Din 14 iunie, Ioana Birta conduce departamentul Financiar al celui mai mare procesator de PVC din România și al unuia dintre principalii producători de materiale pentru piața construcțiilor și instalațiilor.
În ultimii zece ani, Ioana Birta a activat în cadrul unor companii internaționale de top, din sfera auditului și serviciilor de consultanță, și este membră ACCA și CAFR. Din 2013, a condus activitățile biroului EY Cluj-Napoca. “Nu sunt străină de activitatea companiilor din Grupul Teraplast. Știu că mă alătur unei echipe profesioniste și fac parte dintr-o companie stabilă, cu șanse reale de creștere și de dezvoltare. După mai bine de zece ani în domeniul auditului financiar, mă bucur să preiau acest rol, care îmi va aduce diversitate și noi provocări. Îmi propun că departamentul financiar al Teraplast să adauge valoare business-ului și să contribuie activ la creștere și dezvoltare”, declară noul director financiar TeraPlast Grup.
Edit Orban va coordona în continuare activitățile financiare ale subsidiarei TeraSteel. “Voi asigura integrarea în grup a societăților nou achiziționate, având în vedere că TeraSteel Serbia și Depaco au domenii de activitate complementare. Cele două business-uri noi țintesc, în 2018, o cifră de afaceri de 70 milioane euro, astfel că aportul lor la dezvoltarea grupului este esențială. Experiența profesională și cunoștințele Ioanei Birta reprezintă un plus în cadrul departamentului financiar-contabil și vor contribui la atingerea obiectivelor economice ale Grupului Teraplast”, afirmă Edit Orban, director financiar TeraSteel.
Grupul Teraplast include compania Teraplast (producător de țevi, granule și profile din PVC) și subsidiarele TeraSteel (producător de panouri sandwich și structuri metalice zincate), Teraglass (producător de ferestre și uși din PVC), Teraplast Logistic (din iunie 2016, coordonează activitățile logistice ale Grupului) și Politub (producător de țevi din polietilenă). “În contextul creșterii complexității grupului, mai ales prin achiziția noilor fabricilor din România și Serbia, se impune creșterea echipei. Este dificil să găsim specialiști doar în Bistrița. Avem în vedere dezvoltarea departamentelor de analiză financiară și marketing, în cadrul biroului din Cluj”, anunță Mirela Pop, director general al TeraPlast.
Recent, Grupul Teraplast a achiziționat 50 la sută din compania Depaco, al doilea producător de țiglă metalică din România, și o fabrică de panouri sandwich, cu o capacitate de producție similară celei ale TeraSteel, în Serbia.