Redeschiderea și pivotarea afacerilor

La zece săptămâni după ce multe companii au fost nevoite să-și închidă activitatea și să trimită angajații în șomaj tehnic, acum li se cere să-și repornească operațiunile cu promisiunea chiar a unui ajutor din partea statului. Starea de urgență a devenit stare de alertă, iar provocarea redeschiderii și continuării afacerilor este puternic legată de evoluția pandemiei, dar și de acțiunile care urmează la nivel social, politic și fiscal.

Constantin Măgdălina

Expert @ Tendințe și tehnologii emergente

Normalitatea economică de ieri, înțeleasă ca o convenție ghidată de norme ce reglează relațiile dintre actorii economici, sociali sau politici, a fost dinamitată de acest eveniment global – pandemia. Abaterea de la normă face posibilă, în acest caz, schimbarea valorilor sociale și de comportament, a celor culturale și economice. Companiile sunt nevoite să țină cont de un context mult schimbat, care le obligă pe multe să pivoteze către noi zone de creștere.

Oportunitatea noului context ține de noi competențe în echipele companiilor

Pentru companii, poate fi o oportunitate și chiar o nevoie să-și construiască competențe în care ar fi vrut să investească și nu au făcut-o, dar care acum se demonstrează decisive. Adică să fie mai digitalizate, mai centrate pe valorificarea datelor, mai deschise spre accesarea soluțiilor în cloud, mai automatizate, cu o prezență mai bună în online, cu lanțuri de distribuție și operațiuni mai agile, cu structuri de costuri variabile și angajați cu training-uri la zi, ca să facă față schimbării.

Credem că te-ar interesa și: Cum am devenit “neangajabilă”

O echipă bine pregătită și adaptată la noul context digital conduce la succes

Astăzi, vedem cum la locul de muncă o echipă bine pregătită poate face diferența în timpul crizei. Companiile e bine să treacă dincolo de relația tranzacțională cu angajații, pentru a-i putea înțelege cu adevărat. De felul în care fac managementul echipei, deleagă, dau feedback și comunică cu ei, va depinde productivitatea și crearea unui mediu de lucru incluziv și mulțumitor pentru angajați. Așadar, este nevoie de o transfuzie de competențe și mentalități.

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

Leadership-ul include acum și abilități de influențare la distanță

Crearea unui mediu de lucru adaptat la noile cerințe va crea încredere și va face tranziția mai facilă la o modalitate mixtă, virtuală și fizică de lucru. Prin instruirea liderilor să facă managementul angajaților la distanță, companiile pot ajuta personalul care nu a lucrat niciodată de acasă, sau doar ocazional, să se adapteze eficient la această nouă modalitate.

Susținerea departamentelor care generează cel mai rapid lichiditate și profit

Ca răspuns la transformările de pe piață, planficarea pentru o revenire fazată deschide oportunitatea analizei proceselor, trecerea la un model de operare mai agil și flexibilitatea pivotării angajaților la modalitatea de lucrul de acasă. Evident, se impune susținerea acelor departamente, care generează cel mai rapid lichiditate și profit, și reinstruirea liderilor pentru a avea competențe adaptate la noul context.

Accentul trebuie pus acum pe focalizarea echipelor de lucru pe prioritățile fiecărei funcțiuni de business, precum financiar și resurse umane. Există oportunitatea de a reduce presiunea pe operațiuni prin digitalizare și generare de valoare (și) în mediul online.

În concluzie

Este necesară identificarea competențelor ce pot fi puse împreună, dar și a celor care lipsesc, iar acestea trebuie învățate rapid. Operațional, o soluție bună este și convocarea celor mai competenți angajați ca să se logheze oricând și de oriunde și să răspundă cerințelor clienților.

Este importantă achiziția de soluții informatice care să dea eficiență, dar mai ales e nevoie de competențe ca echipa să știe să le folosească. Este nevoie de oameni instruiți să răspundă pozitiv schimbării, de manageri care să facă managementul echipei la distanță, de lideri care să facă coaching cu colegii lor.

Este nevoie de oameni de echipă, care să știe să dea feedback și să comunice eficient, și de sisteme de organizare a transferului de cunoștințe între colegi. Compania de mâine este la intersecția dintre oameni și tehnologie. Transformarea potențialului celor două componente în valoare face diferența.

DESPRE CONSTANTIN MĂGDĂLINA

Are o experienţă profesională de zece ani, timp în care a lucrat la companii multinaţionale, în ţară şi în străinătate. Are un Master în Marketing şi Comunicare la Academia de Studii Economice Bucureşti. Este certificat Lean Six Sigma şi ITIL (IT Information Library) ceea ce-i facilitează o bună înţelegere a proceselor şi transformărilor din organizaţii. Certificarea obţinută de la Chartered Institute of Marketing îi completează expertiza de business.

În cei peste patru ani de activitate într-o companie din Big 4, a iniţiat şi coordonat studii ce analizau aspecte legate de mediul de afaceri din România. Printre acestea se află previziunile economice de creştere ale firmelor în 2013-2016, managementul cunoştinţelor, experienţa de cumpărare în era consumatorilor digitali, social media și mediul de afaceri românesc, utilizarea dispozitivelor mobile în România. Este autor a numeroase articole cu teme legate de inovaţie, eficientizarea proceselor de afaceri, social media, transformarea digitală, tendinţe şi tehnologii emergente. Este invitat ca vorbitor la numeroase evenimente şi conferinţe de business.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share