O companie cu 3.000 de salariați poate pierde 4 milioane de euro, anual, din cauza stării de sănătate precare ale angajaților

Starea de sănătate a angajaților este strâns legată de productivitatea unui business, iar datele unui studiu MedLife arată că o companie cu 3.000 de angajați poate pierde, în medie, în fiecare an, până la patru milioane de euro pe concedii medicale, spitalizări, lipsă de productivitate și eficiență.

Problemele de sănătate generează un număr ridicat al absențelor, un angajament mai scăzut la locul de muncă și creșterea nivelului de stres. Conform datelor CNAS, numărul de zile de concediu pentru incapacitate temporară de muncă a crescut cu 27,5 la sută, între 2014 și 2018. Costurile suportate de un angajator nu sunt cauzate doar de concediile medicale, ci și de prezenteism – situația în care o persoană are sentimentul că trebuie să meargă la muncă, deși este prea bolnavă sau stresată pentru a putea fi productivă.

Companiile au înțeles importanța sănătății și au căutat soluții prin care să le asigure angajaților accesul la servicii medicale de prevenție. Piața abonamentelor medicale a avut o ascensiune importantă și s-a maturizat în ultimii zece ani, iar acum sunt cel mai apreciat beneficiu extrasalarial non-cash, după bonurile de masă. MedLife, cel mai mare operator medical privat, liderul pieței de abonamente medicale, asigură pachete de prevenție și profilaxie adaptate nevoilor companiilor. Are grijă de 768.000 de angajați din România, care lucrează în 8.000 de firme.

Cum ajută abonamentul medical diferite categorii de pacienți

Femeile sunt cea mai activă categorie de pacienți printre abonați. Peste 55 la sută dintre accesările de servicii din sistemul MedLife sunt efectuate de femei cu vârste între 18 și 50 de ani. În ultimii cinci ani, aproape 200.000 de femei au folosit abonamentul pentru prevenția diferitelor tipuri de cancere sau a unor boli genitale. Au efectuat peste 350.000 de consultații ginecologice și aproape 500.000 de analize de laborator. Ginecologia este pe locul 1 în topul specialităților accesate prin abonamentele medicale.

Cu ajutorul abonamentului, peste 21.000 de femei însărcinate au realizat controale și analize specifice, ce le-au ajutat în urmărirea parcursului normal al sarcinii. Și persoanele cu afecțiuni cronice au folosit activ abonamentele, iar circa 310.000 de bolnavi cronici au beneficiat de consultații și investigații în Sistemul MedLife. O altă categorie de pacienți care utilizează frecvent abonamentul medical este cea pediatrică – aproape 50.000 de copii au mers la medic și au efectuat peste 310.000 de consultații de pediatrie.

Pandemia a accentuat interesul pentru prevenție medicală

Ultimii doi ani au schimbat prioritățile românilor, iar odată cu pandemia s-a acutizat interesul pentru sănătate și prevenție medicală. În ultimul an, angajații ce beneficiază de un abonament de sănătate au accesat aproape 3,5 milioane de servicii medicale, mai mult cu 30 la sută decât în 2020. Dorința de a avea grijă de starea de sănătate este confirmată și printr-un număr cu 15 la sută mai mare de abonați unici care au mers la medic în 2021.

„Mulți români nu merg la medic de teama de a nu afla că suferă de vreo afecțiune. Mulți dintre cei care au accesat servicii prin intermediul abonamentelor au descoperit că au anumite probleme de sănătate, dar vestea bună este că au putut să le trateze la timp și au reușit să prevină agravarea problemei respective și eventuale tratamente mai complicate și mai costisitoare. Ultimii doi ani au fost un semnal puternic de alarmă, care a determinat și schimbări pozitive”, spune Mirela Dogaru, director Corporate și membru în Comitetul Executiv MedLife Group.

MedLife susține dezvoltarea sănătoasă a mediului de business

MedLife le propune companiilor două tipuri de abonamente, în funcție de numărul de angajați: abonamente medicale IMM, pemtru cele cu până la 50 de angajați, și abonamentele corporate, ce pot fi accesate de firmele cu peste 50 de angajați. Pentru fiecare, există mai multe tipuri de pachete, care includ servicii medicale, gratuite și cu discount, precum medicina muncii, consultații medicale, analize de laborator și investigații imagistice (CT, RMN, ecografii).

Prin abonamentele MedLife, angajații au acces la un ecosistem medical național de clinici, hyperclinici, laboratoare, spitale, farmacii și cabinete dentare, în aproape 700 de unități proprii și partenere, unde mii de medici, asistente și infirmieri îi ajută. Mai multe detalii despre abonamentele și serviciile MedLife dedicate companiilor pot fi găsite aici.

Despre abonamentele medicale MedLife

MedLife oferă pachete de prevenție și profilaxie pentru angajații din corporații și IMM-uri, prin care pot beneficia de servicii medicale de top la nivel național.

A dezvoltat și alte soluții adaptate nevoilor companiilor, precum Concierge Doctor, un serviciu premium, reprezentat de un consilier medical ce evaluează starea de sănătate a pacientului și îi face un plan de investigații personalizat, Clinica Medicală Mobilă și Cabinetele Medicale Mobile, unități care se deplasează în teritoriu, împreună cu personal medical, pentru acordarea de servicii medicale, și programe de informare și wellbeing pentru angajați.

Ca parte din procesul de digitalizare a serviciilor medicale, MedLife a creat o serie de servicii noi, precum MM Express, care presupune emiterea fișei de aptitudini pentru noii angajați pe loc sau în maximum 24 de ore, medicina muncii self service, care  asigură gestionarea de către angajator a etapelor premergătoare emiterii fișei de aptitudini și accesul instant la fișele de aptitudini valabile, aplicația mobilă unde poate fi verificat istoricul medical sau shop-ul online în care poate fi achiziționat un abonament medical individual.

MedLife este primul furnizor medical privat din țară ce oferă rapoarte personalizate companiilor monitorizate de echipele de medicina muncii, care conțin o radiografie 360 grade a stării de sănătate a angajaților și soluții pentru a îmbunătăți starea de bine în companii.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share