Cegeka România: Creștere de 40 la sută, în 2016

Furnizorul belgian de soluţii software şi de infrastructură IT a înregistrat anul trecut, pe plan local, o cifră de afaceri netă de peste 19 milioane de euro, cu 39,7 la sută mai mare decât în 2015.

Creşterea din 2016 s-a datorat extinderii portofoliului de servicii prestate pentru clienţii existenţi, dar şi noilor proiecte demarate anul trecut. Prin intermediul diviziilor Software Development şi Infrastructură IT, Cegeka Romania livrează servicii către clienți din industrii precum cel medical, bancar sau retail. Ambele contribuie, aproape în mod egal, la generarea cifrei de afaceri de anul trecut – 44, respectiv 54 la sută. Din 2015, în portofoliul de servicii au fost incluse și livrarea serviciilor de agile coaching şi agile transformation, care au generat venituri de 1,3 milioane de lei, anul trecut.

Clienți de top, majoritatea străini

Portofoliul de clienți include, în cea mai mare parte, companii străine. Printre ei se numără compania IT japoneză NEC – furnizează aplicaţii pentru centrele de contact şi comunicaţii unificate –  şi compania olandeză Q-Park – unul dintre principalii furnizorii de servicii de administrare a parcărilor din Europa. Pentru NEC, Cegeka a introdus dezvoltarea într-un mediu agile, ce permite o intervenţie mai rapidă şi servicii orientate mai mult către client. Cegeka România lucrează în parteneriat cu NEC din 2009. În ceea ce priveşte Q-Park, Cegeka România furnizează o echipă de dezvoltatori .NET, care oferă o soluţie personalizată, ce vine în completarea unui sistem hibrid, realizat pe baza soluţiilor software de business  MS Dynamics CRM şi MS Dynamics Navision (ERP).

Proiectele alocate diviziei dedicate soluţiilor de infrastructură IT (CGMSC – Cegeka Global Managed Services Center) s-au axat mai mult pe management al serverelor, al aplicaţiilor, pentru Office 363, dar şi activităţi de service desk. Compania a înregistrat o creştere semnificativă și în zona de cloud: management pentru Office 365 şi managementul serverelor aflate în cloud – Amazon, Azure.

Divizia de Infrastructură administrează aproape 7.500 de servere, cu peste 2.000 mai multe faţă de anul trecut. În 2016, a rezolvat 71.238 de probleme ale clienţilor şi s-a confruntat cu un număr impresionant de alerte (în ianuarie 2016, au fost înregistrate 40.812, iar în decembrie  49.395 alerte), totul cu un procentaj de răspuns iniţial de peste 99,5 la sută, în mai puţin de 15 minute. Printre clienţii diviziei CGMSC de pe plan local se numără grupul australian Goodman (investiţii în managementul proprietăţilor şi în logistică), compania aeriană Transavia, din Olanda, şi grupul bancar Argenta, din Belgia.

“Cegeka transformă modul în care companiile lucrează, din 2015. Conceptul de agile transformation, utilizat și livrat clienților, se referă la un set de principii de dezvoltare software, potrivit cărora cerinţele şi soluţiile create se schimbă pe parcursul proiectului, pe baza colaborării dintre echipele implicate în cadrul său. Practic, planificarea proiectului se adaptează în funcţie de problemele sau cerinţele apărute şi soluţiile găsite. Sunt promovate, astfel, rapiditatea şi flexibilitatea în schimbare, îmbunătăţirea continuă şi livrarea rapidă a produsului software”, explică Marius Joian (foto), Director de Marketing şi Business Development.

Anul trecut, Cegeka a continuat cele două proiecte de agile transformation începute în 2015, pentru o companie IT, Metro Systems, şi o instituţie bancară ce activează pe plan local. În 2016, Cegeka România a adăugat în portofoliu un nou client intern: subsidiara Cegeka din Germania.

Afaceri de peste 400 de milioane de euro, la nivel de grup

Circa 80 la sută din proiectele Cegeka România sunt realizate pentru clienţi interni – alte sucursale ale grupului. Grupul Cegeka, înfiinţat în urmă cu 25 de ani, are subsidiare în Olanda, Austria, Germania, Italia, Cehia, Belgia, Polonia şi România. La nivel de grup, afacerile Cegeka s-au ridicat, anul trecut, la 414 milioane de euro, plus 12 la sută comparativ cu 2015, iar profitul operaţional a crescut cu 19 la sută, la 25 milioane de euro. Anul acesta, grupul început un proces de rebranding, care a vizat în principal schimbarea logo-ului. Din 3 mai, România şi-a aliniat procesul de rebranding alături de celelalte șase ţări din grup.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share