Uzina cu circa 8.000 de angajaţi a Grupului BMW, din München, face un pas decisiv pentru a deveni locaţie de producţie pentru automobile integral electrice şi pentru concepte de mobilitate ale viitorului. Atât maşinile cu motoare termice sau sisteme plug-in hybrid, cât şi cele pur electrice, pe baterii, vor fi produse, în viitor, pe aceeaşi linie de asamblare.
Robert Engelhorn este, din august, directorul uzinei din München. Primele sale luni au fost marcate de începerea producţiei noului BMW Seria 3, la jumătatea lunii octombrie. Pe lângă producţia de serie şi lansarea noilor modele, un alt proiect viitor important va fi în centrul atenţiei în 2019: integrarea viitorului i4.
Măsuri de integrare extinse în construcţia şi asamblarea caroseriei
Integrarea modelului BMW i4 necesită măsuri extinse, în special pentru construcţia caroseriei şi montarea automobilului, întrucât conceptul de caroserie diferă semnificativ de arhitecturile modelelor produse anterior la München. La construcţia caroseriei, acumulatorul de înaltă tensiune al i4 necesită un ansamblu de podea aproape complet independent, ce include un subcadru. Sarcina specialiştilor în planificare este aceea de a proiecta linii de producţie complexe, astfel încât cei peste 1.000 de roboţi să poată produce, în fiecare minut, nu doar caroseriile pentru BMW Seria 3, Seria 4 şi M4, ci şi pe cea a viitorului i4.
Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele
Integrarea modelului BMW i4 impune provocări şi în ceea ce priveşte planificarea asamblării. Şi în acest caz, bateria joacă un rol important. Pentru a putea instala acumulatorul de înaltă tensiune, planificatorii trebuie să găsească spaţiu pentru tehnica vastă de transport, în spaţiul deja limitat din fabrică integrată acum în oraş, odată cu extinderea acestuia. În plus, i4 impune un efort considerabil în privinţa logisticii şi a furnizării de materiale. Multe componente diferă de cele ale automobilelor convenţionale. Aceasta înseamnă variante suplimentare de componente şi un număr tot mai mare de fluxuri de mărfuri care trebuie controlate.
„Excelenţă în planificare, putere de inovaţie şi creativitate ridicată”
Din 2019, BMW Group va investi circa 200 de milioane de euro în construcţii de clădiri, instalaţii de producţie şi sisteme logistice, pentru a realiza producţia în serie a modelului i4, până în 2021. Primul punct culminant pentru Robert Engelhorn, la uzina principală, a fost premiera noului BMW Seria 3. La 15 octombrie, primul automobil de serie a părăsit linia de producţie. De atunci, cel mai de succes sedan sport din lume s-a vândut în peste zece milioane de exemplare.
Din 2015, uzina din München se pregăteşte pentru lansarea celei de-a şaptea generaţii Seria 3. Pentru a face faţă complexităţii sporite ale noului model, BMW Group a investit, în ultimii trei ani, peste 700 de milioane de euro în uzina sa principală din München. A extins atelierele de caroserii şi asamblare şi a construit o vopsitorie complet nouă, care a costat 220 de milioane de euro.
Utilizarea mai mare a capacităţilor şi lansările caracterizează anul 2019
În paralel cu lansarea noului Seria 3 Sedan, uzina se pregăteşte ca la jumătatea anului viitor să înceapă producţiei modelului plug-in hybrid. 330e are mai multe modificări conceptuale în comparaţie cu predecesorul său şi asigură o autonomie electrică de până la 60 km. Din vară, va fi disponibil la dealeri.
Datorită noului BMW Seria 3 Sedan, cu propulsie convenţională şi plug-in hybrid, noului Seria 3 Touring (va fi lansat tot anul viitor) şi Seria 4 Coupé şi M4, gama de modele a uzinei principale din München va cuprinde, din 2019, cinci modele foarte solicitate. Cu circa 230.000 de automobile, 2019 va fi unul din dintre anii cu cele mai mari volume de producţie din istoria uzinei.
Pentru a satisface cererea pentru noul Seria 3, sedanul sport va fi fabricat, din aprilie, şi la noua fabrică din San Luis Potosí (Mexic), iar în viitor şi la Tiexi (China). Câteva sute de angajaţi din cele două fabrici au trecut prin cursuri de formare la uzina din München, în ultimii doi ani. Numai de la San Luis Potosí, circa 500 de angajaţi au absolvit diverse sesiuni de pregătire.
Uzina principală a companiei
Uzina din München, în care lucrează angajați din peste 50 de țări, este uzina principală a BMW Group. Din 1922, motoare şi apoi automobile au fost produse în această locaţie. Până la 1.000 de automobile părăsesc zilnic linia de producţie a uzinei BMW Group din München, inclusiv Seria 3 Sedan, Seria 3 Touring, Seria 4 Coupé şi M4 Coupé. Pe lângă producţia de automobile, producţia de motoare este, de mai mulţi ani, o competenţă de bază a uzinei. Portofoliul de motorizări include motoarele pe benzină cu trei, patru, opt şi 12 cilindri, motoarele diesel cu şase cilindri şi motoarele de înaltă performanţă, cu opt cilindri, pentru modelele BMW M.