Misiunea fondatorilor afacerilor de familie a fost “s-o ducă mai bine”. Misiunea noii generații e să construiască o lume mai bună

Fondatorii afacerilor antreprenoriale din România predau ștafeta. Generația celor cu Internetul în buzunar o preia. Au călătorit. Au studiat. S-au întors și vor să ducă compania mai departe. Misiunea fondatorilor a fost “s-o ducă mai bine”. Misiunea celei de-a doua generații este să construiască o lume mai bună.

Rodica Lazăr

CEO @ Grafex

Dincolo de diferențe generaționale, continuitatea pare să fie numitorul comun. Contează dezvoltarea de noi produse și servicii relevante pentru piață, centrarea pe clienți și angajați, planuri de investiții și oameni capabili să ducă povestea de afaceri mai departe.

Grafex s-a născut ca urmare a identificării unei nevoi acute de produse și servicii de etanșare de calitate pe piața din România, un segment al industriei care era insuficient exploatat la mijlocul anilor ‘90. Experiența fondatorilor în știința materialelor și proiectarea de echipamente în domeniul de petrol și gaze au jucat un rol important în decizia luată în 1996, de a deveni producător de garnituri și alte materiale de etanșare.

Domeniul etanșărilor este unul de maximă importanță raportat la rolul pe care o garnitură, de exemplu, îl joacă într-un echipament industrial. În întreg procesul de fabricație Grafex utilizează materiale 100 la sută ecologice: grafitul expandat, polimeri PTFE, fibre minerale, sintetice, organice.

Politica de sustenabilitate implementată de companie are ca direcții principale diminuarea cantității de CO2 eliminată în atmosferă și respectarea celor mai stricte normative în domeniul protecției mediului. Astfel, clienții beneficiază de produse de etanșare certificate de organismele naționale și internaționale, punând astfel umărul la eforturile de îmbunătățire a calității aerului și utilizarea resurselor și a materialelor prietenoase cu mediul înconjurător.

Afacerile de familie contribuie la dezvoltarea economiei globale, având cea mai mare contribuție la PIB-ul global și un impact important asupra pieței muncii.

Grafex este o afacere de familie care a evoluat an de an. Inițial, echipa număra trei persoane în 1996 și a ajuns, în 2021, la mai mult de 60 de angajați. Principala caracteristică a echipei o reprezintă gradul înalt de specializare în domeniul de activitate – etanșările.

Cele mai recente investiții făcute de companie sunt reprezentate de extinderea capacității de producție, fapt materializat prin construirea unei noi hale de producție și achiziționarea echipamentelor aferente acesteia. Calitatea produselor fabricate și suportul tehnic prompt și profesionist au făcut ca Grafex să devină principalul furnizor pentru rafinăriile din România, dar și pentru mari companii la nivel internațional.

Strategia de dezvoltare pentru perioada următoare cuprinde trei elemente importante:

  1. Consolidarea poziției de lider pe piața etanșărilor din România.
  2. Creșterea numărului de clienți străini și a exportului pe piețele externe.
  3. Dezvoltarea de noi produse și servicii cu care să vină în întâmpinarea clienților.

Rezultatele unui studiu realizat de o companie de consultanță globală arată că printre cele mai importante provocări ale proprietarilor afacerilor de familie în această perioadă se află inovaţia (66 la sută), accesul la forța de muncă cu abilităţile şi calificările necesare dezvoltării afacerii (60 la sută) şi digitalizarea (44 la sută).

Pentru 80 la sută dintre respondenți, digitalizarea, inovarea şi tehnologia sunt provocări semnificative pentru afacerile lor. Schimbările digitale în cazul afacerilor de familie înseamnă niveluri de îngrijorare ce depășesc media și care variază de la apariţia unor noi competitori, până la vulnerabilitatea securității cibernetice.

Același studiu arată că 69 la sută dintre respondenţi spun că se aşteaptă şi chiar încurajează generaţia următoare de lideri ai afacerii – inclusiv membrii familiei – să capete experienţă şi să dezvolte aptitudini şi calificări în afara afacerii de familie pentru a ţine pasul cu inovaţia.

Liderii afacerilor de familie se confruntă cu o multitudine de provocări, dar succesiunea de la o generație la alta este poate una esențială. Dincolo de nevoia afacerilor de familie de a se digitaliza și de a-și diversifica portofoliul investițional, este prioritară cerința de a-și defini succesul din perspectiva longevității. De aceea, afacerile de familie se concentrează asupra planurilor sustenabilitate, inovație, și a viitorului generațiilor următoare pe termen lung.

DESPRE ETANȘĂRI GRAFEX

Este o companie românească privată, productoare de materiale și garnituri de etanșare nonazbest pentru toate aplicațiile, de la cele mai simple până la cele din industria nucleară. Din 1996, dezvoltarea companiei se bazează pe cunoștințele și experiența în acest domeniu, precum și pe preocuparea permanentă pentru fabricarea unor produse individualizate, conforme cerințelor și potrivite aplicației.

Articolul anterior

COS își extinde la 3.000 mp reprezentanța principală din București și se relochează în noua clădire de birouri MIRO

Articolul următor

Un angajat din doi crede că birourile post-pandemice trebuie regândite pentru a include spații de lucru diferite

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share