Retailerul Lidl continuă investițiile în România prin inaugurarea magazinului cu numărul 201, cu un format unic. Noua unitate, care se deschide astăzi, este situată în București, pe Șoseaua Pantelimon.
Magazinul cu numărul 24 din București are un format unic – construită pe structura demisol și parter, unitatea din Pantelimon este singura de acest fel din România. Parcarea este la parter, iar accesul clienților spre zona comercială, aflată la demisol, se face cu ajutorul scărilor rulante. Potrivit conducerii companiei, formatul a fost creat pentru a oferi o experiență îmbunătățită de cumpărături, un mediu de lucru care să răspundă nevoilor angajaților, dar și pentru a fi sustenabil în ceea ce privește protecția mediului.
Magazinul folosește o serie de tehnologii avansate din domeniul construcțiilor, ce contribuie la reducerea amprentei energetice ale clădirii, și este dotat cu un acoperiș verde. Vegetația amplasată pe acoperiș are rolul de a reduce efectul de seră din oraș, de a absorbi praful și dioxidul de carbon și de a produce oxigen, dar și de a coborî temperatura ambientală. Acest tip de acoperiș contribuie și la eficiența energetică a clădirii, prin răcirea naturală a acesteia pe timpul verii și încălzirea sa în timpul iernii. În același timp, acoperișul verde filtrează în mod natural apa pluvială, datorită multiplelor straturi componente, și reduce în mod considerabil cantitatea de apă deversată în sistemele de canalizare.
Odată cu deschiderea unității, vor fi create în jur de 20 de noi locuri de muncă. Lidl Pantelimon, care oferă clienților săi o suprafață de vânzare de aproximativ 1.000 de metri pătrați și 56 de locuri de parcare, va funcționa între orele 7,30 și 22, de luni până sâmbătă, iar duminica între 8 și 21. Deschiderea noului magazin așteaptă clienții cu promoții și acțiuni speciale. În ziua inaugurării vor fi reduceri de peste 20 la sută la articole nealimentare, dar și la cele alimentare, precum mezeluri, lactate sau dulciuri. Lidl activează în 27 de țări din Europa, are mai mult de 215.000 de angajați și se numără printre primii zece comercianți de produse alimentare la nivel mondial. Este unul dintre cele mai mari lanţuri de magazine din Europa, cu peste 140 de centre logistice, care asigură aprovizionarea pentru aproximativ 10.000 de magazine.