Studiu: Mai mult de jumătate dintre românii peste 45 de ani au probleme să-și găsească un job potrivit

Aproape jumătate dintre candidați consideră că ofertele de muncă atractive pentru nivelul lor de experiență sunt foarte puține, în România. 52 la sută afirmă că le este greu sau foarte greu să găsească un job potrivit, potrivit unui studiu realizat de Ipsos Interactive Services.

Pe de altă parte, și 88 la sută dintre angajatori se plâng că nu au suficienți candidați pregătiți, pe anumite specializari, cum ar fi muncitorii calificați și necalificați, inginerie sau IT.

Principalele motive pentru care candidații de peste 45 de ani sunt refuzați de angajatori sunt pretențiile salariale, excesul de experiență și supracalificarea. 30 la sută dintre angajații din această categorie de vârstă, cu educație superioară de specialitate, nu au fost promovați deloc în ultimii zece ani.

Credem că te-ar interesa și: Corporatistul din Pipera

Una dintre descoperirile cele mai încurajatoare ale studiului este faptul că 72 la sută dintre reprezentanții angajatorilor susțin că iau măsuri pentru integrarea profesioniștilor 45+, însă acest lucru nu este resimțit de marea majoritate a angajaților.

Noua ta carieră poate începe aici – locuri de muncă în toate domeniile, în toate județele

La sfârșitul lunii noiembrie, Great HRs a lansat campania națională “Angajez 45+”, care își propune să combată discriminarea la angajare, pe criterii de vârstă, a candidaților seniori, și să creeze o punte de legătură între ei și angajatorii care se confruntă cu dificultăți în a gestiona criza forței de muncă.

“Este prima campanie națională împotriva discriminării de vârstă la angajare, cu rezultate măsurabile și acțiuni concrete. Reunim parteneri importanți din domeniul resurselor umane, cea mai mare rețea de experți voluntari şi angajatori din toate domeniile și zonele țării. Fiecare parte – atât angajații, cât și angajatorii – a avut curajul să se întrebe ce face greșit și să privească pragmatic și constructiv ce poate schimba. Este exact schimbarea de atitudine care va genera modificarea situației actuale a pieței muncii. Schimbarea merge în direcția integrării aportului profesional al diferitelor generații şi a înlesnirii comunicării între angajatorii incluzivi şi candidații deschişi la învățare și dezvoltare continuă, în contextul dinamismului pieței actuale”, declară Alina Anghel, președinte The Basics Agency & Co-Fondator al comunității Great HRs.

“Vrem să inspirăm piața forței de muncă pentru o schimbare de mentalitate, atât a angajatorilor, cât și a candidaților. Vrem să creștem numărul de angajatori incluzivi și să contribuim la preluarea acestui model în practicile de recrutare. Vom încuraja candidații 45+ să fie bine conectați cu piața, să convingă ușor de valoarea lor. Vizăm o piață de muncă incluzivă, cu oportunități egale pentru toate categoriile de vârstă”, explică Rodica Obancea, Master Certified Coach & Co-Fondator GreatHRs.

Cercetarea realizată de Ipsos Interactive Services s-a desfășurat în rândul a trei eșantioane: candidați cu vârsta de peste 35 de ani, manageri de resurse umane și directori din marile companii și din agenții de recrutare.

Articolul anterior

Tot mai multe companii acordă tichete și carduri cadou pentru Crăciun

Articolul următor

"Concurență" pentru spitalele de stat și marile lanțuri private: Asociația Medicilor Independenți

Articole din aceeași categorie
Total
14
Share