Carrefour România continuă politica de susținere a propriilor reprezentanți în funcții-cheie și anunță un nou val de promovări la nivel intern.
Silviu Diaconu (foto, stânga), director Achiziții Produse Proaspete, a fost numit director al lanțului Supeco, brandul de discount al Carrefour România, și preia rolul ocupat până de curând de Gabriel Cubanțov, care devine director IMT (International Merchandise Trading), în departamentul de Achiziții Non-Food Franța. Rolul lui Silviu Diaconu, ca director Achiziții Produse Proaspete, a fost preluat de Radu Gherman (foto, dreapta), director Achiziții pentru categoria Lichide și Tabac.
Carrefour își promovează reprezentanți în zone de business strategice – partea de discount, unde Supeco are 26 de magazine la nivel național, cu o ofertă adresată familiilor și micilor afaceri, și partea de produse alimentare proaspete, unde strategia din ultimii ani s-a concentrat pe extinderea parteneriatelor cu producători locali, ajunși la un număr de peste 1.000. Anunțul Carrefour vine după alte numiri succesive în grup: preluarea responsabilităților din zona de e-commerce de către Gabriela Stănică, în contextul numirii lui Cătălin Samara ca director al noii structuri, Bringo Internațional.
Silviu Diaconu este alături de Carrefour de 19 ani. A debutat în 2003, ca Buyer în departamentul de Achiziții, și s-a specializat pe zona de produse proaspete. A fost promovat succesiv în rolul de manager Achiziții Produse Proaspete și director Achiziții Produse Proaspete. Din acest rol, a avut un rol important în extinderea sortimentației de produse proaspete sănătoase, mai ales cele produse local.
De exemplu, a coordonat înființarea cooperativei de la Vărăști (Giurgiu), în 2017, și semnarea parteneriatului cu cooperativa Grădinile Noastre din Zarand (Arad), ambele cu un impact semnificativ în suplimentarea ofertei de fructe, legume și verdețuri proaspete, produse local, în rețeaua Carrefour, și în susținerea fermierilor membri pentru navigarea legislației și planificarea sustenabilă a producției.
A susținut și a supravegheat implementarea Creștem România BIO, primul program de conversie la agricultura ecologică destinat fermierilor locali, lansat în 2019, ca să acopere nevoia practicanților de agricultură convențională de a avea acces la un proces simplificat de tranziție către agricultura BIO și la o piață de desfacere sigură. În noul rol, va coordona o echipă de 600 de persoane.
Cu o experiență de peste 20 de ani în retail, Radu Gherman a derulat proiecte unice și de impact. A coordonat inclusiv o serie de proiecte-pilot în grupul Metro, în categoria de băuturi alcoolice soft în franciza La Doi Pași, sau concepte noi de mecanisme promo și pricing. Și-a început cariera în Carrefour în 2016, ca director Achiziții Lichide și Tabac.
Sub coordonarea sa, Carrefour a dezvoltat, în 2019, Deschidem Vinul Românesc, un program strategic de susținere a producătorilor de vin și de apropiere a consumatorilor de vinul românesc, unic în Europa. Programul s-a extins în fiecare an și are peste 50 de crame partenere, pe toate segmentele de produs – vinuri regionale, premium și dezvoltate exclusiv pentru rețeaua Carrefour.
Preia o echipă de 29 de persoane, buyeri și asistenți, pe care are în plan să o consolideze pe termen lung, și a participat și la crearea și menținerea unei echipe puternice în departamentul coordonat pe zona de Lichide și Tabac. Un alt obiectiv este să continue proiectele de importanță strategică pentru Carrefour, inclusiv parteneriatele cu producători locali și susținerea cooperativelor agricole, sub umbrela Act for Food, și dezvoltarea inițiativelor de sustenabilitate, prin susținerea programului Creștem România BIO.
După 17 ani în Carrefour România, Gabriel Cubanțov a acceptat o nouă misiune și va fi director IMT în Grupul Carrefour, responsabil cu identificarea de furnizori care să răspundă standardelor Carrefour în zona alimentară și non-alimentară. Este la Carrefour din 2004, când a debutat ca manager raion. Ca director Supeco, a coordonat la nivel operațional, în 2021, includerea primelor magazine în platforma Bringo, ajunse într-un an la zece, și introducerea caselor self-check-out în magazinul din Târgoviște.
În Carrefour România lucrează peste 18.000 de angajați, în cele peste 360 de magazine multi-format: hipermarket, supermarket, discounter, proximitate, online, în depozite și la sediu. Compania creează pârghii ca angajații săi să se dezvolte profesional. O astfel de inițiativă este Școala de Lideri, proiect dezvoltat în parteneriat cu ASE București și lansat în septembrie 2021, care formează liderii de mâine, ca ambasadori ai companiei, și le oferă oportunitatea de a fi mentorați de profesori recunoscuți din ASE, în domenii-cheie, precum leadership, comunicare, controlul financiar, finanțe, excelență operațională, managementul proiectelor, strategie digitală sau managementul schimbării.