Unul dintre cele mai mari lanţuri de farmacii de pe piaţa locală a inaugurat cea de-a 300-a unitate, la Iaşi. Până la finalul anului, reprezentanţii companiei au în plan depăşirea pragului de 350 farmacii, prin dezvoltare organică şi prin parteneriate în sistem de franciză.
Farmacia Dona cu numărul 300 funcționează în cadrul unui parteneriat în sistem de franciză, agreat între reţeaua de Farmacii Dona şi proprietarul lanţului de farmacii Medikon – Baby Farm, pentru cinci din cele șase farmacii pe care acesta le deţine în Iaşi. “300 de farmacii înseamnă pentru noi şansa de a fi şi mai aproape de pacienţi şi posibilitatea de a le oferi condiţii generale mai bune în ceea ce priveşte preţurile şi portofoliul de produse, ca urmare a creşterii puterii de negociere cu furnizorii şi producătorii. Brandul Farmacia Dona este sinonim cu grija pentru sănătate, profesionalism şi responsabilitate în consilierea farmaceutică – realizare posibilă ca urmare a eforturilor de pregătire profesională continuă pentru cei 1.200 de farmacişti şi 900 de asistenţi de farmacie din rețeaua noastră”, declară dr. Eugen Banciu, preşedintele Grupului Dona.
Una dintre țintele companiei este asigurarea unui climat plăcut pentru interacțiunea farmaciștilor cu pacienții. În farmaciile amenajate conform standardelor noii identități vizuale DONA, aceștia se pot bucura de un decor modern, primitor și relaxant, ce asigură un nivel sporit de intimitate pentru discuțiile despre problemele personale legate de starea de sănătate. Procesul amplu de rebranding a demarat în 2014. Până acum, peste 130 de farmacii Dona au fost redecorate. Doar în 2016 au fost investite în rebranding cinci milioane de lei, iar anul acesta vor fi alocate peste 2,5 milioane lei pentru reamenajarea farmaciilor.
A 300-a farmacie Dona, de la Iaşi, este una dintre cele 16 unități partenere în sistemul de franciză lansat anul trecut. Celelalte 15 sunt situate în Bucureşti, Roşiorii de Vede, Alexandria, Brăila şi Iaşi. Programul de extindere prin francizare va continua pe parcursul următorilor doi ani. Partenerii Dona au acces la un sistem integrat pe verticală (cu activităţi în achiziţii, distribuţie en gros, marketing), cu condiţia respectării stricte a regulilor ce au stat la baza dezvoltării brandului “Farmacia Dona”.
Concret, partenerii primesc acces la un set de instrumente esențiale pentru dezvoltare: apartenenţa la un brand mediatizat constant, capabil să crească real traficul de pacienţi în farmacie, proceduri de lucru eficiente şi automatizate, programe de evaluare şi dezvoltare continuă pentru farmaciști şi asistenţi, condiții comerciale avantajoase, activităţi de marketing şi merchandising negociate profesionist cu producătorii de medicamente şi suplimente alimentare, suport pentru eficientizarea activităţii și consultanță de management. În schimb, fiecare partener va contribui cu o valoare proporțională din cifra de afaceri la cheltuielile de promovare a brandului „Farmacia Dona” și ale altor acțiuni de marketing și achiziții.
DESPRE FARMACIA DONA
Este unul dintre cele mai apreciate nume în comerțul farmaceutic din România, cu o reputație construită în cei 25 de ani de activitate. Marca “Farmacia Dona” reunește 300 de farmacii, deținute de nouă companii antreprenoriale cu capital privat românesc, a căror cifră de afaceri a fost de 966 milioane de lei, la finele lui 2016, și peste 2.500 de profesioniști în domeniul sănătății. Peste 2,6 milioane de oameni trec lunar pragul farmaciilor Dona, în toate județele.