Profesia de actuar – adevărul din spatele cifrelor

Pe măsură ce lumea va trece în era progresului tehnologic sau a schimbărilor climatice, cererea de asigurare și protecție va crește, deoarece societatea va fi expusă la noi riscuri. Aici, actuarii joacă un rol important, deoarece principala lor responsabilitate este gestionarea și atenuarea riscurilor.

(P) În SUA, profesia de actuariat se situează printre cele mai căutate joburi în 2019. Potrivit careercast.com, un studiu ce a luat în considerare veniturile, perspectivele de dezvoltare, factorii de stres și cerințele fizice, și a analizat 200 de profesii într-o mare varietate de industrii, gradul de ocupare a forței de muncă în rândul actuarilor este prevăzut să crească cu 20 la sută până în 2028. Acest procent reprezintă un număr mult mai mare decât media pentru alte ocupații, pe baza unui studiu al Biroului Statisticilor Muncii din SUA.

Dar ce este un actuar?

Oricât de complicat ar părea, un actuar este un profesionist foarte apreciat, cu abilități de rezolvare a problemelor și gândire strategică și cu o înțelegere profundă a sistemelor financiare. Prin cunoștințele lor de statistică, finanțe, business și analize de date, actuarii evaluează riscul apariției evenimentelor și ajută la crearea de politici pentru companii și clienți care reduc la minimum costul riscului respectiv. Din acest motiv, actuarii sunt importanți pentru industria asigurărilor. Ei analizează datele, pentru a estima probabilități și costuri potrivite, în cazul unor evenimente precum deces, boală, vătămare, dizabilitate sau pierderea proprietății.

Credem că te-ar interesa și: Corporatistul din Pipera

Cum poți avea succes în acest domeniu?

Atunci când te vei pregăti pentru meseria de actuar, vei învăța să analizezi date, să evaluezi riscuri financiare și să transmiți aceste informații către persoanele non-tehnice. Pentru a avea succes, va trebui să acorzi atenție detaliilor și abilităților de analiză, să comunici cu ușurință, să ai orientare către client și, cel mai important, să ai spirit de echipă.

Cel mai mare hub de actuariat din România

Hub-ul de actuariat din Allianz Services România, divizie a Allianz Technology, este locul perfect pentru cei care doresc să îmbrățișeze profesia de actuariat. Centrul de excelență actuarială și-a început călătoria acum șase ani la București, cu o echipă mică. Astăzi a ajuns la aproximativ 80 de colegi și a fost recunoscut și premiat în 2018 drept unic furnizor de servicii din țările CEE, la Gala CEE Shared Services and Outsourcing din Polonia.

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

În prezent, echipa de actuari Allianz Services România oferă suport și expertiză, în diverse proiecte complexe, pentru peste 20 de companii din Allianz Group din întreaga lume. În centrul său de excelență, completează echipele internaționale Allianz cu expertiză tehnică înaltă și oferă servicii de modelare și evaluare date, gestionare de riscuri, dezvoltare de procese, analiză de date, dezvoltare de soluții actuariale și raportare.

Viața unui actuar in Allianz Services România

Allianz Services România plasează oamenii în centrul activităților pe care le desfășoară și se asigură că aduce un plus de valoare în creșterea echipelor sale, punând pe primul loc dezvoltarea profesională. Prin urmare, investește într-un program complet de dezvoltare actuarială și asigură acreditare internațională oferită de Institutul și Facultatea de Actuari din Marea Britanie (IFoA).

Unul dintre punctele cele mai interesante ale programului de dezvoltare este faptul că este aplicat conceptul “Train myself and train the others”, o modalitate prin care echipele împărtășesc între ele cunoștințele dobândite.

Allianz Services România investește în dezvoltarea personală și profesională a angajaților săi și oferă o curriculă completă de cursuri:

• Certificări internaționale (Agile, Prince, ITIL, IFoA, ACCA, IACCM, Life/ Health, and Property & Casualty Allianz Academies);

• Training-uri tehnice și în zona de soft skills.

Conducerea companiei apreciază performanța talentelor sale și știe că acest lucru poate fi realizat numai prin asigurarea unui echilibru adecvat între viața personală și cea profesională. În plus, crede în importanța bunăstării comunității în care activează. De aceea, în fiecare an, echipa de actuari este implicată în diverse inițiative de CSR.

At the moment, our team is partner to a digital transformation project not just for Allianz, but for the insurance industry as a whole. We are looking for five professional actuaries, German speakers, to be part of this important project and to make an impact on the insurance world. For those who want to find out more, you can reach us at allianzservices-recruitment-ro@allianz.com.

Allianz Services is HOME FOR THOSE ACTUARIES WHO DARE!

ENGLISH VERSION

Articolul anterior

Sălăjenii de la SIMEX cuceresc Rusia cu mobila produsă la Șimleu Silvaniei

Articolul următor

Danezii de la Rockwool au inaugurat prima lor fabrică din România, după o investiție de 50 de milioane de euro

Articole din aceeași categorie
Total
1
Share