CEC Bank finanțează noul proiect de investiții Artesana, cel mai mare producător local de lactate artizanale din lapte integral și neomogenizat.
Proiectul constă în construcția unei noi fabrici, care va asigura triplarea capacității de producție de anul viitor. Numărul angajaților va crește până la 100, în același ritm cu creșterea graduală a producției.
Valoarea investiției pentru construcția noii fabrici și achiziția de echipamente moderne de producție este de circa cinci milioane de euro. CEC Bank finanțează proiectul printr-un credit de investiții de 13,5 milioane de lei, dar și prin pre-finanțarea ajutorului de stat aprobat pentru noua fabrică, de circa 2,3 milioane euro, printr-un credit punte. Artesana beneficiază și de susținerea companiei de private equity ROCA Investments, care a intrat în acționariatul companiei la sfârșitul anului trecut, prin achiziția unui pachet de 20 la sută din acțiuni.
”Avem încredere în potențialul acestui proiect, deoarece ne bazăm pe parteneriatul solid cu ROCA Investments, care face parte din acționariatul Artesana, și pe susținerea celor două instituții financiare, CEC Bank și Ministerul Finanțelor, alături de care putem accelera scalarea companiei și amplifica potențialul brandului nostru. Rămânem fideli misiunii Artesana de a oferi lactate artizanale minimum procesate, din lapte integral, neomogenizat și pasteurizat la temperatură joasă, ce păstrează calitățile nutriționale ale laptelui”, declară Alina și Daniel Donici, fondatorii Artesana.
Lucrările la noua fabrică Artesana din Tecuci au demarat în aprilie. Ea va fi construită lângă fabrica existentă și va avea o suprafață totală de 3.100 mp, din care suprafața de producție va ocupa circa 2.350 mp. În urma investiției, capacitatea de producție a Artesana va crește cu circa 40 de tone de lapte pe zi, de trei ori mai mult decât producția actuală. Noua fabrică va fi dotată cu echipamente moderne de producție, de la linii automatizate de procesare a laptelui, până la etichetare și ambalarea finală.
Artesana a încheiat anul 2020 cu o cifră de afaceri de aproximativ 3,7 milioane de euro, în creștere cu 21 la sută față de anul anterior. Compania și-a extins distribuția în peste 700 de magazine din retailul modern și în lanțuri locale și băcănii specializate.