Compania de outsourcing cu capital majoritar românesc a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri cu 20 de procente mai mare decât în 2016.
Pentru Optima, este al patrulea an consecutiv în care înregistrează o creștere de 20-25 la sută. Pentru 2018, vrea să păstreze același ritm. „Suntem conștienți că, de la an la an, devine tot mai greu să susținem acest ritm de creștere, pentru că baza de la care plecăm este din ce în ce mai mare. Chiar dacă este un plan ambițios, la finele lui 2018 vrem să atingem pragul de 20 de milioane de lei cifră de afaceri”, declară Daniel Mereuță (foto), director general Optima.
Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele
Anul trecut, compania a pus accentul pe dezvoltarea serviciilor de vânzări, inclusiv vânzări directe. Pentru 2018, își propune diversificarea portofoliului de clienți și a serviciilor oferite, dar și abordarea altor industrii. „Au fost situații în care am început să lucrăm pentru un client pentru un anumit serviciu de business, spre exemplu vânzări, iar apoi ne-am diversificat activitățile pentru același client. Vrem să ne îndreptăm spre un omnichannel în ceea ce privește serviciile pe care le oferim clienților, inclusiv prin zona digitală. Creștem pentru că avem capacitatea si resursele să o facem și suntem prezenți, pe lângă biroul din București, în alte două orașe aflate în plină dezvoltare, Iași și Brașov”, afirmă Daniel Mereuță.
Trei birouri, peste 300 de angajați și planuri de creștere
Un obiectiv important este creșterea și dezvoltarea operațiunilor din Brașov și Iași, dar și din Capitală. „Am depășit deja 300 de angajați în cele trei birouri. Numai la Iași avem deja peste 130 de angajați și vrem să ne dezvoltăm mai mult, întrucât există potențial. Biroul din Brașov este cel mai nou deschis, iar pentru acesta am aplicat pentru un ajutor de stat pentru crearea a 60 de noi locuri de muncă, până la finele lui 2018. Pe scurt, avem patru direcții de creștere pentru acest an: dezvoltarea colegilor noștri, cea mai importantă direcție pentru dezvoltarea unei companii, creșterea portofoliului de clienți și a serviciilor oferite si digitalizarea”, precizează Daniel Mereuță.
Digitalizare și eficientizarea proceselor interne ale companiei
Anul acesta, Optima vrea să digitalizeze și să eficientizeze și mai mult procesele în companie, pentru a-și putea susține ambițiile de creștere. Vor fi introduse aplicații noi, atât în zona de recrutare și training, dar și în managementul performanței. Spre exemplu, în cadrul companiei deja există un sistem digitalizat de training. Toți angajații au la dispoziție tutoriale video pentru anumite proceduri pe care le pot accesa oricând au nevoie de ajutor.
DESPRE OPTIMA
A fost înfiinţată în 2010, are sediul în Bucureşti și este membră în Association of Business Service Leaders (ABSL). Face parte din Grupul Next Capital, cu afaceri în factoring, cumpărare și recuperare de creanţe, cu o valoare anuală a finanţărilor de peste 50 de milioane de euro. Grupul Next Capital are acţionariat majoritar românesc, iar minoritar fondul de investiţii britanic North Bridge Capital Partners.