CGS se apropie de pragul de 4.000 de angajați în România, după ce a adus în echipă 350 de oameni, în 2019

Computer Generated Solutions (CGS) România, liderul pieței locale de Business Process Outsourcing (BPO), a înregistrat o creștere de 12 la sută a cifrei de afaceri în 2019, față de anul anterior.

“2019 a însemnat o creștere a business-ului, datorată extinderii activității pe segmentele financiar, suport tehnic, dar și pe zona de telesales și channel enablement. Am urmat strategia pe care ne-am propus-o și am adus în portofoliul companiei proiecte de o complexitate ridicată, pentru a ne întări competitivitatea față de alte destinații de outsourcing, precum Filipine sau India. Pe termen lung, ne dorim ca astfel de proiecte să reprezinte un procent tot mai mare raportat la întregul business din România”, declară Vladimir Sterescu, Country Manager CGS România.

În 2019, CGS a raportat și o majorare cu zece la sută a volumelor de proiecte noi și deja existente. Clienții companiei provin, în mod egal, de pe piața locală, din SUA și zona EMEA. “Și anul trecut am observat o creștere tot mai mare a interesului companiilor românești sau a celor multinaționale prezente în România pentru serviciile de outsourcing locale. Asta arată că ele capătă o tot mai mare încredere în sectorul BPO autohton, mai ales în contextul dezvoltării business-urilor și, astfel, a nevoilor de suport rapid și specializat”, arată Vladimir Sterescu.

Credem că te-ar interesa și: Scrisoare deschisă recrutorilor

Anul trecut a fost marcat și de o evoluție a cererii pentru proiecte desfășurate în limba maghiară. CGS are circa 2.000 de angajați specializați în acest sens, în centrul din Miercurea Ciuc.

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

Rată de retenție a angajaților mai bună

Conform lui Vladimir Sterescu, 2019 a reprezentat și un succes în ceea ce privește retenția angajaților. “Activăm pe o piață pe care rata de retenție a personalului este foarte scăzută, iar una dintre principalele noastre strategii a vizat îmbunătățirea acesteia. 2019 a marcat o creștere a succesului de a ne păstra angajații în companie. Estimez că CGS România se situează acum peste media pieței de outsourcing în ceea ce privește acest aspect”.

Evoluția pozitivă a indicelui de retenție a venit ca un pas firesc al creșterii ponderii proiectelor mai complexe în totalul activităților companiei, spune Vladimir Sterescu. Asta a adus cu sine personal cu un background mai solid, pachete salariale și de beneficii semnificativ diferite și poziții cu responsabilități mai ridicate. Diversificarea business-ului CGS pe plan local a oferit oportunități de evoluție în carieră pentru angajații deja existenți și i-a motivat să rămână în organizație. În plus, CGS și-a adaptat modul de a se raporta la noile generații de angajați, în special Millennials, la competențele și aspirațiile acestora, și le oferă poziții ce li se potrivesc mai bine și îi motivează pe termen lung.

Anul trecut a însemnat pentru CGS și creșterea echipei cu circa 350 de noi angajați. În acest moment, compania se apropie, în cele șapte centre din România – București, Brașov, Sibiu, Târgu Jiu, Mirecurea Ciuc, Constanța și Galați -, de 4.000 de angajați. Doar trei la sută fac parte din management. Restul sunt implicați direct în zona operațională, de deservire a proiectelor.

Avantajele outsourcing-ului în România

În ceea ce privește principalele avantaje competitive ale CGS România, dar și a externalizării de servicii pe piața locală de către companiile internaționale, Vladimir Sterescu este de părere că cel mai mult contează echipele specializate deja formate în CGS, fiindcă au capabilitatea de a înțelege rapid business-urile clienților. Un alt avantaj competitiv este capacitatea de a oferi suport atât în limba română, cât și în maghiară.

Pentru companiile europene și americane, piața din România rămâne interesantă, în ciuda costurilor ușor mai ridicate față de alte țări, precum India sau Filipine, datorită avantajelor la nivel de grad de educație al forței de muncă. Pe plan local, pot găsi suport specializat, deoarece majoritatea angajaților de pe piața de BPO au studii superioare, un nivel mai ridicat de competențe, și prezintă un mix vast de limbi străine.

“Faptul că putem oferi un cost optimizat datorită prezenței noastre în șapte centre pe plan local, dar și că putem deservi clienții în 18 limbi străine diferite, reprezintă clar un avantaj atât pentru proiectele de suport venite de pe piața locală, cât și pentru cele de pe piața internațională”, arată Vladimir Sterescu.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share