Topul celor mai apreciați angajatori din România, conform Studiului Randstad România Employer Brand, este condus în 2022 de compania Microsoft, intrată în clasamentul primilor 10, după ce anul trecut nu a fost prezentă în acesta. HP își menține poziția pe locul al doilea, pentru al treilea an consecutiv, urmată de o altă companie nou intrată în top (față de cel din 2021), Adobe.
În clasamentul pe industrii, pe primul loc se află Microsoft (IT/ tehnologie), HP (servicii), Nokia Networks (telecom), Karl Heinz Dietrich (logistică), Zentiva (farma producție și distribuție), Philips (producție), Ford (auto), British American Tobacco Trading (FMCG), ING Bank N.V., Amsterdam (finanțe), OMV Petrom (petrol și gaze) și eMAG (retail).
„Faptul că suntem recunoscuți ca angajatorul cel mai atractiv din România, dar și din industria IT, confirmă că viziunea noastră și cultura de a pune oamenii pe primul loc au cu adevărat un impact pozitiv. În ultimul an, și nu numai, am pus și mai mult accent pe angajații noștri, ne-am concentrat asupra culturii organizaționale, oportunităților de dezvoltare personală și menținerii stării de bine a tuturor colegilor, și ne-am adaptat la mediul de lucru remote într-un ritm accelerat.
Starea de bine a angajaților a fost și continuă să fie unul dintre cele mai importante aspecte pe care le urmărim. Vom continua să investim în ei, să promovăm sentimentul de apartenență și să le acordăm spațiul necesar pentru a crește împreună. Ne dorim să le putem asigura în continuare cele mai bune experiențe angajaților, adaptate nevoilor în schimbare”, spune Adina Vidroiu, HR Director România & Grecia, Cipru, Malta la Microsoft.
„Deși a fost un an cu provocări aduse de munca la distanță, în care birourile au fost închise și nu ne-am văzut în persoană, am dat dovadă de reziliență și am reușit să rămânem apropiați, într-o manieră digitală. În spiritul culturii HP, ne-am îngrijit de sănătatea fizică și mintală a angajaților noștri, le-am oferit acces la sesiuni de coaching, terapie și evenimente recreaționale, și am profitat de fiecare ocazie pentru a ne arăta unii altora recunoștință pentru eforturile depuse.
Am continuat să facem pași și în direcția poziționării pe piață ca o <școală de talente>, astfel că anul trecut am lansat programul de graduates, o experiență accelerată de învățare pentru tinerele talente, care vine în completarea programului de internship. Am continuat să ne concentrăm și pe dezvoltarea talentelor existente, prin programe de leadership development, de dezvoltare a competențelor digitale, dar și prin încurajarea schimburilor interne de roluri”, arată Raluca Gădiuță, Country HR Leader, HP Inc. România.
„Randstad România Employer Brand este un studiu important pentru companiile din România, deoarece ne oferă o analiză a percepției brandului de angajator bazată pe percepțiile publicului general. Compania noastră este centrată pe oameni. Ei sunt inima companiei. Avem o cultură organizațională ale cărei bune practici și politici urmăresc cu atenție, adaptează și îmbunătățesc mediul de lucru, achiziția de talente, programele de învățare și dezvoltare, echilibrul între timpul petrecut la muncă și starea de bine a angajaților.
Dezvoltăm permanent programe în care îi implicăm pe angajați; avem grijă de colegii noștri, îi ajutăm să se dezvolte și, în același timp, suntem în permanentă căutare de talente, atât tineri pe care îi formăm, cât și specialiști cu experiență. Faptul că, în acest moment, în companie lucrează patru generații de angajați, este o dovadă că oferim un mediu profesional și personal echitabil. Această recunoaștere ne onorează și ne obligă să continuăm pe aceeași linie”, explică Simona Cocoș, director general, Zentiva România și Moldova.
„Această perioadă ne-a determinat să ne concentrăm mai mult pe ambițiile și nevoile angajaților noștri în ceea ce privește dezvoltarea personală și profesională, să le facilităm accesul la traininguri, la programul de mentorat, participarea la conferințe și multe alte opțiuni, iar astfel să menținem și inovația în companie. Ultimii doi ani au fost, mai mult ca oricând, despre dialog, despre ce își doresc cu adevărat angajații noștri de la locul de muncă.
La nivel de companie, ne-am adaptat voinței majorității, prin implementarea modului hibrid de lucru cu doar o zi pe săptămână la birou. Prin urmare, am demonstrat că putem opera eficient cu 95 la sută dintre angajați lucrând de acasă. În urma feedback-ului lor, am lansat un program-pilot în care își pot distribui orele de lucru săptămânale astfel încât să aibă o jumătate de zi liberă o dată pe săptămână sau o zi liberă la fiecare două săptămâni”, transmit reprezentanții ING Bank România.
„Credem în dezvoltarea accelerată și ne concentrăm atenția și resursele pentru a crea o cultură în care fiecare dintre noi simte că evoluează în fiecare zi, atât prin ce face, cât și prin resursele de învățare la care are acces, indiferent de punctul în care se află în carieră”, declară Delia Rotaru, VP People & Organisation, eMAG.
Industriile cele mai atrăgătoare pentru forța de muncă din România sunt IT, servicii și telecom, iar cele care se bucură de cea mai mare vizibilitate sunt telecom, industria financiară și retail.
Despre Studiul Randstad Employer Brand
În România, a fost realizat în ianuarie, prin metodologia internațională dezvoltată la nivelul Grupului Randstad, lider mondial în servicii de recrutare, care constă în derularea de interviuri online. Au participat 4.700 de respondenți între 18 și 64 ani, inclusiv studenți, angajați, freelanceri și șomeri. Au fost evaluați cei mai mari angajatori, ca număr de angajați, cunoscuți de minimum zece la sută din populație.
Randstad Employer Brand este cercetarea independentă care analizează cel mai în profunzime brandul de angajator, la nivel mondial. Identifică, printr-o metodologie completă, rafinată în 22 de ani, din mii de companii, care dintre ele sunt cei mai dezirabili angajatori. Centralizează opinia a 163.000 de respondenți de pe 31 de piețe, care reprezintă peste 70 la sută din economia globală. Este realizată cu sprijinul companiei de cercetare de piață Kantar, partenerul internațional Randstad în acest proiect.
DESPRE GRUPUL RANDSTAD
Lider mondial în domeniul serviciilor de resurse umane, este specializat în soluții în domeniul serviciilor flexibile de muncă și resurse umane. În 2021, a ajutat peste două milioane de candidați să-și găsească locul de muncă potrivit, pentru 235.000 de clienți, și a instruit peste 450,000 de persoane. Compania Randstad este activă pe 38 de piețe și deține unul dintre primele trei locuri pe aproape jumătate dintre acestea. În 2021, a avut, în medie, 39.530 de angajați corporativi și a generat venituri de 24,6 miliarde de euro. Fondată în 1960, are sediul central în Diemen, Olanda, și este prezentă în România cu două sucursale, în București și în Slatina.