În anul calendaristic 2017, NTT DATA România a înregistrat o cifră de afaceri de 53,4 milioane de euro, în creștere cu 46,25 la sută față de anul precedent.
Trendul accentuat de creştere înregistrat în 2016 (cu un plus al veniturilor de circa 49 la sută) a continuat şi în 2017. Un rol important l-a jucat piaţa locală, unde NTT DATA România a atins o creştere de 62 la sută a veniturilor. După investiţii constante pentru dezvoltarea sustenabilă şi pe termen lung a pieţei locale, ponderea veniturilor pe piaţa naţională a ajuns la 27 la sută din totalul cifrei de afaceri.
Dacă în trecut NTT DATA România țintea îndeosebi firmele mijlocii, de anul trecut, oferta de produse şi servicii a fost extinsă şi către companiile mari. Printre clienţii noi câştigaţi pe piaţa locală se numără BRD, ENEL, E.ON, Allianz, McDonald’s România, Federal Mogul, Regina Maria, EVW, Eximtur, Agricover și NOD. O dinamică aparte au câştigat-o implementările soluţiilor SAP în zona clienţilor mari, dar şi a propriei suite de soluţii Clarvision ERP în zona clienţilor mijlocii. În contextul poziţionării companiei ca integrator de soluţii, au fost încheiate parteneriate strategice cu IBM, HP, CISCO, DELL/EMC și Fujitsu.
Pieţele externe rămân cea mai importantă sursă de oportunităţi. În 2017, NTT Data a extins proiectele în industria producătoare de autoturisme. Iniţiativele de dezvoltare a unor modele noi, de conducere autonomă a autoturismelor, dar şi trendul de pregătire a renunţării treptate la motoarele cu combustie internă, au condus la apariţia unui val de proiecte pretenţioase, ce necesită competenţe ridicate, atât din punct de vedere al tehnologiilor informatice, cât mai ales al expertizei de proces de business.
Un trend ascendent semnificativ l-au căpătat proiectele de dezvoltare în sectoarele financiar-bancar şi asigurări. Procesele ample de digitalizare a interacţiunii cu piaţa au condus la generarea unui număr semnificativ de proiecte inovatoare, trend ce a permis companiei să dezvolte competenţe pe aceste pieţe și să intre pe o piaţă atractivă, cu mult potențial în anii ce urmează.
Anul fiscal curent, care se termină la 31 martie, va aduce venituri totale de peste 57 milioane de euro. “Trendul pozitiv de creştere accentuată, înregistrat în ultimii doi ani, a avut la bază investiţii semnificative în extinderea competenţelor tehnice, dar mai ales de proces de business al echipei NTT DATA România. Numai prin abordarea de proiecte cu o complexitate ridicată şi, în consecinţă, cu o valoare adăugată semnificativă, vom putea asigura dezvoltarea durabilă şi sustenabila nu numai a companiei noastre, ci a industriei româneşti de IT, per ansamblu”, declară Daniel Metz (foto), CEO, NTT DATA România. Pentru anul fiscal următor, NTT DATA România estimează o cifră de afaceri de circa 70 de milioane de euro.