Piaţa “antrenamentului” pentru business din România valorează 30 de milioane de euro

Piaţa de business coaching din România, prin care un antreprenor se poate dezvolta personal şi profesional, valorează aproximativ 30 de milioane de euro, arată estimările din domeniu.

Potrivit experţilor, în ultimul an, cele mai multe solicitări cu astfel de pregătire în afaceri provin din IT&C, Retail, FMCG, ospitalitate şi producție. Preţul unei şedinţe de “antrenament” în business variază între 150 şi 500 de euro, în funcţie de complexitatea problemei.

“Un coach de business trebuie să aibă mai multe <în tolbă>: în primul rând, experienţa de a fi condus o firmă, o echipă, de a fi trecut prin diverse roluri, departamente, să ştie să se uite pe un raport anual de firmă, de exemplu, şi să înţeleagă cu ce se confruntă aceasta. În plus, trebuie să aibă educaţie de business, educaţie de coaching şi consultanţă, să înţeleagă psihologia individului, pentru că, dincolo de deciziile de business, se află un om cu toate experienţele, bucuriile, temerile, succesele, frustrările sale, cu tot <bagajul> său de viaţă”, declară Georgeta Dendrino, expert în coaching de business, citată de Agrepres.

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

Valoarea pieţei din România de business coaching este infimă faţă de SUA, unde, anul trecut, afacerea din domeniu a urcat la aproape un miliard de dolari. Conform Societăţii Române de Coaching (SRC), “coaching” se referă la un parteneriat între un coach (antrenor) şi clientul sau client care doreşte să atingă un obiectiv anume, în sensul evoluţiei sau creşterii performanţei sale, în plan profesional sau individual.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share