De la imigrantă fără acte în Finlanda, la fondatoare și CEO de succes: Georgiana Grudinschi cucerește piața internațională de cosmetice

Foto: EBS Helsinki

Georgiana Grudinschi, fondatoarea de origine română a brandului ANSWR, dedicat îngrijirii părului, a reușit să cucerească piața internațională de cosmetice, cu produsele sale de nișă.

În trei ani de la lansarea afacerii, femeia de afaceri în vârstă de 29 de ani a vândut peste 100.000 de produse în aproape 30 de țări. Brandul ANSWR este primul la nivel mondial care aduce pe piață un tratament pentru păr specific saloanelor de îngrijire, ce poate fi utilizat acasă. ANSWR are acum un rulaj anual de 4,5 milioane de euro.

Povestea Georgianei Grudinschi și a brandului ANSWR

Născută din părinți români, în Finlanda, în 1993, Georgiana are o viață marcată de un început atipic. La șase luni după imigrare, a fost deportată alături de familie înapoi în România, fără actele ce-i atestau nașterea în țara nordică. Din cauza lipsei documentelor, în 1997, familia s-a întors în Finlanda, unde a fost plasată într-un centru de refugiați, timp de trei ani. Părinții au obținut apoi permis de ședere permanentă, iar Georgiana și-a continuat viața acolo.

Și-a finalizat studiile liceale în Finlanda, cele universitare în Estonia, și a început să lucreze în marketing. În perioada în care a fost angajată, și-a dat seama că își dorește propria afacere. După ce și-a încheiat studiile masterale în business, în 2018, a început să lucreze la lansarea propriului brand de cosmetice. Un an mai târziu, afacerea de vis a devenit realitate. „Chiar și când eram o fetiță, am fost o mare visătoare. Știam că vreau să devin antreprenor, să pot avea libertate și control deplin asupra propriei mele vieți”, spune Georgiana.

Ideea de business a pornit de la propriile sale nevoi pentru îngrijirea părului. Georgiana se lupta de multă vreme cu părul indisciplinat, motiv pentru care apela des la tratamentele pe bază de keratină din salon, cele mai eficiente pentru netezirea părului. Cu timpul, și-a dat seama că aceste tratamente implicau costuri ridicate, iar timpul petrecut pentru aplicare era unul îndelungat. A renunțat la această investiție și a căutat alternative de produse care pot fi folosite acasă. A realizat că piața de cosmetice duce lipsă de astfel de tratamente, moment care a generat mai departe ideea sa de business.

„Mi-am dat seama că am găsit o nișă într-o industrie a frumuseții care ajunsese de mult la saturație. M-am gândit că, dacă eu caut un astfel de produs care să poată fi folosit acasă, atunci sigur există multe alte femei care își doresc același lucru. Evident, am vrut să creez o diferență, să fac prețurile accesibile, astfel încât toată lumea să-și permită aceste tratament”.

De aici, a pornit totul. Georgiana a început să pregătească lansarea unui produs pentru netezirea intensivă a părului, pe bază de keratină, care să poată fi folosit acasă. Începutul a fost unul timid, cu un buget mic și opțiuni limitate de furnizori. Ea nu avea cunoștințe despre industria de frumusețe, iar încercările de a-și vinde ideea de business au fost la început zadarnice. A perseverat și a reușit să obțină acordul unui furnizor pentru livrarea unei cantități mici de produse, pe care a început să o vândă online. Inițial, produsele au fost vândute doar în Marea Britanie și Țările Nordice, iar vânzările, modeste. Până la declanșarea pandemiei.

Începutul lui 2020 a schimbat cu totul micul business al Georgianei. Odată cu restricțiile care au dus la închiderea majorității afacerilor, inclusiv a saloanelor de înfrumusețare, cererea pentru produsele noului ei brand a crescut enorm. În câteva luni, vânzările au ajuns și la 500 de produse pe zi. Schimbarea obiceiurilor de consum, de la tratamente la salon la cele aplicate acasă, a devenit tot mai evidentă. Și după reluarea activității saloanelor, vânzările s-au menținut la un nivel înalt. Cu o cerere mare, în contextul unui comportament de cumpărare modificat de pandemie, brandul ANSWR a dezvoltat cu succes trendul în frumusețe dorit de fondatoare: cel al îngrijirii cu produse ca la salon, în propria locuință. Produsul pe bază de keratină a depășit, per total, 100.000 de vânzări.

„Cred că o anumită doză de naivitate și lipsa de experiență au lucrat în favoarea mea. Dacă aș fi știut cât de greu urma să fie, presiunea ar fi fost mai mare de la bun început și probabil n-aș fi ajuns până aici. Am fost întotdeauna de părere că trebuie să ne lăsăm ghidați de curaj, să punem întrebările pe care le dorim și să nu ne descurajăm dacă rezultatele nu apar imediat. Acesta este singurul mod în care putem învăța cu adevărat”.

Georgiana Grudinschi, fondatoarea brandului ANSWR.

Efecte ca la salon, în confortul propriei case

Tratamentul cu keratină pentru netezirea părului este, în mod normal, un tratament intensiv pentru rezultate de lungă durată, realizat în saloanele de înfrumusețare. În general, acest tip de tratament este recomandat persoanelor cu păr greu de aranjat, aspru sau uscat, și necesită investiții financiare și de timp mari pentru întreținerea rezultatului.

Inovația gamei ANSWR stă în realizarea unui produs-cheie, tratamentul pe bază de keratină, care oferă rezultate echivalente cu cele ale produselor utilizate în salon. Este destinat utilizării acasă și poate fi inclus cu ușurință în rutina de îngrijire. Efectul final este unul de netezire semi-permanentă a părului, iar rezultatul rezistă până la trei luni. Produsul acționează cu ajutorul unei formule bazate pe ingrediente naturale, acizi blânzi și keratină vegetală și are un efect benefic asupra părului. După aplicarea produsului, părul rămâne mătăsos și neted, fără să aibă nevoie de alte intervenții pentru întreținerea aspectului. Pe lângă formula naturală și aplicarea ușoară, produsul este și accesibil la preț.

„Am știut că vreau să dezvolt un tratament pe care oamenii să-l folosească acasă la fiecare câteva luni, cu un efort minim din partea lor. Și a fost esențial ca acest produs să fie unul sănătos și etic în procesul său de producție. Iată, așadar, rezultatul meu: un produs din ingrediente naturale, netestat pe animale și sănătos pentru păr, la care toată lumea poate apela cu ușurință”, este concluzia Georgianei.

De luna trecută, gama de îngrijire ANSWR este disponibilă și în România, în magazinele Douglas și online.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share