Dacia și-a bătut toate recordurile în 2018

Anul trecut, Dacia a realizat cea mai bună performanță comercială din ultimul deceniu.

54.593 de clienți români au optat pentru un vehicul din gama constructorului de la Mioveni (cu 26,2 la sută mai mulți față de anul precedent). Dacia și-a majorat și cota de piață, și a ajuns la peste 30 la sută din vânzările de vehicule noi din România.

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

Toate modelele gamei au înregistrat vânzări în creștere. În plus, fiecare model Dacia a fost, și în 2018, lider în segmentul său de piață respectiv. Noul Duster s-a impus ca un adevărat motor de creștere al mărcii, încă din primul an complet de comercializare, și a depășit, cu 13.179 de unități vândute, cea mai bună performanță atinsă vreodată în România de predecesorul său. Majoritatea clienților au optat pentru versiunile cele mai accesorizate. Varianta 4×4 a reprezentat 77 la sută din totalul vânzărilor.

La rândul său, Logan berlină a încheiat anul 2018 cu 21.176 de unități vândute în România, ceea ce echivalează cu aproape 39 la sută din totalul vehiculelor Dacia livrate pe piața internă. Sandero a rămas liderul segmentului B-Hatch, cu vânzări cifrate la 10.218 unități. Și în acest caz, apetența clienților s-a orientat către vârful de gamă – 61 la sută din livrări au vizat versiunea Stepway. Rezultate bune au fost înregistrate și de modelele Logan MCV (3.779 unități), Dokker (2.227) și Lodgy (1.061), care rămân lider de piață pe segmentele respective.

Vânzări pe piețele externe

Cu 700.798 unități vândute în total – în România, plus piețele internaționale (în creștere cu șapte la sută față de nivelul atins în anul precedent), Dacia a înregistrat, în 2018, cea mai bună performanță comercială din istoria sa. Practic, și-a dublat vânzările în decurs de șapte ani. Pragul de 350.000 de unități a fost depășit în 2012, cel de 400.000 – în 2013, cel de 500.000 – în 2014, iar cel de 600.000 – în 2017.

În Europa, Dacia a comercializat peste 511.000 de vehicule. Într-un context dificil, marcat de o concurență acerbă, constructorul român a urcat pe poziția a 14-a în clasamentul celor mai vândute mărci de pe continent, cu o cotă de piață de 2,9 la sută, în creștere cu 0,27 puncte procentuale față de anul precedent. Recorduri istorice de vânzări au fost înregistrate în Franța, Italia, Spania, Polonia și Belgia, în timp ce, în Germania, Dacia a ajuns la un nivel apropiat de recordul din 2009. În Maroc, au fost vândute aproape 50.000 de vehicule.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share