Subsidiara locală a grupului de origine franceză și una dintre cele mai importante companii de consultanță în IT și inginerie a fost inclusă în rândul organizațiilor celor mai apreciate de către angajați, din Europa și din lume, potrivit distincției acordate de compania globală de cercetare Great Place to Work.
ALTEN a obținut certificarea Great Place to Work (GPTW) în urma feedback-ului primit de la 47 la sută dintre angajați, prin completarea unui chestionar cu 67 de întrebări, colectat și interpretat cu ajutorul metodologiei Great Place to Work.
Metodele de evaluare folosite de GPTW au la bază o serie de criterii esențiale din punctul de vedere al angajaților, respectiv încrederea, respectul și corectitudinea, comportamentul și colegialitatea, și analizează relația angajaților cu managementul, cu ceilalți angajați, precum și percepția privind propriul loc de muncă.
„Certificarea ne validează faptul că atragem în echipă oameni pasionați de joburile lor, implicați în ce fac, care nu obțin doar rezultate remarcabile în proiecte internaționale, ci se și simt foarte bine la locul de muncă și dezvoltă relații frumoase cu ceilalți colegi. Acest lucru este deosebit de important pentru organizația noastră, având în vedere că inovăm constant, atât în procesul de recrutare, cât mai ales în retenția și fidelizarea angajaților. Suntem cu atât mai onorați cu cât știm că aceasta este o atestare pe care, până acum, au primit-o doar câteva companii prezente în România”, declară Adrian Nicolae, director executiv ALTEN România.
Studiul atestă faptul că angajații au o experiență pozitivă constantă la locul de muncă și menționează printre cele mai importante considerente egalitatea de șanse (în funcție de rasă, gen, vârstă și orientare sexuală: 88-95 la sută), capacitatea și corectitudinea managementului (81-82 la sută), adaptarea la mediul și sarcinile de lucru (82 la sută), utilizarea echipamentelor și resurselor necesare (81 la sută), relațiile foarte bune cu clienții (90 la sută) și siguranța la locul de muncă (94 la sută).
Participanții la studiu au menționat ca puncte-forte ale companiei și mediul de lucru familial – „ceea ce face ca nivelul de stres să fie redus semnificativ”, colectivul – „oamenii se înțeleg, se acceptă, se ajută, funcționează ca o echipă, chiar și în momentele mai dificile”, implicarea managementului și a departamentului de HR – „pentru ca angajații să se simtă bine”, flexibilitatea în relația cu clienții și cu ceilalți angajați, existența unor procese și proceduri bine definite, echilibrul dintre responsabilități și sarcinile de lucru.
Printre mențiunile participanților la chestionar, angajații ALTEN au specificat drept pozitive, în special în perioada coronacrizei, comunicarea transparentă din companie, îmbunătățirea comunicării cu clienții și implementarea lucrului 100 la sută remote, dar și extinderea lui după pandemie.
La chestionarul GPTW au răspuns 47 la sută dintre angajații ALTEN România, dintre care peste 56 la sută sunt femei, cu vârste între 26 și 34 de ani (42 la sută). 84,7 la sută ocupă poziții de execuție, 12,81 la sută au roluri ce presupun supervizarea altor persoane, 1,6 la sută sunt manageri, iar 1,2 la sută fac parte din conducerea companiei. În jur de 40 la sută dintre participanți sunt angajați recenți (până în doi ani de vechime), iar 34,7 la sută lucrează la ALTEN de peste doi ani.
Lider mondial în inginerie și consultanță tehnică, grupul ALTEN desfășoară proiecte de cercetare și dezvoltare pentru companiile de top din toate sectoarele industriale, telecomunicații și servicii din întreaga lume. La sfârșitul anului 2019, ALTEN România a înregistrat o cifră de afaceri de circa 25 milioane de euro. Compania oferă suport pentru strategiile de dezvoltare ale clienților săi în cercetare și inovare, sisteme informatice și inginerie, din 1996. Echipa de specialiști se implică în proiecte de dezvoltare software, analiză de business, business intelligence, project management, suport tehnic, inginerie auto sau hardware design.
DESPRE GREAT PLACE TO WORK
Este o organizație globală de cercetare și consultanță în afaceri, care analizează cultura brandurilor și calitatea joburilor, care sprijină companiile în dezvoltarea lor și recunoaște astfel cele mai bune organizații din lume. Cercetările se concentrează pe experiența la locul de muncă a fiecărui angajat. Certificarea GPTW este valabilă timp de un an, cu valabilitate imediată, și reprezintă oportunitatea companiilor de a fi recunoscute drept organizație de top în sectorul în care activează.