Plafar investește aproape 2 milioane de lei în modernizare şi extinderea activității

Compania Plafar a obţinut o finanţare de 1,8 milioane de lei din partea Libra Bank. Banii vor fi folosiţi pentru a moderniza linia de producţie de la Cluj şi pentru a obţine capital circulant pentru extinderea activităţii în zona distribuitorilor autorizaţi.

Investiţiile în fabrica de la Cluj vizează automatizarea totală a liniilor de producţie, până la ieşirea de pe linie a produsului pus în bax şi pregătit pentru livrare. “Faptul că am obţinut o finanţare de asemenea anvergură se datorează evoluţiilor pozitive din ultimul timp. Compania pe care o conduc a obţinut profit, în 2017, după ani în care a fost pe pierdere. Cu banii obţinuţi, suntem siguri că vom intra într-o nouă etapă de evoluţie, ce ne va permite să fim mult mai competitivi pe piaţă”, declară Lucian Bitoleanu, director general al Plafar.

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

Plafar se află în plin proces de certificare International Food Standard (IFS), proces ce se apropie de final. Printre acţiunile întreprinse de companie, pentru a primi certificarea, se numără instalarea unui sistem de supraveghere video, pe tot procesul de producţie, şi eliminarea contactului uman direct cu produsele pe linia de ambalare.

Plafar a avut în 2017 o cifră de afaceri de 5,9 milioane de lei şi un profit net de 35.000 de lei. Acest rezultat vine după o pierdere de 435.000 de lei, înregistrată în 2016. Compania a trecut și printr-un proces de insolvenţă şi reorganizare, între 2009 şi 2012. 80 la sută din cifra de afaceri vine din contractele cu marii retaileri, zece la sută din cele cu distribuitorii autorizaţi, iar restul de zece la sută este reprezentat de micile magazine care au relaţii directe cu compania.

O altă linie de business pe care Plafar o dezvoltă este cea a furnizării de produse pentru diverse lanţuri de retail, pe care acestea le revând apoi sub marcă proprie. Plafar va produce siropurile naturale “Soc cu lămâie” şi “Coacăze cu zmeură”, ale mărcii Hanul Boieresc, al lanţului Penny, și se află în discuţii avansate şi cu alţi doi mari retaileri, pentru a furniza produse în regim similar.

Articole din aceeași categorie
Total
0
Share