Cum se dezvoltă liderii din companii în contextul #workremote?

Un lider adevărat este aproape de ai săi indiferent de unde o face. Pe aceasta o știm, iar 2020 a scuturat traistele cu manageri și a scos la lumină liderii reali.

Leonard Rizoiu

Managing Partner @ leoHR

S-a născut noua versiune a acestora, liderul care conștientizează că nu poate prevedea viitorul și, cu siguranță, nu îl poate controla. Dar acela care gândește din mers rămâne deschis la opțiuni și își ascultă echipa. Cu adevărat.

Nu puțini au fost cei care au descoperit că au în companie oameni creativi, care, dacă au motivația potrivită, vin cu cele mai bune soluții, iar asta de acasă. Cum, fără monitorizare și ședințe face-to-face? Fără.

Happy employee, happy employer/ happy team, happy leader, am putea spune. Și am avea dreptate. Oamenii care se simt apreciați fac mai mult decât li se cere. E un clișeu dintr-un motiv întemeiat: este adevărat. De aceea, cei cărora le pasă de un mediu propice pentru echipă au pus pe tavă opțiunile: munca remote, întoarcerea la birou sau sistemul hibrid.

Why fix it if it ain’t broken? Oamenii sunt fericiți, își fac treaba la fel sau mai bine. Nu rămâne decât să menții o comunicare deschisă, în care membrii echipei tale se simt în siguranță să ofere feedback real, feedback care să conteze pentru tine și pentruviitorul lor în companie.

Pandemia ne-a adus o revelație incredibilă cu privire la munca remote și, odată cu ea, am învățat ce înseamnă flexibilitatea. Mai ales în gândire. Nevoia de leadership adevărat, asumat, era prezentă cu mult înainte de 2020 și va fi cu mult după, situații de criză sunt mereu. Știm asta foarte bine.

Atât că, de data aceasta, situația fără precedent a generat noi nevoi, a născut noi tipuri de probleme și, odată cu acestea, și noi lideri, liderii conectați la problemele operaționale, la crizele care necesită soluții rapide și atenție considerabil sporită pentru membrii echipei.

O organizație este pe atât de dinamică, alertă, darși pe atât de sudată pe cât se permite participarea activă a oamenilor ei. Cu alte cuvinte, realitatea arată că membrii unei echipe nu mai rămân pentru șefi, ci pentru lideri. Nu mai muncesc cu pasiune și nu aderă la valorile companiei în lipsa acelui/ei ”cineva” care să-i inspire la mai mult decât să-și bifeze task-urile.

S-a deschis un nou orizont de locuri de muncă, o nouă plajă de opțiuni dintre cele mai variate, cu beneficii precum muncă remote sau interval orar flexibil de muncă, expresii exotice sau rezervate câtorva “aleși”, în trecut. Cunoașterea în sine dintre angajator și angajat a căpătat noi fațete și a devenit tratată diferit, fiind în mare parte făcută de dincolo de ecrane. Dar unde există voință, există cu siguranță și cale de reușită.

Să fii alături de oamenii tăi presupune mult mai mult decât prezența fizică, iar a arăta echipei tale că are un cuvânt de spus este lesne de făcut de oriunde. În final, rolul liderului, pandemie sau nu, e acela de a crea un mediu în care se întâmplă lucruri mărețe. Și pe care oamenii îl urmează nu pentru titlu, ci pentru spiritul său.

Astfel, munca remote dezvoltă o latură esențială în orice lider – capacitatea de a învăța. Constant și de data acesta, mai rapid. Pentru că schimbările sunt constante și totul se mișcă în ultimul an parcă mai imprevizibil ca niciodată. Liderul ”pandemic” știe să nu facă planuri rigide pe termen lung, dar să fie pregătit pentru orice, oricând, și să valorifice echipa cum poate el mai bine.

În leadership se poate spune ca va fi mereu despre efectul Ripple sau cauză și efect: cât timp oamenii tăi sunt fericiți, vor fi mai productivi, mai creativi și mai conectați la organizație și valorile ei. Și nu-s astea datele succesului pentru un lider, până la urmă?

Crești până în momentul în care, ca lider, misiunea ta devine să crești echipa, cu fiecare membru al său. Pandemie sau nu. De la birou sau de oriunde din lume.

DESPRE LEONARD RIZOIU

Este HR Expert & Managing Partner la leoHR – o voce puternică în zona de capital uman și managementul carierei din România, cu peste 20 ani de experiență în business și management în diferite industrii. Este definiția profesionistului cu gândire strategică, orientat spre rezultate, care înțelege în profunzime nevoile afacerilor și construiește soluții complete și personalizate pentru acestea. Promotor al empatiei și umanității în piața muncii, contribuie activ la creșterea performanței în organizații și la educarea publicului larg prin numeroase intervenții TV și în presa scrisă.

Articolul anterior

Dr. Claudiu Cheleș, primul director general Gilead Sciences pentru România

Articolul următor

eJobs lansează un serviciu prin care reduce durata proceselor de recrutare la cel mult zece zile lucrătoare

Articole din aceeași categorie
Total
1
Share