Anul 2011 a însemnat pentru Pentalog, companie specializată în furnizarea de servicii IT B2B, trecerea pragului de 700 de angajaţi şi o cifră de afaceri de 21,5 milioane euro. 70 la sută din această cifră a fost generată de angajaţii din România și Republica Moldova.
Pentalog are o prezenţă activă pe piaţa românească, din 1999. Pe plan local, compania deţine birouri în Braşov, Bucureşti, Iaşi, Sibiu şi Cluj-Napoca. Forţa grupului vine şi din faptul că 92 la sută din capitalul companiei este deţinut de angajaţi: 16 români, 17 francezi şi trei moldoveni. Ofertele de servicii sunt organizate în jurul a două linii de business: Information Systems – consultanță și inginerie în sisteme informatice (concepție și realizare software; business intelligence; cloud computing; facilities management; testare aplicativă; strategie, audit și consultanță; asistență in gestiunea proiectelor; prestații de inginerie sisteme și rețele; managementul infrastructurii informatice; hosting, etc.) și Industrial Systems – externalizare activități R&D (dezvoltare software embedded; aplicații mobile; testare produse, calificare și validare funcțională; mecanică; CAO/DAO; Chip Design).
Modelul de recrutare al companiei Pentalog se bazează atât pe angajarea unor colaboratori confirmaţi, care au deja una sau mai multe experienţe profesionale, cât şi a tinerilor proaspăt absolvenţi de facultate. Numeroşi colaboratori, care ocupă în prezent posturi cheie în companie, şi-au început activitatea la Pentalog ca stagiari. “În contextul unui obiectiv de ameliorare continuă, acordăm o atenţie deosebită activităţilor de formare a angajaților şi integrării stagiarilor. Aceste activităţi sunt grupate in cadrul Pepinierei Pentalog. Programul de stagii se adresează atât studenţilor în anii terminali, care doresc să acumuleze o primă experienţă tehnică, cât şi tinerilor absolvenţi, care își încep cariera profesională. Aceștia beneficiază de cursuri de formare profesională specifice”, arată Monica Jiman, Deputy CEO în cadrul Pentalog.
Pentalog întreţine relaţii strânse cu universităţile din oraşele unde are filiale, prin oferte de stagii, participarea la schimburile universitare și sponsorizarea asociaţiilor de studenţi. “Evoluţia continuă a companiei creează constant oportunităţi pentru angajaţi, prin apariția de noi posturi de răspundere, cu misiuni interesante. În funcție de capacităţile și ambiţiile sale, orice angajat poate fi promovat în diferite posturi cheie”, precizează Monica Jiman.
PENTALOG ÎN 2011
Servicii comercializate în nouă ţări, cu o prezenţă în șase ţări şi o forţă de vânzare prezentă în trei ţări.
Nr. 2 pe piaţa IT a serviciilor informatice din România.
Nr. 1 în Franţa pe piaţa IT offshore/nearshore francofon.
Nr. 1 nearshore în Franţa.
O cifră de afaceri de 21,5 milioane euro.
A treia prezență consecutivă în clasamentul Deloitte Technology Fast 500, pentru zona EMEA.
O nouă unitate de producţie în România, la Cluj, unde lucrează 35 de persoane.
Toți angajații Pentalog sunt evaluaţi zilnic, pe baza a 25 până la 40 de criterii.
Un milion de euro investiţi în activităţi de formare.
590 de colaboratori au urmat un curs de formare.
180 de persoane recrutate în România şi Republica Moldova.
Specializare în E-Commerce și Telecom.
50 la sută din cifra de afaceri realizată în afara Franţei.
82.000 de vizitatori, în fiecare lună, pe site-urile Grupului Pentalog.
Înfiinţarea Pentalog TV, post de televiziune intern, care realizează producţii video corporate şi emisiuni pe teme variate şi complexe.
25 de clienţi noi.
articol publicat în sb.business – ediția de toamnă 2012