Topul celor mai doriţi angajatori din România este dominat de companii multinaţionale. Primele zece locuri sunt ocupate de Oracle, Continental, Microsoft, IBM, Amazon, OMV Petrom, Grup Renault, Vodafone, Google şi Bosch, arată un studiu realizat de Catalyst Solutions, în perioada martie-mai.
Ediția cu numărul 13 a studiului Cei Mai Doriți Angajatori dezvăluie percepțiile candidaților în raport cu angajatorii ce activează în România și sondează gradul de atractivitate a brandurilor de angajator și așteptările pe care candidații le au de la aceștia.
Cei mai doriți angajatori din România recrutează aici
Primele zece locuri sunt ocupate de nume mari: Oracle, Continental, Microsoft, IBM, Amazon, OMV Petrom, Grup Renault, Vodafone, Google și Bosch. Angajatori din industriile IT, Automotive, Finance, Banking, Telecom sau FMCG se regăsesc printre cele mai puternice 20 de branduri nominalizate de participanții la studiu, ca top 3 companii pentru care și-ar dori să lucreze.
Studiul oferă informații cu privire la criteriile ce stau la baza deciziei în funcție de care candidații își aleg compania preferată. Dacă în 2013, candidații luau în considerare zece angajatori pentru angajare, în prezent numărul acestora aproape s-a dublat, ceea ce sugerează rafinarea procesului decizional al candidatului anului 2018.
Pe primul loc rămâne, cu o importanță ridicată, pachetul salarial, constituit din venit și beneficii (81 la sută), urmat de siguranța locului de muncă (60 la sută). A crescut și importanța flexibilității în cadrul jobului (57 la sută), și aproape la fel de important este ca angajatorul să ofere o atmosferă de lucru plăcută și ca managementul companiei să încurajeze și să susțină dezvoltarea profesională.
Rezultatele studiului subliniază faptul că angajatorii trebuie să acorde o atenție specială paginilor de carieră proprii – principalele surse de informare pentru candidați (72 la sută). Companiile sunt motivate să investească tot mai multe resurse pentru a oferi o experiență cât mai plăcută și favorabilă dezvoltării angajaților, mai ales că ei sunt ambasadorii brandului de angajator, canal ce ocupă locul doi în topul canalelor de informare (67 la sută).
Site-urile de joburi sunt al treilea cel mai frecvent utilizat canal de informare de către candidații aflați în căutarea unui job (60 la sută), respectiv canalul principal atunci când ei intenționează să aplice pentru un loc de muncă. Următoarele sunt reprezentate de colegi sau prieteni, LinkedIn și târguri de carieră. Celelalte surse importante de informare sunt paginile de Facebook ale companiilor, comunitățile profesionale online și newsletterele/mailurile de informare și evenimentele online (webinarii, târguri de joburi online), ce par a contura viitorul din această perspectivă.
Mediul online de comunicare este unul vital în informarea și atragerea candidaților, însă interacțiunea directă, informală, cu angajatorul, este sursa ce le conferă cea mai mare încredere, conform rezultatelor studiului. Candidații caută în continuare să interacționeze cu reprezentanții companiilor la evenimentele de business sau dezvoltare profesională, la târguri de carieră, evenimente în universități sau la sediul companiei.
Rezultatele studiului Cei Mai Doriți Angajatori se bazează pe informațiile colectate în urma unui chestionar online, în perioada martie-mai. La studiu au participat 12.567 de respondenți cu studii superioare, atât juniori, cât și candidați cu experiență, din toată țara.