KeepCalling, unul dintre cei mai dinamici jucători de pe piața telecomunicațiilor, caută IT-iști care vor să facă diferența

Pentru o companie aflată în topul jucătorilor de pe piața internațională de telecomunicații, orice piesă a “puzzle-ului” trebuie să se potrivească perfect.

Unul dintre cele patru departamente mari ce stau în spatele business-ului KeepCalling, alături de cele de Operațiuni, Financiar și Marketing, IT-ul joacă un rol vital pentru o companie care a ales, încă de la început, să implementeze, să dezvolte și să folosească procese și resurse interne, nu servicii externalizate. Pe lângă crearea unei echipe numeroase, cu abilități și completențe multi-disciplinare, această decizie a permis și un control mai strâns al calității produselor, de la creare până la implementare.

Pentru KeepCalling, compania cu sediul central în Sibiu și subsidiare în Atlanta, SUA, și Cochabamba, Bolivia, viitorul sună limpede: își propune să ajungă unul dintre cei mai importanți provideri de servicii de telecomunicații din lume, care să servească, în fiecare lună, peste un milion de clienți, și are în plan să aducă în echipă oameni talentați și pasionați, care să-și dorească să facă o diferență în domeniul în care aleg să lucreze.

În acest moment, departamentul IT, unul dintre “stâlpii” afacerii KeepCalling, este format din echipa de backend development, ce include șapte developers + sysadmins, și din echipele de tech support, mobile app development (iOS și Android) și Web development (frontend). Ele se ocupă de crearea, întreținerea, dezvoltarea și mentenanța a peste 70 de site-uri de e-commerce și a produselor conexe ce se vând pe aceste site-uri.

Ce deosebește KeepCalling de alți jucători de pe piața IT este că nu oferă servicii către o altă companie și nu lucrează project based. Tot ce dezvoltă este dedicat propriilor produse și servicii. Așa se explică și flexibilitatea în alegerea soluțiilor tehnice, arhitecturii și stack-ului software. În aceste condiții, consistență, availability, uptime și calitate sunt cuvinte-cheie pentru companie. 

Backend & Frontend Development & Systems Administration

Inginerii KeepCalling au dezvoltat in-house, în PHP, engine-ul de shopping cart, pentru rutarea de apeluri, load balancing, background processing, conectarea la API-uri externe ori aplicații interne. Serviciile și aplicațiile dezvoltate de ei comunică între ele exclusiv prin API-uri. Pentru code review, folosesc Gitlab, iar pentru unit testing și continuous integration – Jenkins, PHPUnit, Behat și Selenium.

Pentru ca toate să meargă așa cum scrie la carte, KeepCalling se bazează pe mai mult de 70 de mașini fizice și virtuale, localizate în mai multe puncte de pe glob, pe care le administrează remote. Pe toate mașinile rulează Debian, cu provisioning prin Ansible. Ca aplicații, pe servere rulează Apache, PHP, Asterisk, OpenSIPS și MariaDB (peste 15 instanțe, în configurație de replicare master-slave, multi-master și master-master).

Comunicarea între datacentere se face prin tunele IPSec. Pentru service discovery, este utilizat Consul, pentru managementul log-urilor (ELK stack) – un cluster Elasticsearch, iar pentru monitorizare – Nagios, Prometheus și Grafana.

Ca template engine, sunt preferate Twig și Gulp, pentru a compila cod – SCSS, Inky, Auto-prefixer, în vreme ce mediile de dezvoltare sunt diverse. Unii membri ai echipei folosesc PhpStorm, alții NetBeans, Notepad++ sau Sublime, pe Linux, Mac și Windows.

Mobile Apps Development

În total, KeepCalling are în portofoliu nouă aplicații dezvoltate pe Android și iOS. Programatorii companiei folosesc același codebase, cu interfață ușor diferită, pentru a targeta diferite țări.

Pentru aplicația de voce, au ales PJSIP, compilat de ei pentru a integra și anumite codecuri de care are nevoie compania. Utilizează Google Firebase pentru a analiza eventuale probleme ale aplicațiilor și evoluția userilor, iar prin API-uri sunt autentificați utilizatorii și este afișat conținutul relevant pentru aceștia. Toate aplicațiile permit autentificare și prin Google, Facebook și Apple ID.

Posturile disponibile acum la KeepCalling, în echipa de IT:

 Senior Linux Administrator -> https://bit.ly/3xeaUGm

 iOS Developer -> https://bit.ly/35gzHOj

 Front-End Developer -> https://bit.ly/3zpI3B2

 Senior PHP Back-End Developer -> https://bit.ly/3cEZ2pa

Informații la zi despre KeepCalling și despre oportunitățile de carieră pe care le propune compania pot fi găsite aici și aici.  

Echipa KeepCalling, în propriile cuvinte

Ce înseamnă IT în KeepCalling?

  • Rezolvarea problemelor, bug-urilor, îmbunătățire constantă, diversitate. (Ema R.)
  • Locul unde dorințele clienților ajung și prind formă. (Mircea B.)

Ce-ți place cel mai mult la job-ul tău?

  • Faptul că munca noastră, în IT, nu se oprește niciodată. E un stil de viață. (Emil A.)
  • Posibilitatea de a face viața oamenilor puțin mai ușoară – oferind funcționalități care îi ajută să facă aceeași muncă în mai puțin timp. (Ema R.)

Cum ți-ai descrie echipa?

  • Oameni minunați. (Emil A.)
  • O echipă capabilă de lucruri grozave și foarte amuzantă. Nu am reușit să petrec timp cu toți în afara biroului, așa că de-abia aștept următorul eveniment care ne va aduce împreună. (Ema R.)
  • Un mușuroi de furnici muncitoare, care ajută la construcția unei case. (Mircea B.)

Numește un lucru pe care l-ai învățat la KeepCalling (nu neapărat legat de IT)

  • Munca în echipă dă rezultate spectaculoase. (Emil A.)
  • Indiferent ce faci aici, a fi o persoană drăguță dă roade. Toată lumea de aici îți sare în ajutor și mă bucur că fac parte din echipa KC. (Ema R.)
  • Am învățat cum să ascult opiniile altora și cum să cresc datorită unui feedback constructiv. (Mircea B.)

DESPRE KEEPCALLING

Primul birou al companiei a fost inaugurat în 2003, în Sibiu, iar un an mai târziu a urmat un altul, în Bolivia. Al treilea este în Atlanta, SUA, acolo unde este înregistrată compania. KeepCalling este unul dintre angajatorii de top din Sibiu și din centrul țării – are circa 80 de angajați în biroul din Sibiu și peste 120 în toate cele trei birouri.

Pe scurt, povestea KeepCalling se reduce la cartele telefonice, 100 de dolari și dorința naturală de păstra legătura cu cei dragi, de acasă. Primul său site, care vindea cartele telefonice, a fost lansat în iunie 2002 și era dedicat românilor din America: SunaRomania.com.

Produsul de apeluri internaționale, destinat piețelor etnice, a stat la baza companiei mai bine de zece ani, până la introducerea celui de-al doilea serviciu, Reîncărcări de Mobil, în decembrie 2012. În 2016, KeepCalling a lansat Tello – primul serviciu care se abate de la targetarea inițială a piețelor etnice. Tello este un nou operator pe piața telefoniei mobile din SUA și are peste 100.000 de abonați, care folosesc zilnic mai bine de 2,5 TB de date mobile. Este singurul operator de telefonie mobilă din SUA cu scorul de 4,6/5 pe site-ul de review-uri Trustpilot.com, din peste 7.000 de review-uri primite de la clienți.

Articolul anterior

David Popovici își va continua studiile în România, deși a primit oferte de la cele mai bune universități din America: "Mi-e foarte bine aici"

Articolul următor

Daniela Micușan (Majorel): "Toți avem nevoie să facem parte din ceva important, care schimbă în mod pozitiv viețile oamenilor"

Articole din aceeași categorie
Total
13
Share