Gabriel Vieru este noul director al uzinei Mecanica și Șasiuri Dacia de la Mioveni. Preia această responsabilitate de la Mihai Alexa, care devine director al direcției Igienă, Securitate/ Sănătate, Mediu și Social în Groupe Renault România, post nou creat.
Mihai Alexa (foto, dreapta) și Gabriel Vieru (foto, stânga) fac parte din comitetul de management de țară al Groupe Renault România. Parcursul profesional și experiența celor doi se confundă cu dezvoltarea celei mai complexe uzine mecanice la nivel mondial, în Groupe Renault.
Mihai Alexa a condus Uzina Mecanica și Șasiuri Dacia din 2019. A coordonat activitatea de uzinare și tratament termic a cutiilor de viteze, a fost șef proiect Cutii de Viteze TL8, director adjunct Fabricație și manager Calitate în relația cu furnizorii. În 2010, a plecat în Franța, la Technocentre, unde a fost pilot Sinteză Performanță și Calitate Mecanică. A revenit după un an și a ocupat funcțiile de director Calitate, director Fabricație, director tehnic al Uzinei Mecanica și Șasiuri Dacia. A absolvit Universitatea Politehnica București, Facultatea de Științe și Ingineria Materialelor.
Credem că te-ar interesa și: Spune-mi ce ai făcut de COVID-19, ca să-ți spun ce fel de angajator ești
Gabriel Vieru s-a alăturat Groupe Renault România în 2007, ca inginer expert în Inginerie și Fabricație Cutii de Viteze. A fost manager Calitate, șef departament adjunct Cutii de Viteze TLx, șef departament Uzinaj Șasiuri și șef departament Cutii Viteze TL și JH. Din 2017, a fost director Fabricație la uzina Mecanică și la uzina Vehicule Renault Nissan Automotive India PL, din Chennai. Este absolvent al Universității Tehnice Gheorghe Asachi din Iași și al unui master la aceeași instituție de învățământ superior. Înainte de a veni la Dacia, a fost inginer la ASAM și BMT Caratron Group Iași.
Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele
Uzina Mecanica și Șasiuri Dacia înglobează o diversitate de tehnologii de fabricaţie. În cele patru departamente ale uzinei sunt produse piesele brute din aluminiu, se asamblează motoarele şi cutiile de viteze, se montează punţile faţă şi spate, osiile şi cadrele GMP (grup moto propulsor) pentru vehiculele din gama Dacia, Renault şi Nissan, asamblate la Mioveni şi în alte uzine din lume. Uzina folosește sistemul de producţie comun uzinelor din Alianţa Renault Nissan Mitsubishi, Alliance Production Way (APW).
La Uzina Mecanica și Șasiuri Dacia se fabrică peste 500.000 de motoare și circa 500.000 de cutii de viteze, din care 80 la sută merg la export prin Direcţia Logistică Dacia şi prin cel mai mare centru logistic al Alianţei Renault Nissan Mitsubishi, Alliance International Logistics Network (AILN). Peste două milioane de vehicule (Dacia, Renault sau Nissan) sunt echipate cu motoare produse în România, la Mioveni.
Groupe Renault este prezent în 134 de ţări şi a vândut 3,8 milioane de vehicule în 2019. În România, integrează toate activităţile specifice construcţiei automobilului, ceea ce a condus la o performanță economică susținută și la o varietate de oferte de recrutare în specializări diferite pentru studii client, design, inginerie, testare, fabricaţie, logistică, comercializare, servicii de business, post-vânzare, finanţare. În 2019, Groupe Renault România a avut o cifră de afaceri de șase miliarde de euro și peste 17.000 de angajați. Grupul este lider pe piaţa locală, cu mărcile Dacia şi Renault.