HPDI (Human Performance Development International) estimează că valoarea serviciilor de training, team building, coaching și consultanță strategică în resurse umane din Cluj-Napoca a crescut cu 15 la sută, în primul semestru din 2019, față de aceeași perioadă din 2018, și se situează la șase milioane de euro.
Piața din Cluj-Napoca este similară cu cea din București, în ceea ce privește bugetele investite în programele de training și team building, iar perioadele de implementare ale acestora au durate asemănătoare. Piața clujeană este mai puțin diversificată decât cea bucureșteană – 80 la sută dintre cereri vin din partea companiilor de IT și servicii externalizate din zona de Shared Services – și este dominată de jucători de tip antreprenorial, în detrimentul multinaționalelor.
Biroul HPDI din Cluj-Napoca a fost deschis în 2016 și a implementat 58 de programe de training și team building, în valoare de 250.000 de euro. La acestea au participat 3.000 de oameni, angajați ai unor companii importante, active pe piața din Cluj-Napoca, precum Arobs Transilvania Software, Betfair, Emerson, Wolters Kluwer, Forest & Biomass, Garmin, Sykes, Tenaris, Ulma Packaging. Piața de consultanță în resurse umane din Cluj-Napoca este a doua ca mărime, după București, și este urmată de Timișoara.
Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele
„Ce am observat, în cei trei ani de când suntem activi aici, este numărul mare de antreprenori, dornici să investească în creșterea companiilor prin programe de coeziune a echipelor și de dezvoltare a angajaților. Datorită acestei caracteristici antreprenoriale, piața din Cluj este mai deschisă către inovație decât cea din București, unde predomină multinaționalele, iar mulți manageri preferă să adopte rețete verificate. Clienții din Cluj sunt mai orientați către noutate și ne provoacă mereu să creăm concepte noi de training și team building, adaptate nevoilor lor. Companiile din Cluj apreciază ideile noi, dar practice, și le place să fie surprinse cu programe cât mai interesante. Cred că este o trăsătură pe care ar fi bine să o regăsim mai mult și în București și sper că se va întâmpla așa în perioada următoare, pentru că semne sunt deja”, explică Petru Păcuraru, fondator al HPDI.
Conform HPDI, piața din Cluj-Napoca este una puternic relațională, înclinată spre construirea de parteneriate solide, cu furnizori pe care companiile să-i cunoască bine și în care să aibă încredere, deoarece preferă să-i schimbe cât mai rar. „Înclinația spre inovație a companiilor din Cluj ne-a dat posibilitatea să implementăm un concept de training pe care l-am denumit Academia 1st Time Manager și care reprezintă un program cu o durată de patru luni, dedicat celor care urmează să devină manageri sau sunt de puțin timp în această funcție. Clujul a fost rampa de lansare a acestui program HPDI, ajuns la a șasea ediție și care a avut rezultate foarte bune și pe partea de inducție și retenție a angajaților”, afirmă Corina Goran, Business Development Manager al HPDI pentru Transilvania.
Biroul din Cluj-Napoca a fost a doua filială a HPDI, după cea din Timișoara, inaugurată în 2013. Reprezentanții companiei iau în calcul și deschiderea unui birou în Iași.
DESPRE HPDI (HUMAN PERFORMANCE DEVELOPMENT INTERNATIONAL)
Este al treilea cel mai important jucător de pe piața locală, în domeniul furnizării serviciilor de training, coaching, team building, consultanță și strategie în resurse umane. Compania a fost înființată în 2001, de Petru Păcuraru, și are peste 30 de angajați și colaboratori. De la înființare, HPDI a beneficiat de sprijinul și know-how-ul lui Jim Bagnola, unul dintre cei mai cunoscuți vorbitori internaționali, trainer NASA, Secret Service, US Air Force și NATO. De-a lungul timpului, HPDI a colaborat cu peste 200 dintre cele mai mari companii de pe piața locală, printre care Raiffeisen, Legrand, BCR, Continental, Hutchinson, Dacia, GTS, Oracle, Oriflame, Honeywell, Hutchinson, BCR și Unicredit.