Unul dintre cei mai mari angajatori din România, Grupul Renault, a aderat la principiile Cartei Diversității și se angajează să promoveze în societatea românească diversitatea, egalitatea de șanse și incluziunea socială.
Semnatarii Cartei, Simona Popovici, director Resurse Umane, și Mihai Bordeanu, Country Head România, au marcat simbolic acest moment într-un eveniment intern virtual, dedicat rețelei interne Women@Renault.
“Provenim din culturi și educații diferite. Grupul Renault este prezent în 134 de țări, ceea ce îmbină o diversitate de experiențe culturale. Peste 70 la sută dintre companiile prezente în România cred că motivația angajaților crește atunci când spațiul de lucru este divers și incluziv. În cei 22 de ani de la privatizarea Dacia, business-ul s-a consolidat printr-o paletă diversă de activități și competențe în spatele cărora stau oameni atât de talentați și diferiți.
Combinația aceasta ne-a condus către performanță și ne-a angajat pe termen lung într-o misiune în care toți suntem acceptați, iar oportunitățile de carieră sunt egale. Comunității noastre de peste 17.000 de colegi îi insuflăm principiile ce stau la baza angajamentului nostru în ceea ce privește diversitatea și incluziunea. Exemplul companiei noastre, în care fiecare angajat este un ambasador al mărcii de succes Dacia, poate contribui la o societate mai bună, în care viitoarele generații, copiii noștri, se vor dezvolta. Modelele noastre de mașini poartă și semnătura femeilor, cu sau fără roluri de conducere, ceea ce ne poziționează drept un angajator de referință la genul feminin”, declară Simona Popovici.

“Într-un mediu de lucru în care domină diversitatea, se naște inovația. La Dacia și în toate activitățile pe care Grupul le are în România, formăm echipe de oameni atât de diferiți. Din bogăția aceasta de talente, puncte de vedere și perspective diferite, se nasc produsele noastre ce fac înconjurul lumii. Fie că ne diferențiem prin vârstă, etnie, cadru social, religie, naționalitate, orientări, educație, abilități, reușim împreună să ne dezvoltăm și să performăm pentru a ne satisface clienții.
Am alături de mine în board cinci femei remarcabile. Lor li se adaugă alte 5.500 în toată compania, de la designerul care desenează modelul de mașină, inginera care îl concepe, operatoarea din producție, până la cea care promovează și vinde produsul. Decizia de achiziție a unei mașini este influențată, într-o proporție de 60 la sută, de femei”, completează Mihai Bordeanu.

Women@Renault, ediția de martie
Peste 300 de femei au luat parte la evenimentul online “Succesul este o Atitudine”, organizat de rețeaua Women@Renault și revista Unica, și aliniat politicii de Diversitate și Incluziune Socială a grupului. Femeile reprezintă 32 la sută din numărul total de angajați. În aceeași proporție, ele ocupă poziţii-cheie la nivelul activităților pe care Grupul le are în România. În domeniul ingineriei şi în cel al fabricaţiei, femeile au o pondere de 28 la sută.
În 2010 a fost lansat planul Women@Renault, care regrupează iniţiativele Grupului în materie de diversitate femei/ bărbați, la nivel mondial. Este vorba de o reţea socială internă, prezentă în 11 ţări, care are ca misiune promovarea diversității de gen ca pârghie de performanță a companiei. Ea vizează în primul rând o evoluție a proceselor de resurse umane, pentru a oferi egalitate de șanse și accesul femeilor în posturi de conducere.
Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele
Carta Diversității din România este o inițiativă care reunește la aceeași masă grupuri cointeresate dintre cele mai diverse și care propune semnatarilor săi o platformă colaborativă de acțiune, dezbatere și schimb de bune practici în jurul managementului diversității. Carta Diversității reunește la aceeași masă 118 semnatari și acoperă circa 170.000 de angajați, care și-au asumat public principiile Cartei.