Cu toate că, în timp, regulile de scriere-lungime, structură, s-au modificat în funcție de cerințele de pe piața forței de muncă și de evoluția tehnologiei, importanța CV-ului nu s-a diminuat. Descoperă mai jos trei lucruri de care ar trebui să ții cont când îți redactezi CV-ul.
Experiența profesională – elementul-cheie al CV-ului tău
Experiența profesională este factorul decisiv în procesul de recrutare și selecție a candidaților. Astfel că este recomandat să menționezi în CV-ul tău doar experiența care este relevantă sau în relație cu jobul pentru care vrei să aplici și să folosești cuvinte-cheie ce se regăsesc și în anunțul jobului, pentru a atrage atenția recruiterului.
Evită să dai copy-paste din fișa postului și încearcă să redai fiecare responsabilitate suficient de specific și sugestiv pentru a evidenția abilitățile și expertiza ta în domeniu.
Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele
Cât de importantă este secțiunea Obiectiv profesional?
Deși vei întâlni această secțiune mai mult în CV-urile Europass, o poți găsi și în modelul clasic de CV, cu numele de Obiectiv profesional. Această secțiune este importantă pentru că, în câteva rânduri, te poți “vinde” drept cel mai potrivit candidat pentru job. Scrie două, trei fraze în care prezinți pe scurt experiența profesională, abilitățile tale și câteva reușite ce merită menționate.
Această secțiune poate fi cea care face diferența între tine și ceilalți candidați, mai ales că, de cele mai multe ori, recruiterii nu acordă foarte mult timp fiecărui curriculum vitae din cauza numărului mare de documente primite, iar o prezentare concisă, dar relevantă, poate fi cheia spre succesul obținerii jobului.
Competențele și abilitățile pot face diferența la angajare
De cele mai multe ori, când ne completăm CV-ul, deși vrem să scoatem în evidență cele mai bune abilități ale noastre, poate fi greu să ne autoevaluăm competențele și să alegem cuvintele potrivite pentru a ne descrie. Astfel, câmpuri precum Competențe de comunicare, Competențe organizaționale, Competențe și aptitudini tehnice sau Competențe și abilități sociale pot deveni adevărate obstacole în procesul de realizare a CV-ului, dacă nu știm cu ce ar trebui să le completăm.
Astfel că, înainte să listezi o sumedenie de lucruri pe care poți să le faci, este important să îți acorzi 30 de minute pentru a înțelege mai bine care sunt competențele-cheie pe care compania le caută pentru jobul respectiv.
Unul dintre elementele care se regăsesc în 90 la sută dintre anunțurile de joburi este cel referitor la competențele de comunicare. Indiferent de domeniul în care vei dori să-ți dezvolți o carieră, angajatorii vor căuta candidați cu bune abilități de comunicare scrisă și vorbită. Fie că va trebui să susții o prezentare în cadrul unei ședințe, să pregătești rapoarte sau să coordonezi o echipă de zece colegi și să menții dialogul direct cu ei, cu siguranță va fi nevoie să poți comunica verbal și în scris, cât mai ușor.