în esență, se reflectă în creșterea performanței echipelor din proiectele de outsourcing de vânzări. Acestea reprezintă, practic, și baza business-ului nostru”, declară Daniel Mereuță, director general Optima.
Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele
Oficialii companiei estimează că, până la sfârșitul anului, business-ul va depăși 20 de milioane de lei, cu aproape 400 de angajați, în toate centrele de activitate din București, Iași și Brașov. Pe piața de outsourcing, creșterea rămâne principala direcție. Aproape toți jucătorii își dezvoltă operațiunile, dar este tot mai greu să găsești resursele umane necesare, susțin companiile de profil.
„Deși piața continuă să crească, am putea să ne confruntăm și cu o încetinire, urmată, probabil, de o stagnare. Însă fenomenul nu este unul cu care se confruntă doar România. Îl regăsim și în alte țări din Europa de Est, ca Polonia. Diferența este că Polonia este deja o piață matură, dezvoltată, unde outsourcing-ul are un impact mult mai mare. România încă nu și-a realizat potențialul și ar trebui menținută rata de creștere, însă este dificil, în condițiile prezente”, afirmă Daniel Mereuță.
Optima a început să lucreze la proiecte care să lărgească și să consolideze baza de specialiști în industrie. Investește în training-uri dinainte de faza de angajare, pentru a reduce ecartul între nivelul actual de pregătire și cel de care are nevoie în companie. „Am dezvoltat un program propriu de training, iSell, pe care le oferim gratuit tuturor celor care vor sa învețe ceva nou sau să-și aprofundeze competențele de vânzări și marketing. După absolvirea prin examen a programului, dacă vrei să lucrezi la noi, avem pregătit un job pentru tine. Cu acest nivel de competențe, coroborat cu procesele interne ale companiei, un angajat poate ajunge de la entry level la o poziție de management în mai puțin de doi ani”, explică directorul general Optima.
În condițiile în care trei-patru mari orașe concentrează 80-90 la sută dintre investițiile în outsourcing, conducerea Optima crede că măcar trei-patru alte orașe ar putea atrage astfel de investiții, în viitor.