Ultimii ani au produs multe schimbări în viețile românilor, pe plan fizic și emoțional, astfel că și-au repoziționat lucrurile ce contează pentru ei.
Într-un sondaj realizat de platforma de recrutare BestJobs, angajații români au declarat că acțiunile caritabile și de voluntariat sunt necesare pentru o viață împlinită și mai bine de jumătate dintre ei ar alege să le facă mai frecvent din acest motiv.
Când se simt împliniți, indiferent că este pe plan profesional sau personal, aproape 72 la sută dintre angajați caută modalități de a-și exprima recunoștința, iar 41 la sută simt impulsul de a da mai departe și atunci se implică în diverse acțiuni caritabile și donează sau fac voluntariat. Totuși, cei mai mulți se implică rar în activități caritabile, iar când o fac, aleg să doneze bani sau haine (43 la sută).
Angajații spun că le-ar fi mai ușor să se implice în acțiuni caritabile sau de voluntariat dacă ar vedea acest exemplu la persoanele apropiate (57 la sută), dacă proiectele care au nevoie de ajutor ar fi mai bine comunicate (53 la sută) sau dacă angajatorul ar organiza astfel de acțiuni (37 la sută).
41 la sută dintre persoanele care s-au implicat au făcut-o fiindcă așa au simțit că pot contribui și că pot face o schimbare în bine la nivelul societății. Pentru aproape 26 la sută, motivația a constat în bucuria din ochii celor ajutați, iar 20 la sută s-au implicat pentru sentimentul de împlinire pe care îl au când fac un bine celor mai puțin norocoși.
BestJobs lansează campania „Donează cu CV-ul tău!” și îi încurajează pe candidați să-și actualizeze CV-ul pe platformă. Pentru fiecare CV adus la zi, BestJobs direcționează o sumă de bani către unul dintre cele trei proiecte de educație susținute de platformă, la alegerea candidatului. Cu informațiile completate în profilul de candidat, acesta poate atrage oferte de muncă potrivite, dar poate și candida mai simplu când descoperă un job potrivit.
„<Donează cu CV-ul tău!> a apărut din dorința de a susține candidații să-și urmeze visurile și să nu înceteze să caute jobul potrivit, pentru că satisfacția profesională contribuie mult la sentimentul de împlinire. Prin această campanie, îi încurajăm pe candidați să facă un bine pentru ei, dar și pentru cei din jur, pentru că BestJobs donează o sumă de bani în numele lor către trei proiecte de educație, prin care le dăm șansa generațiilor următoare să devină niște profesioniști încrezători și să-și urmeze aspirațiile în carieră”, spune Ana Vișian, Marketing Manager BestJobs.
Cele trei cauze sunt dezvoltate și implementate împreună cu două organizații specializate în proiecte educaționale: Școala de Valori și Asociația pentru Responsabilitate Socială Plan B. Prin Creștem Viitor, Școala de Valori își propune să sprijine 30 de copii din familii cu situații financiare precare să se pregătească și să reușească la examenul de Bacalaureat. Alături de Asociația Plan B, BestJobs se alătură proiectelor Superheroyi de Ucraina, un hub de suport și activități didactice, în care copiii ucraineni refugiați se bucură de o copilărie normală, și Primul meu CV, un program de instruire și dezvoltare pentru elevii de clasa a XII-a din comunitățile rurale vulnerabile, ce are ca obiectiv responsabilizarea, motivarea și oferirea unei viziuni asupra viitorului a 100 de beneficiari direcți și peste 350 indirecți.
Sondajul a fost efectuat între 25 aprilie și 13 mai, pe un eșantion de 837 de utilizatori de internet din România.
DESPRE BESTJOBS
Cu o experiență de peste 20 ani în domeniu, este una dintre cele mai importante platforme de recrutare online din România. În orice moment, aici sunt peste 4,6 milioane de profesioniști conectați la piața muncii, peste 40.000 de joburi și mii de freelanceri, agenți de recrutare sau specialiști în dezvoltare profesională și personală (coachi, mentori, terapeuți, avocați și alte tipuri de specialiști).