Cea mai nouă analiză bazată pe datele obținute din studiul AON Best Employers, la nivel global, arată că trendul politic populist, care cucerește cele mai mari puteri ale lumii, în ultimul an, conduce, pentru prima oară în ultimii cinci ani, la un declin al implicării angajaților în organizații.
Ken Oehler, Global Culture & Engagement Practice Leader la Aon Hewitt, a observat că ascensiunea mișcărilor populiste din SUA și Marea Britanie, dar și din alte regiuni ale lumii, a început să sădească teamă în rândul angajaților din organizații, care prevăd o scădere și o restricționare a liberei circulații a forței de muncă. „În plus, avansul extrem de rapid al tehnologiei face ca oamenii să se teamă tot mai mult de pierderea jobului și determină un trend descendent al implicării în companii, care, cel mai probabil, va continua pe această pantă”, declară Ken Oehler.
Metodologia BES aparține Aon Hewitt, divizia de consultanță și outsourcing în domeniul managementului resurselor umane a Aon și este unică în lume. „Implicarea (engagement-ul) este importantă, face diferența între o companie <cu suflet> și una în care lucrurile merg sau nu bine. Atașamentul oamenilor de companiile în care lucrează este cel care îi determină să rămână, într-un moment în care forța de muncă bună este din ce în ce mai prețuită. Cum creștem implicarea oamenilor? Din nefericire, nu există o rețetă standard. Din fericire, răspunsul se află întotdeauna în interiorul companiei. Tot ce trebuie să facă orice angajator, Best Employer sau nu, este să măsoare, să plece de la o statistică ce îi va permite să înțeleagă trend-urile propriei organizații, să întrebe și să își implice angajații în soluții și acțiuni”, afirmă Virginia Păuna, Project Leader Best Employers România.
Trendul în România și avantajele unui Best Employer
Potrivit studiului din 2016, realizat pe 37 de companii din România, cu un număr total de respondenți de 13.400 de angajați și 250 Top Managers, companiile mici (cu până la 250 de angajați) sunt pe primul loc în ceea ce privește engagementul angajaților, cu 71 la sută, în timp ce companiile medii (cu 250-1.000 de angajați) ating 63 la sută. În companiile mari (care depășesc 1.000 de angajați), AON Best Employers Study a identificat o medie a engagement-ului de numai 57 la sută în rândul angajaților.
Studiul arată diferențe și în zona de recompensare a angajatului, între companiile desemnate ca fiind „Cei mai buni angajatori” (Best Employers) și cele care nu au această distincție. Diferențele se aplică și în zona de recunoaștere (plată, beneficii, leadership, sursă de inspirație pentru angajați), unde companiile Best Employer au un procentaj mediu cu 23 la sută mai ridicat. Prin urmare, companiile desemnate ca angajatori excelenți rămân în topul preferințelor angajaților, și din acest punct de vedere. Conform informațiilor raportate la nivel mondial, există o legătură directă între companiile care au angajați cu un grad ridicat de implicare și profitabilitatea business-ului, ce poate crește și cu 40 la sută.
Din 2013, AON a readus studiul Best Employers (BES) în România. Acesta este disponibil pentru companiile cu peste 50 de angajați și cel puțin trei ani de activitate pe piața românească. Organizațiile care doresc să participe la studiu se pot înscrie până la finalul lunii octombrie. Rezultatele vor fi anunțate în cadrul Galei Aon Best Employers, ce va avea loc în primul trimestru al anului 2018. Companiile pot să afle gradul de implicare profesională a angajaților, conexiunea la cultura organizațională, și să identifice posibilele lacune sau diferențe de viziune între structurile manageriale și angajați.
La ediția din 2016 a studiului, cei mai buni angajatori din România au fost Adobe Systems, Autonom, Edenred, JW Marriott Bucharest Grand Hotel, Mars & Royal Canin (as part of Mars in Romania), MSD, Nutricia Early Life Nutrition, Pfizer, Premier Restaurants, Sodexo On-Site Services și Timac Agro. Din 2001, Aon Hewitt organizează în fiecare an studiul Best Employers, în Europa Centrală și de Est. În 2013, România s-a clasat pe locul 4, ca nivel de implicare profesională a angajaților, după Ungaria, Cehia și Rusia.
DESPRE AON
Aon plc este lider mondial în furnizarea de soluţii de management al riscului, brokeraj de asigurări şi reasigurări, consultanţă resurse umane şi externalizare de servicii. Prin cei 69.000 de angajaţi, Aon oferă servicii pentru clienţi din peste 120 de ţări. Aon a fost numit în mod repetat cel mai bun broker din lume, cel mai bun intermediar de asigurări, cel mai bun intermediar în reasigurări, cel mai bun consultant privind beneficiile pentru angajaţi şi manager de captive, de către surse multiple din industria de profil. Aon România, unul dintre cei mai mari brokeri de asigurare autohtoni, oferă servicii profesionale de consultanţă în asigurări, reasigurări, managementul de risc şi beneficii pentru angajaţi, pentru companii, autorităţi sau instituţii financiare. Companie înfiinţată în 1991, a devenit subsidiară a grupului Aon din 2005.