Ambient aniversează, anul acesta, două decenii de existență. La ceas de sărbătoare, activitatea companiei românești este încununată de succesul unei creșteri ale cifrei de afaceri cu circa 47 la sută, în lei, cumulate pe ultimii doi ani.
Experiența acumulată în 20 de ani validează Ambient ca fiind un partener serios, cu expertiză pentru oricare dintre segmentele de clienți, fie din zona de Retail sau cea de Profesional. Istoria Ambient a început pe 3 februarie 1993, la inițiativa lui Ioan Ciolan, sibianul care și-a propus să lanseze pe piață o companie cu 100 la sută capital românesc și care să devină principalul aliat al constructurilor și familiilor care doreau să construiască sau să renoveze locuința.
Primul magazin din România de tip Do It Yourself
Evoluția lanțului de centre comerciale a început imediat după deschiderea primului magazin de tip Do It Yourself din România, la Sibiu, în 2002. În prezent, Ambient este reprezentat de 13 centre comerciale și 15 depozite de materiale de construcție și platforme logistice, în principal în zona Transilvaniei (Alba Iulia, Brașov, Gheorghieni, Târgu Mureș, Baia Mare, Sighetu Marmației, Cluj-Napoca, Mediaș, Sighișoara, Bistrița, Deva, Sibiu, Satu Mare, Sighet), dar și în Râmnicu Vâlcea și București. Echipa Ambient este formată din 1.600 de persoane, coordonate de la sediul central din Sibiu. În orașele de influență, Ambient estimează cota de piață la o medie de 35 la sută.
Parteneriate pe termen lung
Principiul aplicat cu consecvență în aceste două decenii, și care stă la baza afacerii Ambient, este stabilirea de parteneriate pe termen lung și construirea sentimentului de încredere în relațiile cu toți colaboratorii săi. “Familia Ambient a crescut constant, iar noi, dar și prietenii noștri, am căpătat încredere în ceea ce facem. Nu întâmplător, acest cuvânt este foarte important pentru noi. E foarte greu să inspiri încredere partenerilor și foarte ușor să o pierzi. De aceea, dorim să construim Încredere urmând constant valorile noastre, în toate aspectele afacerii Ambient”, arată Ioan Ciolan, director general al Ambient SA. Creșterea de 47 la sută a cifrei de afaceri, cumulată pe ultimii doi ani, se datorează relațiilor trainice, stabilite cu cei peste 3.000 de constructori, 170.000 de clienți posesori de Card Bonus, peste 11.000 de meșteri afiliați, precum și datorită unei oferte de mai bine de 40.000 de produse, de la 700 de furnizori parteneri. Luând în calcul stagnarea pieței de profil și faptul că această creștere s-a realizat fără extinderea rețelei de centre comerciale, realizarea din acești doi ani este cu mult mai spectaculoasă.
Peste 100.000 de familii au apelat la Programul Ambient Total
Anual, peste trei milioane de persoane trec pragul centrelor Ambient. Compania oferă servicii specializate de calitate, agenți dedicați, beneficii comerciale, prețuri competitive și soluții integrate, pentru proiectele de construcție sau de renovare. De-a lungul timpului, Ambient a dezvoltat un concept integrat de business, atât pentru clienții persoane fizice, cât și pentru cei persoane juridice, motiv pentru care sunt acoperite cu succes ambele segmente. Ambient este singura companie de pe piața de profil, ce poate oferi un program de complexitatea programului Ambient Total, prin care familiile care doresc să construiască sau să renoveze au un agent dedicat, pe toată perioada proiectului, discount garantat și recomandări de meșteri și soluții. De la lansarea programului, peste 100.000 de familii și-au construit locuințele cu Programul Ambient Total.
2013, pe trend ascendent
Dacă 2012 a adus o creștere de 14 la sută a cifrei de afaceri, în lei, pe o piață încercată de criza creditărilor de locuințe și de o întârziere a creșterii economice, Ambient are planuri ambițioase și pentru 2013: să mențină tendința ascendentă și să-și consolideze poziția în Top 5 retaileri de bricolaj. Compania a identificat două direcții majore de acțiune: vânzarea asistată (prin intermediul unei forțe de vânzări stabile, formată din agenți dedicați clienților „business to business” și Ambient Total) și soluțiile sale integrate, pentru toate segmentele de clienți. “Am investit și vom investi în continuare în showroom-uri care să ajute clientul să-și vizualizeze proiectul înainte de implementare. Casa Demonstrativă, Galeria cu Idei, Showroom-ul de Instalații, Showroom-ul de Mobilă – toate sunt soluții integrate și specializate, pentru o consiliere de calitate a clienților”, explică Ioan Ciolan.
Partener al comunităților
De 20 de ani, Ambient se implică în proiectele sociale și culturale ale comunităților unde este prezentă. Principiul său, pe această direcție, este de a participa la construcția comunităților, ca parteneri. Parteneriatul de 20 de ani cu Teatrul Radu Stanca, în organizarea Festivalului Internațional de Teatru, și cel cu Muzeul Tradiției Populare Astra, sau Bursele Ambient, oferite studenților, sunt doar câteva dintre proiectele pe care compania le derulează în prezent.
Ambient a luat naștere din dorința de a oferi românilor mai mult decât materiale de construcție sau finisaj: un partener de încredere, în proiectele de construcții sau renovări.
Ioan Ciolan
Pentru a marca aniversarea celor 20 de ani de activitate, echipa Ambient a pregătit pentru partenerii săi, în perioada aprilie-mai, o caravană de evenimente, în toate orașele unde compania deține centre comerciale. Caravana cuprinde 28 de evenimente, printre care nouă concerte cu formația Voltaj, șapte reprezentații ale Teatrului Radu Stanca și 12 petreceri organizate în centrele comerciale Ambient, unde sunt așteptate peste 150.000 de persoane. Primul eveniment a avut loc pe 6 aprilie, la Sibiu.
Partener principal pentru Ambasada Culturală a Sibiului
Primăria Municipiului Sibiu și Ambient au inaugurat, pe 15 aprilie, Ambasada Culturală a Sibiului la București, la Institute, The Cafe. Ineditul proiect are menirea de a-i informa constant pe bucureșteni despre evenimentele culturale din agenda culturală Sibiu Smart 2013. Evenimentul a fost deschis de Klaus Johannis, primarul Sibiului, și Ioan Ciolan. În 2013, agenda culturală a Sibiului include 78 de evenimente, cu o temă comună: Sibiu Smart. Ea scoate în evidenţă Sibiul ca oraş universitar, deschiderea tinerilor către viaţa culturală a oraşului, dar subliniază şi multiculturalitatea Sibiului şi faptul că este un oraş cu un spirit tânăr, încă din 1191.
Acest spirit inovator va fi subliniat de operatorii culturali, prin evenimentele din agenda culturală, care cuprinde evenimente variate, fie că aparţin domeniului artelor spectacolului, concerte de muzică clasică, rock, jazz sau populară, sau despre expoziţii de artă. “Sibiul este un oraș recunoscut ca o locație de turism cultural. Este brand-ul pe care l-am conturat din 2004 și pe care dorim să-l menținem, încurajând evenimente culturale de cea mai bună calitate, care să atragă un număr cât mai mare de turiști. Faptul că, pe lângă binecunoscuta dimensiune turistică a orașului și a împrejurimilor, turiștii pot participa și la evenimente culturale variate și bine organizate, face ca Sibiul să fie cu adevărat unic și atrăgător, fapt confirmat de datele pe care le deținem”, afirmă Klaus Johannis.
Cel mai important retailer de materiale de construcții și finisaje din zona Ardealului este mândru să sprijine, în calitate de partener principal, Platforma Sibiu Smart 2013. “Încă de la înființare, Ambient și-a asumat misiunea de a susține comunitățile din care face parte și de a se implica activ în viața lor. Am hotărât, astfel, să rămânem implicați în principalele evenimente culturale și educaționale, și asta în primul rând fiindcă noi credem în relații construite pe termen lung. Apoi, pentru că este vorba despre o investiție în viitorul comunității. E de datoria noastră să facem acest lucru și vom continua pe aceeași direcție”, promite Ioan Ciolan.
Centru comercial nou, în Sighetu Marmației
Pe 26 aprilie, Ambient a deschis, în Sighetu Marmației, al 13-lea centru comercial din țară. Noul centru Ambient este constituit dintr-o platformă de 6.000 de metri pătrați și un spațiu acoperit de 800 de metri pătrați, dintre care 600 de metri pătrați sunt alocați magazinului și 200 spațiilor pentru depozitare. Magazinul va fi deschis de luni până vineri, între orele 8 și 18, iar sâmbăta între 8 și 15. Prin oferta de produse disponibile în cadrul noului depozit, materiale de construcții, acoperișuri, materiale izolante, instalații termice, sanitare și electrice, finisaje, Ambient își propune să devină partenerul de încredere al sighetenilor care vor să-și ridice casa pe care și-o doresc. “Ambient a luat naștere din dorința de a oferi românilor mai mult decât materiale de construcție sau finisaj: un partener de încredere, în proiectele de construcții sau renovări. Vrem să continuăm împreună ce am construit în cei 20 de ani de activitate, împreună cu clienții și partenerii noștri”, declară Ioan Ciolan.
articol publicat în sb.business – ediția de toamnă 2012