Renault suspendă proiectele de creştere a capacităţii de producţie în România și va concedia cel puțin 14.600 de oameni, în următorii trei ani

Grupul Renault a anunţat, astăzi, suspendarea proiectelor de creştere a capacităţii de producţie în România şi Maroc, ca parte a unui plan de reducere a costurilor la nivel global.

Planul de transformare are ca scop realizarea unor economii de peste două miliarde de euro pe parcursul a trei ani şi punerea bazelor unui nou model de competitivitate. “Dificultăţile cu care se confruntă Grupul, criza majoră prin care trece industria auto şi urgenţa tranziţiei ecologice sunt imperative care determină compania să accelereze această transformare. Acest proiect de plan va consolida capacitatea de adaptare a Grupului, prin concentrarea pe generarea de flux de numerar, păstrând în acelaşi timp clientul în centrul priorităţilor sale”, precizează conducerea companiei.

Planul prevede, printre alte măsuri, concentrarea în jurul unor zone comerciale strategice, de viitor (vehicule electrice, LCV, economie circulară și inovație cu valoare adăugată ridicată), reorganizarea activității în uzinele La Flins și Guyancourt și “ajustarea” forței de muncă, “pentru a permite revenirea la o creștere rentabilă și durabilă”. Proiectul de ajustare a forței de muncă se va baza pe măsuri de recalificare, mobilitate internă și plecări voluntare, se va întinde pe parcursul a trei ani și va viza aproape 4.600 de posturi în Franța, plus peste 10.000 de alte posturi în restul lumii.

Credem că te-ar interesa și: Cum am devenit “neangajabilă”

Grupul francez are în plan și optimizarea producţiei, suspendarea proiectelor de creştere capacitară planificate în Maroc şi România, realizarea unor studii pentru adaptarea capacităţilor de producţie în Rusia şi raţionalizarea activităţilor de fabricaţie a cutiilor de viteze. Renault țintește și revizuirea capacităţii de producţie globală, de la patru milioane de vehicule, în 2019, la 3,3 milioane, până în 2024.

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

Planul prevede o îmbunătăţire a eficienţei şi reducerea costurilor de inginerie, prin raţionalizarea proiectării şi dezvoltării vehiculelor (reducerea diversităţii componentelor, creşterea standardizării) şi optimizarea resurselor (concentrarea dezvoltării tehnologiilor strategice cu valoare adăugată ridicată în sit-urile de inginerie din Île-de-France şi optimizarea utilizării centrelor de cercetare şi dezvoltare din străinătate şi subcontractarea).

Groupe Renault produce autoturisme din 1898. În 2019, a vândut aproape 3,8 milioane de vehicule în 134 de țări și are 40 de locații de producție, 12.800 de puncte de vânzare și post-vânzare și peste 180.000 de angajați.

Articolul anterior

Star Transmission și Star Assembly, subsidiarele Mercedes-Benz din România, turează motoarele, după o pauză de o lună

Articolul următor

Spune-mi ce ai făcut de COVID-19, ca să-ți spun ce fel de angajator ești

Articole din aceeași categorie
Total
1
Share