Vitacom Electronics – de la o afacere de familie, la lider în distribuția accesoriilor pentru electronice, electrocasnice, IT

Pornită inițial din Cluj, în 1991, ca o afacere de familie, Vitacom Electronics s-a extins rapid la nivel național și a ajuns acum la nouă magazine în orașele mari, precum București, Timișoara și Iași.

Un pas important în dezvoltarea afacerii a fost făcut în 1996, când Vasile Andrei Vita, fondatorul companiei, a primit un credit comercial – însemnat, pentru vremea aceea -, din partea principalului furnizor. Acel credit a reprezentat o rampă de lansare în evoluția companiei și a fost investit în creșterea rapidă a acesteia. O altă investiție îndrăzneață, ale cărei rezultate au depășit ulterior așteptările, a fost cea în sediul actual, la începutul anilor 2000, când, pentru evoluția ulterioară a afacerii, se simțea nevoia extinderii. A urmat o creștere care, ulterior, la trei ani, a creat nevoia unei noi extinderi. „Cred că debutul se întâmplă întotdeauna în localitatea de unde ești. Fiind din Cluj, am avut de câștigat că ne uitam mai mult spre vest decât spre est. Noi nu am avut o cultură de business predefinită, iar acest lucru poate a constituit și un avantaj. Norocul a fost că am învățat cel mai mult de la partenerii germani și olandezi. Asta ne-a ajutat mult în dezvoltarea afacerii și ne mândrim acum că suntem nu doar lideri, ci și formatori de piață. Creăm strategiile locale împreună cu partenerii noștri și dăm tonul la trendurile de business”, susține Vasile Andrei Vita (foto), fondator Vitacom Electronics.

Pentru finalul anului 2016, compania estimează o creștere de circa 16 la sută a volumului de afaceri, până la 9,4 milioane de euro. Cele mai bine vândute produse în 2016 au fost stabilizatoarele de tensiune, UPS-urile pentru centralele termice, unice prin proiectarea lor cu această destinație specifică, ventilatoarele casnice, produsele din gama Well, Konig, Valueline și bateriile GP. Pentru 2017, planurile sunt chiar mai optimiste, în principal ca urmare a concentrării echipei de vânzări pe dezvoltarea clienților actuali de pe piața tradițională, găsirii de clienți noi, în domenii noi, dar și creșterii numărului de clienți pe platforma online B2B. Vitacom Electronics estimează o cifră de afaceri în creștere și în relația cu marile lanțuri de magazine. Cum compania este în continuă expansiune, pentru 2017 au fost dezvoltate posturi noi în domeniul vânzărilor, de la entry level până la senior, dar și în IT și marketing. Toate posturile disponibile pot fi găsite aici.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share